Hirdetés

A saját olívaültetvényhez vezető út is buktatókkal van kikövezve

Az első sikerére alapozva új évadot indított a Design Terminal az Optimists First! sorozatból, melyben startup alapítók, vállalkozók mesélnek karrierjük hol rögös, hol egyenes útjairól. A sorozat 2022-es etapját exkluzív különkiadás zárja: Pogátsa Zoltán közgazdász madártávlatból is elemzi a vállalkozókat érintő témákat.

„Az értékteremtés meghatározó koncepció volt.”

„A folyamatos tanulás alappillére a vállalkozásnak.”

„Egy tabut szerettünk volna ledönteni.” Különféle tapasztalatokról és motivációkról mesélnek a Design Terminal Optimists First! videósorozatának második évadában a vállalkozók.

A szereplőket ­­most is arra kérte az innovációs ügynökség, hogy saját karrierútjukról, őszintén meséljenek a felvételeken. A Youtube-on már publikált videókban megszólalnak a farm2fork, a BeHive, a This is Redy, a Tresorit és a SEON alapítói. Tavasszal új alanyokkal tervezik folytatni a sorozatot.

A Design Terminal fő mottóját kölcsönözte a sorozat címének. Vendégeik azonban nem csak azt mutatják meg, hogy miért érdemes optimistán belevágni a vállalkozásindításba, arról is tabuk nélkül beszélnek, milyen nehézségekre számíthatnak a startupok az úton.

A formátum alapvetően nem változott, a videók rövidek, fekete-fehér minimalizmusban koncentrálnak a mondanivalóra, és a cél most is az, hogy motiválják a vállalkozni vágyókat: ha van egy jó ötletük, merjenek belevágni.

A spotokba azonban kis csavart is csempésztek. A beszélgetések végén az előző évadok kulcsmondataira kell reagálniuk az új szereplőknek, akik személyesebb villámkérdéseket is kaptak. Így derül ki, hogy kinek az élete álma egy saját olívaültetvény, ki szerint a low hanging fruit a legidegesítőbb üzleti kifejezés, vagy ki hívná meg magához Elon Muskot vacsorázni.

A VIDEÓK MEGTEKINTÉSÉHEZ IDE KATTINTS!

A sorozat október 24-i záróepizódjának vendége Pogátsa Zoltán, hazánk egyik vezető közgazdásza, a népszerű POGI Podcast házigazdája. Őt arra kérte a Design Terminal, hogy míg a vállalkozások saját tapasztalataikat ecsetelik, ő madártávlatból mutasson rá, milyen környezetben érvényesülnek ma a vállalkozások és mikre kell figyelniük a cégek indításánál. A hosszabb zárórészből kiderül az is, ő maga mennyire optimista.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben