Két év fejlesztés után elkészült a RE:CYCLE nevű városi kerékpár. A Nespresso a Vélosophy svéd startuppal működött együtt, a menő bicaj elkészítéséhez 300 használt kapszula szükséges.
A projekt a Nespresso legújabb kísérlete, amellyel kifejezte elkötelezettségét a fenntartható gazdaság előmozdítása iránt. A hulladéklerakókba kerülő Nespresso kapszulák körülbelül 150 év alatt bomlanak le, így a fenntarthatósági program kulcsa az, hogy az ügyfelek szelektíven gyűjtsék vagy újrahasznosítsák őket. A kerékpár designja utal az eredetére: a Nespresso népszerű Arpeggio változatának csomagolását idézi például a színe, illetve elviteles kávé rögzítésére alkalmas heveder is helyet kapott rajta.
Östholma, a termék tervezője azt reméli, hogy más terméktervezőket inspirálhat az újrahasznosított alumíniummal való munkára, hogy ellensúlyozzák az egyszerhasználatos kapszulák állandó igényét. A Vélosophy jótékonysági kampányt is indít a kerékpár kapcsán: minden eladott darab után támogatnak egy fejlődő országbeli kislány tanulmányát.