Hirdetés

A technológiai érettség hiánya veszélyt jelent acégekre

Miközben a vállalatvezetők többsége megbízik jelenlegi informatikai (IT) rendszerében, sokan mégsem tudják elérni azt az innovációs szintet, amely ösztönözné a növekedést és növelné az árbevételt – állapította meg az Accenture globális tanulmánya.

Hirdetés

A „Your Legacy or Your Legend? A CEO’s Guide to Getting the Most Out of New Technologies” címmel kiadott tanulmány az Accenture történetének eddigi legnagyobb nagyvállalati IT-kutatása, amelyben 20 ország több mint 8 300 szervezete és 885 C-szintű vezetője vett részt.

A már bevált és a feltörekvő technológiák (pl. a mesterséges intelligencia, a felhő, a blokklánc és a kiterjesztett valóság) bevezetését vizsgáló kutatásból kiderült, hogy mindössze a vállalatok 10%-a hoz optimális döntéseket a technológiai beruházások és rendszerbevezetés során, illetve hozza ki a maximumot az ilyen projektekből. Az új technológiák határozottabb bevezetésével és az innováció szervezeten belüli sikeres skálázását akadályozó tényezők megszüntetésével ezek a cégek több mint kétszer akkora árbevétel-növekedést érnek el, mint kevésbé aktív társaik.

Ugyanakkor a vizsgálat megállapította, hogy a vezetők 80%-a úgy véli, megfelelő technológiai háttérrel rendelkezik a nagyszabású innovációhoz, és 70%-uk azt gondolja, hogy nagyon jól ismeri szervezete innovációs beruházásait.

„A cégek többsége jelentős jövőbeni árbevétel-növekedésről mond le amiatt, mert szakadék tátong a technológiai beruházások lehetőségei és ténylegesen realizált értéke között”

– mutatott rá Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs vezetője. „Jelentésünk segítséget nyújt a vezetőknek egy új fejlesztési ütemterv kidolgozásához, hogy stratégiai beruházásokkal csökkentsék az elmaradást az innováció terén, és nagyobb növekedést érjenek el.”

A vizsgálat részeként az Accenture öt fontos tényezőt – illetve „ÚTVONALAT” – határozott meg, amely megkülönbözteti a vállalatok felső 10%-át a többtől:

  • Haladás: Milyen mértékben alkalmazzák a vállalatok az új technológiát a szervezeten belüli üzleti folyamatok továbbfejlesztésére? Például használják-e a felhőt és a mesterséges intelligenciát (AI) a különféle üzleti folyamatok javítására, vagy csak elszórtan alkalmazzák ezeket a technológiákat?
  • Alkalmazkodás: Gondoskodik-e a vállalat arról, hogy IT-rendszerei képesek legyenek alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez és reagálni rájuk? Például leválasztják-e a régi rendszereket, és használnak-e felhőszolgáltatásokat az innováció ösztönzésére?
  • Időzítés: Megfelelő-e az új technológiák bevezetésének sorrendje és ütemterve? Az első lépés ebben a folyamatban az alaptechnológiák azonosítása és a technológia-bevezetés sorrendjének meghatározása.
  • Ember-gép munkavégzés: A technológia felhasználása az emberi munka kiegészítésére, a munkavégzés élvezetesebbé tételére és a hatékonyság növelésére. Szerveznek-e technológiával támogatott, személyre szabott, gyakorlatias képzéseket a jövő technológiáinak használatához szükséges készségek elsajátítására?
  • Stratégia: Az üzleti és IT-stratégia aktív összehangolása és koordinált technológiai beruházások a lehetőségek jobb kiaknázásához.

„Azok a vállalatok, amelyek nem tesznek meg mindent azért, hogy a szervezetük egészében kiépítsék az érett technológiákra optimalizált rendszereket, nehezen tudnak majd felzárkózni a többiekhez, és ez pénzügyi teljesítményükre is negatív hatást gyakorol” – nyilatkozta James Wilson, az Accenture informatikai és üzleti kutatásokért felelős részlegének ügyvezető igazgatója.

Hirdetés
Hirdetés

Budapesten és Prágában is bővíti flottáját a GreenGo

Új, Skoda Citigo e iV elektromos autókkal bővül a GreenGo hazai és prágai flottája. Azért éppen ezzel a modellel, mert a felhasználók hosszabb utakra is egyre szívesebben indulnak e-carsharinggel, és itt bizony már fontos szempont a hatótáv. Az új járműpark májustól fokozatosan lesz elérhető a felhasználók számára, a következő hónapokban további bővülés várható.

Bővebben

A Simple On You lett a Cápák között K&H az innovációért különdíj nyertese

A szívünknek oly kedves verssorokkal már az utcán sétálva is találkozhatunk. A Cápák között harmadik évadjának K&H az innovációért különdíj nyertese, a Simple On You vállalkozás a divatot köti össze a magyar költészettel: innovatív technológia segítségével nyomtatott, mindennapi ruhadarabjaikon ugyanis a művészi rajzok, illusztrációk mellett, a legnagyobb költőink versidézetei tűnnek fel. A díjjal járó 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogram többek között a tulajdonosok pénzügyi tudatosságát fejleszti.

Bővebben

Virtuális állásbörze várja az egyetemistákat

Virtuális állásbörzét szervez a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) a Case Solvers HRTech és EdTech területeken aktív startup vállalkozással közösen. Május 5-én és 6-án az Egyetem 3 karán közel 50 vállalati és civil szervezeti partner várja a hallgatókat szakmai gyakorlati-, és álláshelyek, valamint önkéntes lehetőségek széles kínálatával. A kétnapos online rendezvénysorozat keretében a virtuális vállalati bemutatkozó standok mellett karrier tanácsadás, interaktív előadások, workshopok és fogadóórák is várják az érdeklődőket.

Bővebben

Közös kutatásba kezd a Corvinus Egyetem egy magyar startuppal

Közös projekten dolgozik a Codecool és a Budapesti Corvinus Egyetem az elkövetkező négy évben. A projekt fő célkitűzése, hogy felmérjék a digitalizáció jelenlegi és jövőbeni munkaerőpiaci igényeit, az ennek kielégítését leghatékonyabban szolgáló toborzási és kiválasztási módszereket, és nem utolsósorban a munkaerő utánpótlását biztosító oktatási programok kínálatát.

Bővebben

Elismerést kapnak a legdizájnosabb vállalatok

A Magyar Formatervezési Tanács idén is meghirdeti Design Menedzsment Díj pályázatát. Az elismerésre a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit intézményeket. Az egymillió forinttal járó díj célja elismerni a designtudatos szemléletben, a design alkalmazásában és szakszerű menedzselésében élen járó szervezeteket.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások