Hirdetés

A Transcend megoldása felszámolja a mérnöki munka legunalmasabb részét

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója és a Transcend szoftverfejlesztési igazgatója, Bohács Péter volt a vendége a Spirit FM startupokkal foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek. Az innovációval, a startupok világával, a jövőbemutató ötletekkel és a potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó műsorban ezúttal a hallgatók egy egyedülálló tervezőprogramot ismerhettek meg, amely több száz órás mérnöki munkaórát vált ki zöld ipari beruházásoknál. (X)

Hirdetés

Mint az már a műsor elején kiderült, a jelenleg kilenc portfólió céggel rendelkező Vespucci Partners szakemberei nyáron sem pihentek, folyamatosan dolgoztak, keresték a befektetési lehetőségeket. A startupok folyamatos jelentkezéseinek elbírálása mellett pedig arra is jutott idejük, hogy részt vegyenek a Hungarian Startup University Programban, amely azzal a céllal jött létre, hogy megismertesse a hazai egyetemistákat az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és különösen a startupok működésével, mindezt egy új, közös oktatási platformon keresztül. A két féléves online kurzust az első évben 21 egyetemen, közel 2100 diák kezdte el. A Vespucci Partners pedig szakmai partnerként csatlakozott a kezdeményezéshez, hiszen, ahol tudják, támogatják a fiatalokat. Egy Mini Demo Day keretében várták a startupokat, illetve a kiválasztottak számára mentorálást is felajánlottak – mesélte Sohajda Júlia.

Az áttörés – Három millió dolláros befektetés a Vespucci Partnerstől

Ahogy az már több kezdő – a Vespucci Partners portfóliójába tartozó – vállalkozás, mint például a Haris Digital vagy a Poliloop, esetében is történt, a tőkealap szakemberei már a jelentkezés pillanatában meglátták a potenciált a Transcend technológiájában, majd az együttműködés során a magvető fázistól kezdve támogatták, egyengették a startup életútját.

„2019 decemberében fektettünk be a Transcendbe három millió dollárt, majd 17 hónap múlva már egy nemzetközi növekedési tőkebevonás történt, amely végül tízmillió dollárosra duzzadt” – mondja Sohajda Júlia, aki hozzáteszi, hogy a startup az élő példa arra, hogy mennyire sikeres az általuk olyannyira támogatott és preferált hibrid modell, hiszen a Transcend sales és marketing tevékenysége Amerikában, New Jerseyben, de maga a fejlesztés Magyarországon történik. De milyen problémára ad hatékony és innovatív választ a Transcend, és miben áll a megoldás újszerűsége?

A szakemberek az innovációra és az értékek hozzáadására fordíthatják a figyelmüket

A Transcend történetét a magyar alapítású Organica Water zöldtechnológiai vállalkozásnál érdemes kezdeni, amely mára a szennyvíz tisztítására és újrahasznosítására kidolgozott innovatív megoldások nemzetközi szinten is széles körben elismert szolgáltatójává vált. Kezdetben ipari és lakossági szennyvízlétesítmények előzetes tervezését gyorsította fel a szoftvermegoldás. A cég akkori vezérigazgatója nemzetközi befektetési lehetőségeket keresve találkozott Ari Raivetzcel, aki 2008-ban az „újrahasznosított víz” területén akkor már komoly eredményeket felmutató magyar vállalkozásnak, mint egy zöldmegoldásokat kereső New York-i befektetőcég munkatársa segített. Az Organica vezetői idővel egy érdekes problémával találták szembe magukat: a vállalkozás mérnökeinek nem volt ideje arra, hogy egy-egy árajánlat elkészítésébe esetenként több száz órányi munkát tegyenek bele, ahogy tették a náluk sokkal nagyobb szervezetek. Felismerve a problémát, igyekeztek megoldást találni, és minél nagyobb részletességgel automatizálni. A Transcend tehát a mérnöki munka legunalmasabb részét számolta fel, amelynek köszönhetően a szakemberek az innovációra és az értékek hozzáadására tudják fordítani a figyelmüket.

A Transcend valódi hibrid startup, mely nagyon sikeres az amerikai piacon

Mint azt a Vespucci Partners társalapítója mondja: „Valós problémára született megoldásról van szó, amely mögött egy komoly algoritmus van, amelyet egy minden szempontból profi csapat álmodott meg, és ami talán ennél is fontosabb, a Transcend csapata abban is ügyes, hogy a terméküket értékesíteni tudják az amerikai piacon.”

Sohajda Júlia szerint a technológia erős és skálázható, így nem meglepő, hogy a Transcendben látják az unikornissá válás lehetőségét, ami annyit tesz, hogy idővel elérhetik az egy milliárd dolláros cégértéket. A műsorból az is kiderült, hogy a cég rövid és középtávú tervei között szerepel a szennyvíz és ivóvíz telepek piacának minél szélesebb körben történő kiaknázása, az eladások felskálázása, továbbá szeretnék, ha a szoftveres megoldáshoz a kisebb cégek is hozzáférjenek egy egyszerűsített változatban.

Hirdetés

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben
Hirdetés

Balaton vibe, rövidnadrág és őszinte beszélgetések: ilyen volt az első Innovációs és Startup Napok a Balaton-felvidéken

Május közepén rendezte meg a PortusHome Coworking&Coliving, a StartITup Győr, az Input Program és a Draper Startup House az első közös eseményét Vászolyon. A startup ökoszisztéma szereplőit régiós, országos és nemzetközi szinten is összekötni szándékozó esemény elérte célját: őszinte, sallangmentes beszélgetések, baráti eszmecserék, fuckup storik és jobbító szándék jellemezte a 3 napos eseményt.

Bővebben

Fontos a fenntarthatóság, de az intim higénia területén várat magára az igazi áttörés

Nem sokkal hajlandóak többet fizetni a magyar nők a fenntartható intim higiéniai termékekért, és noha fontosnak tartják a környezetvédelmet, a hatékonyság és az ár az első számú szempont, amikor vásárlásra kerül a sor. Érdeklődnek az innovatív megoldások iránt, azonban ezek kipróbálására és használatára sokszor nincs elég idejük, így továbbra is a hagyományos menstruációs termékek hódítanak itthon – derül ki a TZMO Hungary felméréséből, mely a magyar nők véleményét vizsgálta a havi ciklushoz kapcsolódó környezettudatosságról.  

Bővebben

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

Bővebben

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben