Hirdetés

A Tisza-parttól a Szilícium-völgyig: mit ad az innovatív sikertörténetekhez az intuíció

Noé a Szilícium-völgyben alapított fejvadász céget. Magyar lelkész családból indult, majd egy német PhD és néhány multinál töltött év után két barátjával létrehozta a Vega Partners-t, ami egy dinamikusan növekvő startup. A Szilícium-völgyet aktuálisan lázban tartó kérdésekről, a Vega-ról és a csodákról beszélgettünk. Fogadjátok szeretettel!

Noé, te 2016-ban fogtad magad, két bőrönddel és a 12 éves fiaddal kirepültél a Szilícium-völgybe, hogy megalapítsd a Vegat és forradalmasítsd a startup toborzást.

Igen, valahogy így volt. Felmondtam a multis vezetői állásomat, leadtam a céges autóm kulcsát, a tárgyaim jelentős részét elajándékoztam, vettem egy repülőjegyet és útra keltem. Annyi apró, de fontos különbséggel, hogy akkor még szó sem volt Vegaról vagy a startup toborzás forradalmasításáról. Az ismeretlenbe mentem, hogy szerencsét próbáljak. Az álmom az volt, hogy saját fejvadász céget alapítsak, de akkor még nem tudtam, hogy ez hogyan is valósul majd meg. A kezdeti útkeresés időszakát szeretném nagyon kiemelni, mert visszanézve minden történet nagyon kerek – mindig olyan egyértelmű, hogy a végén minden jól alakul. De az út során az ember napról napra teszi egyik lábát a másik után – nem tudva, hogy mi is az pontosan, amit létrehoz majd. Az érkezésemet követő első 60 napot egy erdei kabinban töltöttem a Santa Cruz hegységben ebben az útkeresésben.

Hogy jutottál el a kabintól a Vega-ig? Mi minden segített a konkrét megvalósításban?

A csodák. [Nevet.] Einsteinnek tulajdonítják a mondást, hogy: “Csak két dologban hihetsz – vagy abban, hogy a világon minden csoda, vagy abban, hogy semmi sem.” A csoda persze nem attól csoda (vagy nem csak és nem mindig), hogy természetfeletti dologról van szó, hanem attól, hogy felismered, hogy ott és akkor számodra valami jelentőségteljes dolog történik. Maga a felismerés nyit új dimenziókat benned. Mikor megérkeztem Kaliforniába, a barátaim vártak, akik a Szilícium-völgy top technológiai fejlesztői voltak már akkor is. Sokan közülük főállásuk mellet startup ötleteken dolgoztak. Az egyik ilyen startup [AppBuddy, most a Validity cégcsoport része – a szerk.] épp akkor indult dinamikus növekedésnek, amikor megérkeztem. A barátaim tudták, hogy a szakterületem az emberek és szervezetek fejlesztése és megkértek, hogy segítsek nekik a csapat felépítéseben. Alkalmazottként nem tudtam magam elképzelni, így két barátom segítségével alapítottam egy céget. Így született meg a Vega Partners és az AppBuddy lett a cég első ügyfele. 

Mi inspirálta a vállalkozás nevét?

A Vega csillag a világegyetem egyik legragyogóbb es legszebb csillaga – főleg számomra. Innen adta magát a branding is, hisz a csillagok mindig konstellációkban vannak, és a Vega USP-je az, hogy nem csak kiváló embereket talál az adott munkakörbe, hanem a csapat konstellációt is mindig szem előtt tartja.

Mit adott neked az első ügyfeletekkel, az AppBuddy-val való együttműködés?

Mindent, kivéve bevételt – az elején. De ez benne van a pakliban a startupok esetében. Lehetőséget adtak nekem, hogy bepillantást nyerjek a tech startupok mindennapjaiba és megértsem, hogy mi minden fáj nekik a recruitment terén, amire semmilyen hagyományos szolgáltató cég vagy toborzó app nem adott választ. A velük való munka során lett a Vega igazi csillag.

Milyen fájó pontokra találtatok rá?

Hat év távlatából, és több mint 50 startuppal való közös munka után már könnyebb ezt megfogalmazni: a startupoknak fejvadász szintű támogatásra van szükségük, de ez a szolgáltatás nem elérhető számukra. Nehezíti a helyzetet az is, hogy a sok toborzó applikáció azt az illúziót adja el, hogy elég csak néhány kattintás, a munkaköri leírás publikálása – egy kattintással 100 platformon – és a megfelelő tehetségek rekordidőn belül maguktól felsorakoznak. Ez egy óriási tévedés, de nagyon jól hangzik és mindenki nagyon szeretne hinni benne,​​ ezért hosszú időbe telik, mire a startupok ráébrednek, hogy ez a megközelítés nem működik. A rengeteg beáramló jelentkező a haladás illúzióját kelti, de nincsenek köztük azok, akiket a startupok valójában keresnek (kivételek mindig vannak, most tendenciákról beszélek). A rekord az volt, mikor 6 hónap eredménytelen toborzás után hívtak be minket egy kriptóval foglalkozó startuphoz, ahol 600 bejövő jelentkező és 30 interjú után még mindig a startvonalon állt a csapat. Kifáradva, elkeseredve és összezavarodva. Mi három hét alatt betöltöttük az adott pozíciót, és azután még sok másikat.

“A sok toborzó applikáció azt az illúziót adja el, hogy elég csak néhány kattintás, a munkaköri leírás publikálása – egy kattintással 100 platformon – és a megfelelő tehetségek rekordidőn belül maguktól felsorakoznak. Ez egy óriási tévedés, de nagyon jól hangzik.”

Mi a Vega titka? 

A megközelítésünk egyszerre nagyon egyszerű és összetett, mert intuíción alapszik: lézer pontossággal célozzuk meg azokat a jelölteket, akik arra a pozícióra megfelelnek, de akik soha nem jelentkeznének maguktól. Az, hogy ki felel meg egy adott pozícióra, messze túlmutat a skilleken. A kémia is nagyon fontos. És mi arra ráérzünk.

Mit értesz ráérzés alatt, mi segít neked és a csapatnak ebben?

Sokat gondolkoztam ezen. Talán az, hogy lelkész családban felnőve, egy nagy gyülekezetben az emberek közötti energia és a láthatatlan kapcsolódások felismerése és használata hatalmas jelentőséggel bírt. Ezért az örökségért nagyon hálás vagyok. Olyan csapattársakkal dolgozhatom, akik szintén mesterei ennek. Kidolgoztunk egy metodológiát, ami ezt az intuitív folyamatot modellezi és számszerűsíti. Így a vezetők számára hozzáférhetővé tesszük az intuitív folyamatokat. Hidat képezünk a digitális világ és az intuitív dinamika között azáltal, hogy kézzelfogható és számszerűsíthető értékben mutatjuk meg milyen egy ütős csapat és milyenek azok a jelöltek, akiket ezekkel a módszerekkel keresünk.

Mesélj az ügyfeleitekről. Miben hasonlítanak vagy különböznek?

Mind egytől egyig tech startupok. Az a közös bennük, hogy mindannyian nagyot álmodnak, innovatívak, hatalmas küldetéstudattal rendelkeznek es nagyon-nagyon okosak. Olyan inspiráló ilyen közegben mozogni! A skála rendkívül széles: az AI által vezérelt vertikális beltéri kerttől, az AR/VR NFT-ken és a dupla unikornis wifi platformon át a neurobiológiai kutató cégig sokan választanak minket.

Mi az, ami most a Szilícium-völgyet a te meglátásod szerint lázban tartja? 

Először is – ez a Szilícium-völgy mára már egy kicsit olyan lett, mint a Négyszögletű Kerek Erdő Lázár Ervin meséiben: nincs sehol, de létezik. Ebben a szinte virtuális térben három izgalmas irányt látok: a web 3.0 térhódítását a DAOk-kal, az AI-kutatásokat, és a biohackelést. Engem cégvezetőként is és tudósként is ennek a három iránynak az egymásra hatása foglalkoztat leginkább, és az, hogy mi jön létre a metszéspontokban.

“Mert a homo sapiens az egy digitalizált, virtualizált és AI által vezérelt világban is homo sapiens. Az emberi genetika nem változik olyan tempóban, mint a technológia.”

Az emberi test és idegrendszer még mindig a mozgást, a természetet, a jó levegőt és a teljes lényünket átható élményeket szereti.

Hogyan hat mindez a személyes életedre, a mindennapjaidra?

A kísérlet elején vagyok és én magam vagyok a kísérleti alany. Olyan életformát szeretnék kialakítani, ami célzott, hatékony, de limitált jelenlét a web 3.0 hálójában és a metaverzumban – mindezek mellett pedig gazdag az offline flow élményekben. Ennek a megvalósításához egyre nagyobb elszántság kell. Része a digitális detox és az egyszerű, offline élet, ami ellene megy a könnyen habzsolható, kifogyhatatlan online dopamin-forrásnak, ami mindig kéznél van. Az NFT habos torták mellett hálával törni meg a mindennapi kenyeret és a virtuális világutazások közben csendes áhitattal szemlélni, ahogy a fák virágba borulnak tavasszal. 

A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év

2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.

Bővebben

Több mint 1 millió eurós befektetést kapott a magyar startup

Ritkán látunk ilyet a hazai startup világban: 1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup. A Start it @K&H inkubátorban, majd a nemzetközi Techstars programban fejlődő csapat a kockázati tőkealapok mellett olyan autóipari angyalbefektetőket is meghódított, mint a Petronas vagy a Rolls Royce vezetői.

Bővebben

Miért tűz ki mérföldkövet a befektető?

Sok startup nagy meglepetéssel konstatálja, hogy miután elmegy egy befektetőhöz, nem egyben kapja meg a befektetési összeget, hanem – szinte mindenkinél – csak a befektetési összeg egy részét kapja meg, a többi pedig feltételekhez van kötve. Na de miért kéri ezt a kockázati tőkealap-kezelő, amikor az ő ötlete „tuti szuper”, és amúgy is milyen olcsón megkapta a százalékot, miközben ebből 1000%, hogy unikornis lesz? Amúgy is csak sok adminisztráció lesz belőle. Gergely Balázs, a Vespucci Partners kockázatitőke-alap befektetőjének, a Corvinus Egyetem oktatójának írása.

Bővebben

Magyar startup nyert díjat Európa vezető energetikai kiállításán  

Rendkívül sikeres félévet tudhat maga mögött a Startup Campus németországi irodájának portfólióvállalata, a MET3R. Innovatív megoldásaikat Európa vezető energetikai szakkiállításán, az Enlit Europe frankfurti állomásán mutatták be. A rendezvény keretében a Four D’s Pitching Festival egyik előadójának is beválasztották őket, ahol megnyerték a “Demokratizáció” kategóriát.

Bővebben

Ismét milliókat érhet egy kiváló innovatív ötlet!

Újra kiírják az idén tavasszal első alkalommal megrendezett START ösztöndíjprogramot, amely most is a fiatalok startup vállalkozásának létrehozását támogatja. A program során az anyagi támogatás mellett intenzív képzés és mentorálás is vár a legkreatívabb ötletgazdákra. A Nemzeti Tehetség Központ szakmai együttműködő partnere ezúttal is a Design Terminal. Jelentkezni december 20-ig lehet a startprogram.designterminal.org oldalon.

Bővebben

Magyar startup kapott lehetőséget, hogy előadjon a világ legnagyobb technológiai konferenciáján

Nem sokkal azután, hogy élővideó stúdió applikációját elérhetővé tette a RECnGO a Huawei AppGallery-ben, meghívás is érkezett a techóriástól amiben azt kérték: csatlakozzon a magyar startup hozzájuk a 2022-es lisszaboni Web Summit színpadán. Egy csapással a cég egy nagy álma vált valóra – mégis valami más miatt is izgalmas volt ez a meghívás a RECnGO csapat számára.

Bővebben

A SPAR és a Munch együtt tesz az élelmiszerpazarlás csökkentéséért

A hazai üzletlánc vásárlói is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy minél kevesebb élelmiszer landoljon a szemetesben: a SPAR a Munch online platformmal karöltve szorítja vissza az élelmiszerpazarlást, ennek köszönhetően a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez. Az ételmentő szolgáltatást 2022. november 3-ától Budapest XI. kerületében, valamint Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik.

Bővebben

Franchise programmal jön Magyarországra a nemzetközi logisztikai vállalat

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat, a DODO. A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

Bővebben

A JunctionX ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások