Hirdetés

A szaktudás mellett a képességek is hangsúlyt kapnak a munkaerőpiacon

A középiskolások több mint egyharmada számára az üzleti pálya az ideális – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem pályaorientációs kutatásából, melyet közel 11 ezer magyar diák körében végeztek. A kutatás során a diákok érdeklődési köreik és attitűdjeik alapján ismerhették meg, hogy az egyetemen oktatott képzési területek közül melyik passzolna hozzájuk leginkább.

Hirdetés

A pályaorientációs kutatás eredményei szerint a diákok legnagyobb hányadához – a kérdőívet kitöltők több mint 35 százalékához – az üzleti szféra áll a legközelebb. A válaszadók mintegy 27 százaléka számára a művészeti pálya a megfelelő, 20 százalékuknak a kommunikációs szakma, 17 százalékuknak pedig a turizmus a leginkább testhez álló terület.

A kutatás kérdései bizonyos döntési helyzeteket mutattak be, a diákoknak pedig karakterüknek és attitűdjeiknek megfelelően kellett választ adniuk, például el kellett dönteniük, hogy egy filmforgatáson a rendezésben és forgatókönyvírásban, vagy a gyártásban és produceri teendőkben vennének inkább részt. Megkérdezték őket arról is, hogy egy lakatlan sziget tapasztalt túlélőjeként hogyan mutatnák be egy új hajótöröttnek a túlélés fortélyait: részletesen elmesélnék, a praktikumra koncentrálva megmutatnák, a lényeget szimbólumokban kiemelve láttatnák vagy körbevezetve személyes élménnyé változtatnák azt. Az eredmények szerint a diákok inkább a gyakorlati megoldásokat részesítik előnyben a döntési helyzetek során.

A diákok többsége (70%) szerint a lélek jólléte nagyobb hatással van a test jóllétére, mint fordítva, de a tanulók ugyanilyen arányban értettek egyet azzal is, hogy egy projekt legjobb része maga az ötlet megvalósítása. A METU legfrissebb pályaorientációs kutatása nem véletlenül fókuszált az általános attitűdökre, hiszen az intézmény ebben a tanévben indította el szakmai portfólióra fókuszáló képzését, a MyBrandet, amely az elsajátított tudás mellett nagy hangsúlyt fektet a hallgatók készségeire és döntési helyzetekben megnyilvánuló hozzáállására is. A képzés célja, hogy a hallgatók saját erősségeik megismerésén keresztül jussanak el a Maslow-piramis csúcsáig, azaz az önmegvalósításig.

A METU által Magyarországon meghonosított MyBrand az egyik legmodernebb szemlélet az oktatásban, amely tovább erősíti a METU egyéni hallgatói élményre koncentráló stratégiáját. A képzés alatt kialakított portfólió segítségével a hallgató az elsajátított tudást, készségeket és attitűdöket hatékonyabban tudja felhasználni, így a munkakeresés során kiemelkedik a versenyből.

„A jövőben a munkaerőpiacon a szaktudás mellett legalább olyan fontos lesz az is, milyen képességekkel rendelkezik valaki”

– mondta Dr. Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora. – “A MyBrand kialakításakor is az volt a célunk, hogy a hallgatók a képzés során megismerjék és folyamatosan monitorozzák kompetenciáikat, és ezáltal reális képet kapjanak saját teljesítményükről, erősségeikről és lehetőségeikről. A képzéseink végén a hallgatók erős és hiteles énmárkával lépnek a munkaerőpiacra” – mondta el a rektor.

A tanulmányaikat 2018 szeptemberében kezdő hallgatóknak az államvizsgán már követelmény lesz a MyBrand portfólió prezentálása. 2021-től tehát a METU-n végzett hallgatók még jobban megállják majd a helyüket a munkaerőpiacon és a felvételi interjúkon, hiszen MyBrand anyagukat bemutatva a munkáltatók könnyen és gyorsan felmérhetik már megszerzett tudásukat és kézzelfogható gyakorlati tapasztalataikat.

Hirdetés

Nemzetközi díjat nyert a magyar edutech startup

A Xeropan idén nyáron elnyerte az egyik legnevesebb, oktatóprogramokat bíráló szervezet, az amerikai Tech Breakthrough szerint a világ legjobb “Learning Relationship Management”, avagy Interaktív Tanulást Támogató rendszere díjat. Kategóriájában egyedüliként olyan cégek mellett győzedelmeskedett, mint a Lenovo, Busuu és Discovery Education.

Bővebben
Hirdetés

Trump rábólintott a Microsoft TikTok terveire

Trump megbeszélte a TikTok felvásárlásának részleteit Nadellával, és kijelentette, hogy nem bánja, sőt, jóvá is hagyja, ha a Microsoft amerikai szoftvergyártó óriásvállalat felvásárolja azt. Ugyanakkor hozzátette, hogy ha szeptember 15-ig nem jön létre megállapodás a vásárlásról, akkor a TikTokot betiltja az Egyesült Államok területén.

Bővebben

Nem elég a kreativitás a sikeres vállalkozás elindításához

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Bővebben

Online fogadóórát tart a Szabadszínész

A televízióból jól ismert Lengyel Tamás színész és Gosztonyi Csaba reklámszakember által alapított startup, a Szabadszínész azért jött létre, hogy minél több színésznek legyen lehetősége szórakoztató vagy művészeti produkciókban szerepet vállalni. Az utóbbi időben egyre népszerűbbek, s most az érdeklődők számára online fogadóórát tartanak.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások