Hirdetés

A szaktudás mellett a képességek is hangsúlyt kapnak a munkaerőpiacon

A középiskolások több mint egyharmada számára az üzleti pálya az ideális – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem pályaorientációs kutatásából, melyet közel 11 ezer magyar diák körében végeztek. A kutatás során a diákok érdeklődési köreik és attitűdjeik alapján ismerhették meg, hogy az egyetemen oktatott képzési területek közül melyik passzolna hozzájuk leginkább.

Hirdetés

A pályaorientációs kutatás eredményei szerint a diákok legnagyobb hányadához – a kérdőívet kitöltők több mint 35 százalékához – az üzleti szféra áll a legközelebb. A válaszadók mintegy 27 százaléka számára a művészeti pálya a megfelelő, 20 százalékuknak a kommunikációs szakma, 17 százalékuknak pedig a turizmus a leginkább testhez álló terület.

A kutatás kérdései bizonyos döntési helyzeteket mutattak be, a diákoknak pedig karakterüknek és attitűdjeiknek megfelelően kellett választ adniuk, például el kellett dönteniük, hogy egy filmforgatáson a rendezésben és forgatókönyvírásban, vagy a gyártásban és produceri teendőkben vennének inkább részt. Megkérdezték őket arról is, hogy egy lakatlan sziget tapasztalt túlélőjeként hogyan mutatnák be egy új hajótöröttnek a túlélés fortélyait: részletesen elmesélnék, a praktikumra koncentrálva megmutatnák, a lényeget szimbólumokban kiemelve láttatnák vagy körbevezetve személyes élménnyé változtatnák azt. Az eredmények szerint a diákok inkább a gyakorlati megoldásokat részesítik előnyben a döntési helyzetek során.

A diákok többsége (70%) szerint a lélek jólléte nagyobb hatással van a test jóllétére, mint fordítva, de a tanulók ugyanilyen arányban értettek egyet azzal is, hogy egy projekt legjobb része maga az ötlet megvalósítása. A METU legfrissebb pályaorientációs kutatása nem véletlenül fókuszált az általános attitűdökre, hiszen az intézmény ebben a tanévben indította el szakmai portfólióra fókuszáló képzését, a MyBrandet, amely az elsajátított tudás mellett nagy hangsúlyt fektet a hallgatók készségeire és döntési helyzetekben megnyilvánuló hozzáállására is. A képzés célja, hogy a hallgatók saját erősségeik megismerésén keresztül jussanak el a Maslow-piramis csúcsáig, azaz az önmegvalósításig.

A METU által Magyarországon meghonosított MyBrand az egyik legmodernebb szemlélet az oktatásban, amely tovább erősíti a METU egyéni hallgatói élményre koncentráló stratégiáját. A képzés alatt kialakított portfólió segítségével a hallgató az elsajátított tudást, készségeket és attitűdöket hatékonyabban tudja felhasználni, így a munkakeresés során kiemelkedik a versenyből.

„A jövőben a munkaerőpiacon a szaktudás mellett legalább olyan fontos lesz az is, milyen képességekkel rendelkezik valaki”

– mondta Dr. Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora. – “A MyBrand kialakításakor is az volt a célunk, hogy a hallgatók a képzés során megismerjék és folyamatosan monitorozzák kompetenciáikat, és ezáltal reális képet kapjanak saját teljesítményükről, erősségeikről és lehetőségeikről. A képzéseink végén a hallgatók erős és hiteles énmárkával lépnek a munkaerőpiacra” – mondta el a rektor.

A tanulmányaikat 2018 szeptemberében kezdő hallgatóknak az államvizsgán már követelmény lesz a MyBrand portfólió prezentálása. 2021-től tehát a METU-n végzett hallgatók még jobban megállják majd a helyüket a munkaerőpiacon és a felvételi interjúkon, hiszen MyBrand anyagukat bemutatva a munkáltatók könnyen és gyorsan felmérhetik már megszerzett tudásukat és kézzelfogható gyakorlati tapasztalataikat.

Hirdetés
Hirdetés

Briefly: Az élet nem állt meg 2020-ban, csak folytatódott az online térben

2020 újszerű kihívások elé állított mindenkit, a legtöbb problémára pedig a digitális tér nyújtotta a megoldást. A fennmaradáshoz szinte minden vállalkozásban újra kellett gondolni a kínált termékeket, szolgáltatásokat, vagy az alapvető üzleti működést. A Briefly-nél tudják, hogy sok vállalkozás számára ez egy teljesen új terep, ahol nem elég egyszerűen csak jelen lenni.

Bővebben

A mesterséges intelligencia segíthet a a hatékonyabb betegellátáson

Új, mesterséges intelligenciára alapuló kutatást indít a GE Healthcare a hatékonyabb betegellátás érdekében. A cég Edison platformján futó új prediktív analitikai szoftveres megoldások hatékonyan segítik az egészségügyi személyzet kapacitásának tervezését, az egészségügyi berendezések optimális kihasználását, ezáltal csökkentve a várólistákat és egyúttal költségmegtakarítást is eredményezve az intézményeknek

Bővebben

15 milliárd forintra emelkedett a Divat és Design Pályázat keretösszege

Az Innovációs- és Technológiai Minisztérium 10-ről 15 milliárd forintra emelte a hazai divat- és designipari vállalkozások támogatására indított pályázat keretösszegét. Így jelenleg 12 milliárd forintra pályázhatnak a konvergenciarégiók vállalkozásai a GINOP 1.2.14-20 konstrukció keretében, februártól pedig 3 milliárd forintos kerettel megnyílik a jelentkezés a Közép-Magyarországi Régióban működő vállalkozásoknak szóló VEKOP 1.2.7-20-ra is. A pályázat szakmai hátterét biztosító Magyar Divat & Design Ügynökség munkájának köszönhetően évtizedek óta nem látott támogatásban részesül az ágazat.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások