Hirdetés

A vártnál jóval gyorsabban bővül a streaming piac

Pár éven belül többet költhetnek streaming videószolgáltatásokra az amerikaiak, mint tévéelőfizetésre – derül ki a Strategy Analytics prognózisából. Az előrejelzés szerint az előzés már 2024-ben megtörténhet.

A streaming videószolgáltatások előretörését jelentősen felgyorsította a COVID-járvány, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vártnál jóval gyorsabban nőtt például a Disney+ előfizetők száma, de a Netflix is komoly fejlődést tudott felmutatni az elmúlt egy évben. Emellett sorra indultak el az előfizetésből, vagy reklámokból finanszírozott igény szerinti videószolgáltatások is és a folyamatnak még messze nincs vége, hiszen a tévétársaságok közül is egyre többen lépnek be erre a piacra.

A Strategy Analytics friss prognózisa szerint a folyamat pár éven belül arra a szintre juthat, hogy a streaming szolgáltatásokra többek költenek majd az amerikai fogyasztók, mint TV előfizetésre. A kutatócég szerint a múlt évben az Egyesült Államokban 90,7 milliárd dollárt fordított TV előfizetésekre, ez 8 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. Az előrejelzés szerint 2024-re tovább csökken ez az összeg és már csak 74,5 milliárd dollár lesz.

Ezzel párhuzamosan dinamikusan nő a streaming megoldásokra szánt összeg. Tavaly 34 százalékos bővülést mértek ebben a szegmensben, a piac mérete pedig 39,5 milliárd dollár volt az Egyesült Államokban. Három év múlva, 2024-ben pedig már majdnem kétszer ekkora lesz az amerikai fogyasztók által streaming videószolgáltatásokra fordított összeg, 76,3 milliárd dolláros költéssel lehet akkor számolni.

Az előrejelzés készítői szerint 2026-ben a tévéelőfizetések részesedése a videó és tévészolgáltatásokra fordított összegből 40 százalék lesz, miközben tíz évvel ezelőtt még 81 százalékos piaci részesedéssel bírt ez a szegmens.

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben

1 milliárd eurót vontak be 2025 első negyedévében az európai AI-ügynök startupok

Ez az ügyletérték már önmagában meghaladta a tavalyi egész éves befektetések összértéknek felét, ami ezen a területen Európában 1,7 milliárd euró volt. A legnagyobb befektetéseket a Synthesia, az ElevenLabs és a Luminance könyvelhette el.

Bővebben

Az Egyesült Államok piaca továbbra is nyitott az innovatív cégekre – ezzel biztatják a magyar startupokat az amerikai szereplők

A mostani bizonytalan időkben is van keresnivalójuk az európai és magyar cégeknek az USA piacán, és ezt olyan szereplők állítják, mint a JP Morgan vagy a Florida állami gazdaságfejlesztési vezetők. Arról, hogy milyen visszhangokat hall mostanában az amerikai piacról, és miben kell segítség a magyar cégeknek az amerikai piacra lépéshez, Pazaurek Pirossal, az USA Accelerator

Bővebben

Csillag Péter: Nem új jogszabályokra van szükség az európai ökoszisztéma jobb működéséhez, hanem a meglévő korlátozások lebontására

A HunBAN elnöke szerint ha az amerikai vámpolitika azt eredményezi, hogy Európa végre összekapja magát, és egységesebb piacot hoz létre, ez még jól is jöhet számunkra. Ehhez viszont az uniós döntéshozóknak hagyniuk kéne a piacot érvényesülni, és jól kihasználni a technológa adta lehetőségeket. Erről is beszélgettünk Csillag Péterrel.

Bővebben