Hirdetés

A Transcend megoldása felszámolja a mérnöki munka legunalmasabb részét

Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója és a Transcend szoftverfejlesztési igazgatója, Bohács Péter volt a vendége a Spirit FM startupokkal foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek. Az innovációval, a startupok világával, a jövőbemutató ötletekkel és a potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó műsorban ezúttal a hallgatók egy egyedülálló tervezőprogramot ismerhettek meg, amely több száz órás mérnöki munkaórát vált ki zöld ipari beruházásoknál. (X)

Mint az már a műsor elején kiderült, a jelenleg kilenc portfólió céggel rendelkező Vespucci Partners szakemberei nyáron sem pihentek, folyamatosan dolgoztak, keresték a befektetési lehetőségeket. A startupok folyamatos jelentkezéseinek elbírálása mellett pedig arra is jutott idejük, hogy részt vegyenek a Hungarian Startup University Programban, amely azzal a céllal jött létre, hogy megismertesse a hazai egyetemistákat az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és különösen a startupok működésével, mindezt egy új, közös oktatási platformon keresztül. A két féléves online kurzust az első évben 21 egyetemen, közel 2100 diák kezdte el. A Vespucci Partners pedig szakmai partnerként csatlakozott a kezdeményezéshez, hiszen, ahol tudják, támogatják a fiatalokat. Egy Mini Demo Day keretében várták a startupokat, illetve a kiválasztottak számára mentorálást is felajánlottak – mesélte Sohajda Júlia.

Az áttörés – Három millió dolláros befektetés a Vespucci Partnerstől

Ahogy az már több kezdő – a Vespucci Partners portfóliójába tartozó – vállalkozás, mint például a Haris Digital vagy a Poliloop, esetében is történt, a tőkealap szakemberei már a jelentkezés pillanatában meglátták a potenciált a Transcend technológiájában, majd az együttműködés során a magvető fázistól kezdve támogatták, egyengették a startup életútját.

„2019 decemberében fektettünk be a Transcendbe három millió dollárt, majd 17 hónap múlva már egy nemzetközi növekedési tőkebevonás történt, amely végül tízmillió dollárosra duzzadt” – mondja Sohajda Júlia, aki hozzáteszi, hogy a startup az élő példa arra, hogy mennyire sikeres az általuk olyannyira támogatott és preferált hibrid modell, hiszen a Transcend sales és marketing tevékenysége Amerikában, New Jerseyben, de maga a fejlesztés Magyarországon történik. De milyen problémára ad hatékony és innovatív választ a Transcend, és miben áll a megoldás újszerűsége?

A szakemberek az innovációra és az értékek hozzáadására fordíthatják a figyelmüket

A Transcend történetét a magyar alapítású Organica Water zöldtechnológiai vállalkozásnál érdemes kezdeni, amely mára a szennyvíz tisztítására és újrahasznosítására kidolgozott innovatív megoldások nemzetközi szinten is széles körben elismert szolgáltatójává vált. Kezdetben ipari és lakossági szennyvízlétesítmények előzetes tervezését gyorsította fel a szoftvermegoldás. A cég akkori vezérigazgatója nemzetközi befektetési lehetőségeket keresve találkozott Ari Raivetzcel, aki 2008-ban az „újrahasznosított víz” területén akkor már komoly eredményeket felmutató magyar vállalkozásnak, mint egy zöldmegoldásokat kereső New York-i befektetőcég munkatársa segített. Az Organica vezetői idővel egy érdekes problémával találták szembe magukat: a vállalkozás mérnökeinek nem volt ideje arra, hogy egy-egy árajánlat elkészítésébe esetenként több száz órányi munkát tegyenek bele, ahogy tették a náluk sokkal nagyobb szervezetek. Felismerve a problémát, igyekeztek megoldást találni, és minél nagyobb részletességgel automatizálni. A Transcend tehát a mérnöki munka legunalmasabb részét számolta fel, amelynek köszönhetően a szakemberek az innovációra és az értékek hozzáadására tudják fordítani a figyelmüket.

A Transcend valódi hibrid startup, mely nagyon sikeres az amerikai piacon

Mint azt a Vespucci Partners társalapítója mondja: „Valós problémára született megoldásról van szó, amely mögött egy komoly algoritmus van, amelyet egy minden szempontból profi csapat álmodott meg, és ami talán ennél is fontosabb, a Transcend csapata abban is ügyes, hogy a terméküket értékesíteni tudják az amerikai piacon.”

Sohajda Júlia szerint a technológia erős és skálázható, így nem meglepő, hogy a Transcendben látják az unikornissá válás lehetőségét, ami annyit tesz, hogy idővel elérhetik az egy milliárd dolláros cégértéket. A műsorból az is kiderült, hogy a cég rövid és középtávú tervei között szerepel a szennyvíz és ivóvíz telepek piacának minél szélesebb körben történő kiaknázása, az eladások felskálázása, továbbá szeretnék, ha a szoftveres megoldáshoz a kisebb cégek is hozzáférjenek egy egyszerűsített változatban.

A beszélgetést a Vespucci Partners Spotify csatornáján lehet meghallgatni.

Egész Európát el akarja látni AI harci drónokkal a német Helsing

A pár hónapja pivotált startup megnyitotta az első olyan gyárát, ahol tömegesen tudja gyártani a saját fejlesztésű harci drónjait – most éppen Ukrajnának. A Helsing víziója, hogy Európa-szerte hozzon létre még ilyen gyárakat, ahol akár tízezrével gurulhatnak le a gyártószalagról a drónok.

Bővebben

Csúnyán megbukna az AI, ha valódi betegeket kéne diagnosztizálnia

Egy amerikai kutatásban azt vizsgálták, hogy a vezető LLM-modellek képesek-e szimulált orvos-beteg beszélgetésekben kideríteni minden szükséges információt a páciens állapotáról, és felállítani a helyes diagnózist.

Bővebben

Közös edukációs kampányba fog Balogh Petya és a Lightyear

A kampány keretében a két szereplő plakátokon, videókban és webinárokon igyekszik majd emelni a magyar pénzügyi és befektetői tudatosság szintjét. Balogh Petya egyúttal most egy olyan kezdeményezés mellé áll, amely nem köthető saját cégeihez vagy befektetői portfóliójához.

Bővebben

Színház csupán, amit sok nagyvállalat csinál innováció címén – ezen akar változtatni a STRT egy új szolgáltatással

A nagyvállalati innovációs tanácsadás célja, hogy az érintett szereplőket edukálja a kíváncsiságot és kísérletezést elősegítő, a kemény KPI-okat mellőző, fenntartható vállalati kultúra kialakítására, és a gyakorlatban is erősítse az ügyfél innovációs képességeit. A STRT által szervezett háttérbeszélgetésen jártunk.

Bővebben

Így szegmentálódik a kockázatitőke-piac a mesterséges intelligencia finanszírozásában

Az alapmodellek fejlesztésének finanszírozása annyira költséges, hogy csak a dollárszázmilliókat erre költő VC-ket találjuk meg a befektetői listában. Ez azonban nem jelenti, hogy a kis- és közepes méretű VC-k kimaradnak az AI-bummból – mutat rá a PitchBook elemzése.

Bővebben