A Tungsram 2018 áprilisában magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tért vissza a piacra a GE Lighting EMEAT fényforrásüzletágának és globális autólámpa ágazatának felvásárlásával. A vállalatcsoport azóta sokat invesztált egyetemi és startup cégekkel való kapcsolatépítésbe, ennek is köszönhető az, hogy a terveknek megfelelően teljesített az első évben.
A General Electric (GE) Lighting európai, közel-keleti és törökországi fényforrás-üzletágának, valamint globális autólámpa ágazatának kivásárlásával tavaly áprilisban létrejött Tungsram-csoport a terveknek megfelelően teljesített működésének első évében – közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a cégcsoport tavaly április és december között 65,25 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt ért el, amelynek 92,9 százaléka exportból származott, az adózott eredménye minusz 4,7 milliárd forint lett, amely illeszkedik a Tungsram menedzsmentjének terveibe. Tóth István pénzügyi igazgató a közleményben úgy fogalmazott, számítottak arra, hogy az első, nem teljes évben jelentős költségekkel kellett számolniuk a GE-től való leválás miatt, továbbá jelentős beruházásokat hajtottak végre.
A közleményben ismertetik, hogy a Tungsram tavaly 23 országban 22 leányvállalatot vett át, az ott dolgozók a vállalatcsoport alkalmazottai lettek. A cégcsoport új üzletágakba és termékfejlesztésbe fektetett a múlt évben, új kültéri és beltéri világítástechnikai termékportfoliót épített fel, fejlesztette kisvárdai gyárában a gépgyártási kapacitását miután a GE Aviation beszállítójaként repülő gépalkatrészeket fognak javítani.
Az újjáélesztett Tungsram márkanév megjelent a gyors növekedésű iparágban is, az Agritech üzletág beltéri növénytermesztéshez fejleszt ki LED lámpákat, a teljes termékportfolió idén júniusban mutatkozik be az amszterdami Greentech vásáron.
A vállalatcsoport sokat invesztált egyetemi és startup cégekkel való kapcsolatépítésbe, hamarosan nyílt innováció központot működtetnek a cégnél.
Átalakították a budapesti központ vevők számára kialakított területeit és bemutatótermét, hogy a nagy számban ideutazó nemzetközi partnereknek is egyértelmű legyen, a GE korszak után is megmarad és javul termékek minősége – írják a közleményben. Boncz Gábor vezérigazgató-helyettes kiemelte, 2019-ben az árbevétel növekedésére és a nemzetközi piacokon további térnyerésre számítanak, a kezdeti befektetéseik megtérülése 2020-tól várható.
Továbbra is arra koncentrálnak, hogy a vállalat forgalmának 50 százalékát a világítástechnika, másik 50 százalékát pedig egyéb terület adja.
Ez a stratégia sikeresnek bizonyul, így további beruházásokra és fejlesztésekre készülnek – mondta a vezérigazgató-helyettes a közleményben.