Hirdetés

A sanghaji tőzsdére készül a Geely kínai autógyártó

A sanghaji elektronikus tőzsdére készül a Geely kínai autógyártó, ahol csaknem 3 milliárd dollárt kíván begyűjteni, hogy új járműmodellek és technológiák fejlesztésébe fektethessen.

Hirdetés

A hangcsoui székhelyű autógyártó azzal igyekszik erősíteni nemzetközi megítélését, hogy a svéd Volvo Car Corp. autógyárral közösen fejlesztett gyártósorokkal alakítja át a Kínában és külföldön működő gyárait. A vállalat az idén megkezdi a Lynk & Co nevű prémiummárkája alá tartozó terepjárók európai értékesítését.

A Geely az év első felében 2,3 milliárd jüan (337 millió dollár) nettó nyereséget könyvelt el, ami 43 százalékos visszaesés az elmúlt év azonos időszakához képest. Az autóeladásai 19 százalékkal estek vissza a koronavírus-járvány következtében. A vállalat az év egészére azt a célt tűzte ki, hogy az eladások visszaesése a tavalyi évhez képest csupán 3 százalékos legyen.

Az autógyártó anyacége, a Zhejiang Geely Holding Group eredetileg azt tervezte, hogy a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyikének számító Geely-t összeolvasztja a szintén a tulajdonában álló Volvo Car Corp.-pal, és az egyesített vállalatot jegyezteti a hongkongi és a stockholmi tőzsdén. Az összeolvasztásról szóló tárgyalásokat azonban júliusban felfüggesztették.

A Geely részvényeit a hongkongi értéktőzsdén jegyezték eddig. A New York-i Nasdaq mintájára tavaly létrehozott sanghaji tőzsdei platformon, a STAR Marketen való megjelenés a reményeik szerint a hongkongi árfolyamaikat is javítja majd. A Geely az első autógyártó lenne a technológiai vállalatoknak és startupoknak szánt sanghaji elektronikus tőzsdén.

 

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben