Hirdetés

A válsággal még messzebbre tolódik az önvezető autózás kora

Az autóipar éppen a korábbi gazdasági válságból lábalt még ki, mikor a kereskedelmi háborúk és a járvány újabb csapást mért rá. Az Európai Unió szabályozása is változást követelt. Az elektromobilitásra való ösztönzéssel nemcsak a szemléletben, de finanszírozásban is máshova került a hangsúly: az önvezető gépkocsik háttérbe kerültek az e-autókkal szemben.

Hirdetés

Már 2019 végére jelentősen visszaesett az autók iránti kereslet, emellett a kínai piac csökkenése és az onnan érkező alkatrészek hiánya is nagy kárt okozott. További fordulatot jelentett a január 1-jétől érvényes WLTP-szabályozás is, ami alapján a gyártók autóinak flottaszinten kilométerenként 95 grammos szén-dioxid-kibocsátásnak kell megfelelniük, különben súlyos adókat szabnak ki rájuk. Gyors változtatásokat kellett eszközölniük a vállalatoknak ahhoz, hogy továbbra is piacképesek maradhassanak, az EU-szabvány azonban rákényszerítette őket arra, hogy az újonnan piacra kerülő személygépjárművek károsanyag-kibocsátását csökkentsék, és ezzel az elektromos autók fejlesztése megkerülhetetlenné vált számukra.

„Az autóipari válság és a már-már kötelező szemléletváltás miatt az önvezető autók fejlesztése háttérbe szorult, amit tetézett a koronavírus-járvány kirobbanása is”– mondta el Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezető igazgatója.

“A gyártók nem tudják tovább finanszírozni a fejlesztő startupok tevékenységeit, így 2020 közepére csak azoknál a vállalatoknál folytatódott aktívan a munka, ahol az önvezető rendszer kiépítése és az autógyártás is egy kézben van”

Kiemelte azonban, hogy a hangsúlyt sok helyen át kellett helyezni a teljesen önvezető járművekről a vezetés automatizáló és a részleges önvezető rendszerekre, amik biztonságát igyekeznek a gyártók kiépíteni, továbbá megfizethetővé tenni. Emiatt az eddig 2030-ra jósolt, forgalomban is megjelenő önvezető autók bevezetése várhatóan 2040-re lesz megvalósítható.

A fent említett teljesen automata rendszer fejlesztése kevés gyártónál maradt továbbra is célkitűzés, zászlóshajóként a Tesla vagy a Baidu említhető. Az előbbi a napokban bejelentette, hogy nagyon közel jár az úgynevezett ötödik szintű, vagyis emberi beavatkozást egyáltalán nem igénylő, teljesen önvezető technológia kifejlesztéséhez. Ha nem csupán hírverés és tényleg beérnek a számításaik, még idén bemutatják az önvezetésre képes autót. A Baidu közúti forgalomban is tesztelte a négyes szintű önvezető flottáját. Autóik szabályozott területen belül, sofőr nélkül is képesek voltak működni. A Kínában üzemelő járművek kiemelt szerepet játszottak az érintésmentes időszak alatt: a Baidu flottája gyógyszer-, élelmiszer- és személyszállításban segédkezett, amik alapesetben mind a városlakók napi rutinjának részét képezik, az önvezető járművek azonban egy sokkal higiénikusabb megoldást biztosítottak ezek elvégzésére a kritikus időszak alatt.

Magyarországon az önvezető autózás még messze van a közúti forgalmi használattól és attól, hogy a mindennapi élet szerves részévé váljon. A küszöbön álló válság várhatóan még messzebbre tolja ennek bevezetését, a carsharing szolgáltatókkal viszont egy lépéssel előrébb jár már a főváros. A GreenGonál továbbra is úgy gondolják, hogy a carsharing az önvezető autókkal még nagyobb kényelmet jelenthet a felhasználóknak, hiszen egy pillanat alatt háztól házig szolgáltatássá bővülhetnek, és megsz

Hirdetés

A Hiventures befektetésben részesült cégek a pandémia ellenére is növekedni tudtak

A kontinens egyik legaktívabb befektetőjeként az MFB csoporthoz tartozó Hiventures 2020-ban közel 14 milliárd forint tőkekihelyezést valósított meg, így mára 350 cég található a portfóliójában, melyekhez mindösszesen 38 milliárd forint került kihelyezésre. A tőkebevonásban részesült társaságok a tavalyi évben a krízishelyzet ellenére is jól teljesítettek, mintegy 30 milliárd forint árbevételt termeltek és közel 2000 főnek biztosítanak munkahelyet.

Bővebben
Hirdetés

Idén is elindul a női vállalkozókat támogató program

Az első online Dobbantó tréning eredményességének köszönhetően áprilisban ismét virtuális térben veszi kezdetét a program legkeresettebb képzése, a vállalkozói kompetenciafejlesztő tréning. A Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány közös kezdeményezésének célja, hogy felvértezze a vállalkozónőket azokkal az ismeretekkel, amelyek birtokában tervszerűen, tudatosan indíthatják el, és működtethetik vállalkozásukat.

Bővebben

A kifli.hu egyre szélesebb körben örvend népszerűségnek, most pedig egy rendkívül szimpatikus lehetőség bevezetésével emelték tovább a szolgáltatásuk minőségét: a vásárlók által visszautasított termékeket automatikusan visszatéríti ügyfeleinek, hacsak azok úgy nem döntenek, hogy jótékony célra használják fel az adott összeget.

Bővebben

Egyre változatosabbak az ételrendelési szokásaink

Volt, aki napi kétszer rendelte házhoz kedvenc ételeit, de olyan netpincérező is akadt, aki a bevásárlását is szinte csak online intézte a tavalyi évben. Az alkoholrendelések alakulására nagy hatással voltak a járványügyi korlátozások és a reggeli kávét is előszeretettel rendeljük már házhoz. A tavalyi év az ízlésünkön is sokat változtatott: az örök kedvenc hasábburgonya helyét a sajtburger vette át a képzeletbeli dobogó élén. Desszert tekintetében továbbra is a somlói galuska a favorit, de szívesen fogyasztunk tiramisut és palacsintát is.

Bővebben

Elektromos autó töltőkkel hasít a Parkl startup

Parkolással foglalkozó cégként a Parkl 2019-ben 30 töltőállomást, és 53 aktív töltőpontot üzemeltetett, ez a szám viszont egy év alatt négyszeresére nőtt. Ugyan az ingyenes parkolás kiesést jelentett a vállalkozásnak, e-mobilitásban viszont ez időszakban komoly eredményt értek el: a magyar startup üzemelteti az ország jelenleg legnagyobb elektromos töltőszigetét a fővárosban.

Bővebben

Dolgozói bérjegyzéket okostelefonra

A magyar alapítású start-up cég, a Talk-A-Bot kidolgozta a vállalati bérjegyzék és valamennyi, az egyes munkavállalók számára készült céges titkosított dokumentum GDPR kompatibilis módon való elküldését. Az innováció a Covid-19 járványban kiemelt figyelmet kapó munkaügyi digitalizáció egyik problémájára nyújt megoldást. A két végpont közötti titkosított, magasfokú információbiztonsági védelemmel ellátott Viberen, vagy más keretrendszeren működő Cheq platform külső szereplő számára hozzáférhetetlenül képes elküldeni valamennyi vállalati dokumentumot, melyet a bankoknál megszokott két faktoros belépéssel az alkalmazottak kényelmesen és gyorsan meg tudnak nézni.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások