Hirdetés

A vártnál jóval gyorsabban bővül a streaming piac

Pár éven belül többet költhetnek streaming videószolgáltatásokra az amerikaiak, mint tévéelőfizetésre – derül ki a Strategy Analytics prognózisából. Az előrejelzés szerint az előzés már 2024-ben megtörténhet.

Hirdetés

A streaming videószolgáltatások előretörését jelentősen felgyorsította a COVID-járvány, ami hozzájárult ahhoz, hogy a vártnál jóval gyorsabban nőtt például a Disney+ előfizetők száma, de a Netflix is komoly fejlődést tudott felmutatni az elmúlt egy évben. Emellett sorra indultak el az előfizetésből, vagy reklámokból finanszírozott igény szerinti videószolgáltatások is és a folyamatnak még messze nincs vége, hiszen a tévétársaságok közül is egyre többen lépnek be erre a piacra.

A Strategy Analytics friss prognózisa szerint a folyamat pár éven belül arra a szintre juthat, hogy a streaming szolgáltatásokra többek költenek majd az amerikai fogyasztók, mint TV előfizetésre. A kutatócég szerint a múlt évben az Egyesült Államokban 90,7 milliárd dollárt fordított TV előfizetésekre, ez 8 százalékos visszaesést jelent az előző évhez képest. Az előrejelzés szerint 2024-re tovább csökken ez az összeg és már csak 74,5 milliárd dollár lesz.

Ezzel párhuzamosan dinamikusan nő a streaming megoldásokra szánt összeg. Tavaly 34 százalékos bővülést mértek ebben a szegmensben, a piac mérete pedig 39,5 milliárd dollár volt az Egyesült Államokban. Három év múlva, 2024-ben pedig már majdnem kétszer ekkora lesz az amerikai fogyasztók által streaming videószolgáltatásokra fordított összeg, 76,3 milliárd dolláros költéssel lehet akkor számolni.

Az előrejelzés készítői szerint 2026-ben a tévéelőfizetések részesedése a videó és tévészolgáltatásokra fordított összegből 40 százalék lesz, miközben tíz évvel ezelőtt még 81 százalékos piaci részesedéssel bírt ez a szegmens.

Hirdetés

Innovatív gyerekjáték csere-bere platform nyerte a startup versenyt

Lezárult az országos Ideathon 4.0 by K&H verseny első fordulója: a hétvégén volt az első győri megmérettetés, amelyen a FoxToy gyerekjátékok cseréjét IT logisztikai módon támogató platformjának pályázata lett a befutó. Az Ideathon 4.0 by K&H célja, hogy a csapatok az innovációra és a fenntarthatóságra fókuszáló bankoláson túli szolgáltatásokra tegyenek javaslatokat.

Bővebben

Az Amazon az MGM filmstúdió felvásárlására készül – de vannak ellenlábasai

Meglepő helyről érkezett ellenvetés az Amazon tervezett üzlete, az MGM felvásárlása kapcsán, négy amerikai szakszervezet arra szólította fel a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságot (FTC), hogy akadályozza meg a tranzakciót. Közben úgy tűnik, az Amazon egyre komolyabban gondolja médiás terveit, hírek szerint kisebbségi részesedést szerezhetnek az NFL, a profi amerikaifutball-liga médiás érdekeltségeiben.

Bővebben
Hirdetés

A jövő magyar startupjait díjazták az AHa!Brainstore Startup 4.0 versenyén

A Demo Day-jel és díjátadóval véget ért az egyik legjelentősebb vállalati startup program idei eseménye, az AHa!Brainstore Startup Verseny 4.0. Az Antenna Hungária által kiírt megmérettetésnek minden résztvevője nyertesnek tekinthető, miután a verseny során jelentős, a későbbiekben jól kamatoztatható, hasznos tapasztalatra tehettek szert.

Bővebben

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup

Az energiafelhasználás nyomonkövetésének új korszakát hozza el egy magyar startup, a Wenerate. A Start it @K&H inkubátorban működő fenntarthatósági startup adatalapú szoftvere a cégek teljes energia-gazdálkodását képes mérni, elemezni és megtalálni azokat a beavatkozási pontokat, amelyekkel szinte azonnal CO2-csökkenést lehet elérni, akár költséges beruházások nélkül is.

Bővebben

Magyarország vonzó a megújuló energiák alkalmazása szempontjából

Magyarország idén bekerült a megújuló energia befektetések szempontjából legvonzóbb 40 ország közé. Az EY globális rangsorán elért hazai eredményhez nagyban hozzájárult a napelemes rendszerek állami támogatása. A nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya szerint a hálózatok fejlesztése mellett a szénalapú energiatermelés kiváltása is elengedhetetlen a karbonkibocsátás csökkentéséhez és az uniós célok eléréséhez.

Bővebben

40 millió eurós tőkeemelés a csomagolóanyagos startupnál

A Packhelp, az európai piac vezető, egyedi csomagolásokkal foglalkozó menedzselt piactere lezárta 40 millió eurós Series B tőkeemelési körét, jelentette be a befektetésben részt vevő budapesti székhelyű PortfoLion Capital Partners. A régió egyik és a lengyel piac eddigi legnagyobb Series B befektetésében a PortfoLion és a párizsi székhelyű InfraVia növekedési alapja mellett az FJ Labs

Bővebben

Évről-évre töretlen az érdeklődés az akár 20 millió forintos befektetést kínáló HFDA Startup Program iránt 

Idén harmadik alkalommal valósult meg a HFDA Startup Program a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus innovációs ügynökség és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures kockázati tőkealap-kezelő szervezésében. A közel 50 jelentkező között szerepelnek olyanok, akikre már a nemzetközi márkák is felfigyeltek, de rengeteg fenntarthatóság jegyében született projekt is pályázik az akár 20 millió forintos tőkebefektetésre. 

Bővebben

Ezek az év legjobb és legszerethetőbb munkahelyei

Ötödik alkalommal hirdette meg a DreamJo.bs a Szerethető Munkahelyek díjat, ahol idén is azokat a cégeket jutalmazták, amelyeket a szavazók a legvonzóbbnak találtak. A tavalyi 1100 nevezőhöz képest, most 1600 munkahely mérettette meg magát, ráadásul idén nemcsak magyarországi, illetve erdélyi cégek, de Románia más részén működő vállalatok is indultak a versenyen. A díj iránti egyre nagyobb érdeklődést az is mutatja, hogy a szavazók száma is emelkedett: idén már 68.000 szavazat érkezett a pályázókra. Az elismerést a legjobb eredményt elérő 150 KKV-nak, 35 nagyvállalatnak és 15 romániai cégnek ítélték oda, a díjátadót pedig ebben az évben is ingyenes konferencia kísérte.

Bővebben