Hirdetés

A pandémia felturbózta a home office és az automatizáció forradalmát hazánkban

A pandémia kezdete óta a hazai vállalatok általánosságban mérsékelt sikerrel vették az informatika terén felmerülő akadályokat, és még van hová fejlődniük. Ebben a cégvezetők várakozásai szerint hatékony segítséget nyújtanak nekik a digitális megoldások és a feltörekvő technológiák. Ez derül ki a Dell Technologies nem reprezentatív felméréséből, amelyet 2022 júniusában végzett magyar vállalatok felsővezetőinek, döntéshozóinak bevonásával, az állami és a magánszektorból egyaránt. 

A kutatásban arra keresték a választ, hogy mik voltak a legnagyobb kihívások a szervezetek életében az új normálisban az informatika terén, hogyan tudtak mindezzel megküzdeni, és hogyan tervezik a jövőt ebben a szegmensben. A részletes adatokat tartalmazó anyag letölthető a Dell Technologies weboldaláról.

Nem térünk vissza az irodába

A kutatás főbb megállapításai között szerepel, hogy a pandémia által hozott változások között élen jár a hibrid munkavégzés általánossá válása. Míg 2020-ig csak elvétve akadtak olyan vállalatok, ahol engedélyezték a távmunkát bizonyos munkakörökben, addig mára már a szervezetek 91,9%-ánál támogatott a hibrid munkavégzés valamilyen formában a Dell Technologies felmérése szerint, és közülük 90,2%-nál hosszú távon is terveznek ezzel a formával.

Ahol még nem engedélyezett az otthoni munka, még ott is a cégek harmadánál tervezik bevezetni a lehetőséget a következő egy évben. A válaszok alapján leginkább az állami szektorban ódzkodnak a távmunkától, és itt ragaszkodnak leginkább a személyes megbeszélésekhez is. A kutatás arra mutatott rá, hogy a hibrid munka szervezése számít a harmadik legnagyobb problémának a vállalatoknál, és ezzel leginkább a működésért felelős vezetők (Chief Operating Officer – COO) baja gyűlik meg.

Digitalizáld, modernizáld!

A második legnagyobb kihívásnak azt érzik a hazai döntéshozók, hogy lépést tartsanak az innováció ütemével. Ez ugyanakkor nagyon fontos terület, mert ezt találják legfontosabb tényezőnek a digitalizációhoz vezető úton. A felmérésben arra is rákérdeztek ugyanis, hogy a vezetők mely tényezőkben látják a vállalatok digitalizációjának kulcsát. Itt az első helyen az innovatív technológiák bevezetése állt 55,9%-kal, ezt követte a szolgáltatások átalakítása (51,4%) és az alkalmazottak digitális felkészültsége (47,7%).

Ezzel együtt a vezetők közül sokan számítanak arra, hogy egyre nagyobb teret nyernek a közeljövőben a vállalatok és az emberek mindennapjaiban az új, előremutató technológiák, köztük a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás. Többen említették továbbá, hogy az automatizáció, a digitalizáció, a hibrid munkavégzés, a felhőalapú szolgáltatások és a fejlett adatelemzés térnyerését várják a következő években. A közeljövőben várhatóan fontossá váló technológiák között szintén szerepelt a blockchain, a kvantumszámítástechnika, a metaverzum és a képi feldolgozás is.

…a győztes pedig: az automatizáció

A legkomolyabb kihívásnak az üzleti folyamatok automatizálását érzik a hazai döntéshozók jelenleg, a válaszadók 28,8 százaléka sorolta az első helyre ezt a területet. A Dell szakértői az elemzésben arra hívják fel a figyelmet, hogy azért is érdemes erre a kérdéskörre kiemelt figyelmet fordítani, mert az automatizáció különösen jól használható az adatok elemzésében, olyan fejlett technológiákkal kiegészítve, mint például a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás.

Ez pedig azért fontos, mert a vállalatok számára egyre fontosabb erőforrássá válik az adat, hiszen rengeteg információt termelnek az alkalmazottaik, az ügyfeleik, illetve a cégnél használt különféle intelligens berendezések és IoT-eszközök. Csak az a cég tud azonban versenyelőnyt kovácsolni az adataiból, amely képes megfelelően és valós időben összegyűjteni, feldolgozni, elemezni és értelmezni őket, majd döntéseket hozni az eredményekre alapozva, és megtenni a szükséges lépéseket ezek alapján.

A Dell Technologies kíváncsi volt arra, hogyan értékelik saját helyzetüket a vezetők ezen a téren. Ezért a felmérés rákérdezett arra, hogy mennyire tudatos és hatékony az adatok gyűjtése a vállalatoknál, majd külön arra is, hogy azok feldolgozását mennyire látják megfelelőnek, illetve mennyire tudatosan használják az információkat az üzleti döntések meghozatalához. Mindhárom kérdésnél 1-től 10-ig terjedő skálán kellett pontozni az aktuális állapotot, ahol a 10 jelöli a legjobbat, és sokszínű osztályzat érkezett. Az adatok gyűjtését átlagosan 5,85 pontra értékelték a válaszadók, a feldolgozását 5,6 pontra, arra pedig 5,9 pont született átlagosan, hogy milyen mértékben használják fel az adatelemzéseket a döntések meghozatala során.

Egyre élesebb a verseny a magas színvonalú AI-szakemberekért – a Microsoft és az ElevenLabs is új szakemberekkel erősíti csapatát

Az egyik Európából, a másik az USA-ból csábított át magához magas minőségű AI-kutatókat és -mérnököket. De mi hajtja fel a szakemberek iránti keresletet, és mikor szűnhet meg a tehetséghiány?

Bővebben

Nagy lehetőség van a magyar startupokban arra, hogy gyorsan nemzetközi szintre emelhessék a technológiájukat – mondja Pierre Martensson, a Scale Factory alapítója

A Scale Factory nem az USA-ba, hanem az ázsiai és csendes-óceáni piacokra akarja kilőni a CEE régió startupjait és scaleupjait. De miért pont oda? Mire kell figyelned, ha kelet felé akarsz terjeszkedni, és mivel kell rendelkezned, ha a Scale Factory segítségével akarsz külföldön skálázódni? Ezekről kérdeztük Pierre Martenssont, a Scale Factory alapítóját és ügyvezető partnerét.

Bővebben

Egy női alapító vallomásai – ezzel a címmel indít új podcastot Meghan Markle

A brit királyi család tagja 8 epizódon keresztül folytat beszélgetéseket női vállalkozókkal a karrierjükről, és arról, hogy nőként hogyan lehet sikeresen vállalkozást építeni.

Bővebben

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

„There is great potential in Hungarian startups to quickly elevate their technology to an international level,” says Pierre Martensson, founder of The Scale Factory

The Scale Factory aims to launch scaleups from the CEE region into the Asian and Pacific markets rather than the U.S. But why there? What should you consider if you want to expand eastward, and what do you need to have in place if you want to scale internationally with The Scale Factory’s support? We

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben