Hirdetés

A szokatlanul meleg tavasz kedvez a sörfogyasztásnak

Extrém meleg tavasszal lepett meg minket a 2018-as év, és ez igencsak kedvez a sörfogyasztásnak. Ezt a tényt a Heineken Hungária Zrt. is megerősítette! A cég idén ökológiai lábnyomának csökkentésén dolgozik – az idei fesztiválszezonban a műanyagpoharak helyett már lebomló, környezetbarát korsókból ihatjuk kedvenc hűsítőnket!

Négy fővárosi vendéglátóhelyen indul májusban a műanyagpohár-mentes kezdeményezés, amelynek keretében lebomló, növényi alapú poharakban kínálják söreiket. A környezetkímélő PLA poharak elterjesztésével jelentősen csökkenhet a Heineken Hungária karbonlábnyoma, valamint a vendéglátásban termelt hulladék mennyisége.
Közölték: a cég által használt közel 20 fajta csomagolóanyag – az alumíniumdoboztól a papírtálcán át a rekeszig – átlagosan a vállalat karbonlábnyomának 39 százalékát teszi ki, és a költségekben is tetemes részt képviselnek. A cég folyamatosan dolgozik ennek az aránynak a csökkentésén és környezetbarát technológiák bevezetésén.

A lebomló növényi alapú poharak egyelőre háromszor-négyszer többe kerülnek, mint a hagyományos műanyagpoharak, ám a helyzet nyilván javulni fog, amint szélesedik a kínálat. Egyelőre ugyanis csupán pár gyártónál érhető el a PLA technológia Európában.

A „műanyagpohár-mentes május” mozgalomhoz többféleképpen lehet csatlakozni, a  PLA poharak használatán túl egyéni innovatív megoldásokkal is, például repohárral, vagy üvegpohár használatával.
A sör ugyanannyiba kerül ebben a pohárban, mint a hagyományosban, mivel a lebomló poharakat betétdíjas rendszerben működteti a vállalat a májusi kezdeményezésben: a fogyasztó 50 forint betétdíjat fizet a lebomló pohárért, amelyet visszakap vagy lefogyaszthat, ha a használt poharat leadja a szelektív gyűjtés céljából a csatlakozó vendéglátóhelyek pultjaiban. A leadott poharakat a vendéglátóhelyeken szelektíven gyűjtik, elszállítják és erre szakosodott magyar hulladékfeldolgozó vállalkozásokon keresztül komposztálják, ezzel biztosítva a technológia körkörös jellegét – írták.
A nyilvános céginformációk szerint a Heineken Hungária Zrt. árbevétele utolsó lezárt gazdálkodási évében 2016-ban 52 milliárd 368 millió forint volt, mintegy 794 millió forinttal több, mint 2015-ben. 2016-ban azonban 400 millió forint veszteséget ért el.

Biás Csongor: Nyitott kapukat döngetünk az Európai Bizottságnál a startupok páneurópai szabályozásáról

Amivel az EU döntéshozói a leginkább segíthetnék az európai startupszcénát, az egy ökoszisztémára szabott, páneurópai jogi entitás megteremtése lenne – na meg az, ha a megvalósításra is odafigyelne az EU. Hol áll most az ezt a szabályozást a zászlajára tűző EU Inc kezdeményezés, és kiket kell még meggyőzni ennek fontosságáról? Többek között erről kérdeztük Biás

Bővebben

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben