Hirdetés

A titok: a személyre szabott ügyfélélmény

Maga a termék vagy a szolgáltatás már egyrekevésbé befolyásoló a vásárlási döntések során. Az ügyfelek pozitív érzésekre, megerősítésre, bizalmat erősítő interakciókra – tehát élményre vágynak, miközben költenek. Az igények kiszolgálására pedig egyre több cég vet be digitális megoldásokat.

Sokan az ügyfelek és a vállalkozás közötti interakciók mindegyikét „ügyfélélménynek” tekintik. Ezt a meghatározást azonban érdemes azokra az interakciókra szűkíteni, amelyek döntően befolyásolják, hogy mit gondol egy cégről a vásárló, illetve mit tesz az ügyfél annak alapján, amit gondol róla – mondta el Arany János, az SAP Customer Experience üzletágvezetője. Ezek a lojalitás legfontosabb aspektusai, a lojális ügyfél pedig minden marketinges végső célja: az ember, aki nemcsak kedvel bennünket, de vásárol is tőlünk – tette hozzá a szakember.

„Az ügyfélélménynek tehát pozitív attitűdöt kell létrehoznia és megerősítenie a cégünk, valamint a termékünk, illetve a szolgáltatásunk iránt. Ez akkor is így van, ha a vásárlóval csak nagyon ritkán kerülünk kapcsolatba: amennyiben a ritka alkalmak pozitív élményt jelentenek számára, jó hírünket kelti majd” – mutatott rá Arany János.

A fentiek alapján akkor tudhatjuk, hogy az ügyfélélménnyel gondok vannak, ha piaci részesedésünk csökken, ügyfeleink egyre gyorsabban elvándorolnak, az új ügyfelek megszerzése egyre költségesebb, felszaporodnak a negatív visszajelzések például a közösségi médiában is. Ilyenkor lépni kell.

„Ha az ügyfélélményt pozitív irányban akarjuk befolyásolni, akkor elsősorban a bizalomépítésre kell koncentrálnunk, hiszen aki nem bízik bennünk, a weboldalunkban, a termékünkben, stb., az nagy valószínűséggel nem is fog tőlünk vásárolni. Az interakcióknak csúszás- és csúsztatásmentesnek kell lenniük, valamint az ügyféltől a lehető legkevesebb erőfeszítést szabad elvárnunk – méghozzá úgy, hogy mindez pozitív érzéseket váltson ki belőle” – közölte az SAP üzletágvezetője.

Az ügyfeleket empátiával kezelő, számukra mindig igazságot szolgáltató alkalmazott kemény munka (alkalmanként lelki megpróbáltatás) árán még a legellenállóbb ügyfélben is bizalmat, utóbb lojalitást ébreszthet, a cégek többsége azonban – az ügyfelek és az interakciók nagy száma miatt – a személyes kontaktus fegyverét csak ritkán tudja bevetni. A virtuális valóságon alapuló megoldások feltehetően itt is fordulatot hoznak majd, és lehet, hogy előbb, mint gondolnánk. Ezért játszik a digitalizáció egyre fontosabb szerepet az ügyfélélményben – különösen a személyes ügyfélkezelést lehetővé tevő új technológiák megjelenésével. A digitalizáció nem csupán az olyan tranzakcióknál veszi át az alkalmazottak szerepét, amilyen például egy webshopból történő vásárlás, de azoknál a komplex termékeknél és szolgáltatásoknál is egyre nagyobb szerepet játszik, amelyeknél az ügyfél csak hosszas kutatómunka után dönt a vásárlás mellett.

„A jövő és részben már a jelen is a személyre szabott ügyfélélményé.”

„Az egyre nagyobb és használhatóbb adatbázisok az egyre gyorsabb adatfeldolgozásnak köszönhetően adhattak zöld jelzést a gépi tanulásnak, amely a személyre szabott digitális ügyfélélmény kulcsfontosságú tényezője. Az Amazon és a Netflix ajánlásait már régóta ilyen algoritmusok számolják ki – az esetek nagy részében az ügyfelek megelégedésére” – jelezte Arany János.

A szakértő kiemelte azt is, hogy egyre gyakrabban merülnek fel a magánjellegű adatok felhasználásával, valamint biztonságával kapcsolatos kérdések is. Ezt a kényes területet a cégeknek a lehető legátláthatóbban kell kezelniük, de ha így járnak el, a Big Data számtalan új lehetőséget nyithat meg előttük. A Progressiv és a Tesla együttműködése bizonyította, hogy az autóvezetők egy része – kedvezmények vagy extra szolgáltatások fejében – hozzájárul ahhoz, hogy a biztosítótársaság szenzorokat helyezzen el a járművén, amelyek a pénzintézet számára rendkívül értékes információkat szolgáltathatnak. De Big Data alkalmazás volt a Procter&Gamble „Mean Stinks” kampánya is, amely a lányokat arra inspirálta, hogy zaklatásellenes üzeneteket küldjenek egymásnak a Twitteren, a Facebookon és az Instagramon, és amelynek eredményeként a Secret márka piaci részesedése jelentős mértékben nőtt.

„A Big Data is lehet tehát „cool” a lojalitásban, ahogy a modern technológiai vívmányok mindegyike. Csak a fantázia szab korlátot annak, hogy miként használhatjuk fel őket az ügyfélélmény erősítése érdekében”

– fűzte hozzá Arany János.

Tovább bővítette komposztálható termékei listáját a zöld magyar startup

Százezer darab feletti eladott termék havonta, ipari komposztálás céljából történő visszagyűjtés, filmsztárok által használt evőeszközök. Az egyéves munka keretében hőálló alapanyagfejlesztés és új termékek gyártása, valamint azok piaci bevezetése történt meg 2021. december és 2022. november között. A három éve induló, körforgásos gazdaságban gondolkodó Vilhemp csapatának célja ma is változatlan: környezetbarát és funkcióját kiválóan ellátó evőeszközök és szívószálak gyártása hazai, természetes alapanyagokból.

Bővebben

Bemutatkozott a People Platform – öt startup összefogásával valósult meg

Tapasztalat, hogy nehéz különböző digitális platformokat bevezetni egy vállalaton belül és a startupokkal is óvatosabbak a cégek, azonban a felhasználók kiszolgálása az egyik legfontosabb feladat, ezért fogtunk össze – mondta többek között partneri bemutatkozóján a People Platform kezdeményezője, a Blue Colibri App alapító-ügyvezetője.

Bővebben

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a „Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások