Hirdetés

A női startupok uralják a Design Terminal Mentorprogramját idén tavasszal

Intenzív női fókusszal indul a tavaszi szemeszter: a Womentoring programelemeken férfi és női vállalkozói utak különbségéről vagy éppen a nemek időmenedzsment kihívásairól is lesz szó. Idén Svédországból, Nagy-Britanniából, Lengyelországból és Magyarországról kerültek be startupok a programba.

68, professzionális fejlődésre és üzleti kapcsolatokra vágyó startup jelentkezett ebben a szemeszterben a Design Terminal nemzetközi Mentorprogramjára. A Power Camp után a végső válogatásba 11 ígéretes, társadalmi hatással bíró csapat került be. Utóbbi fontos kitétel az innovációs ügynökségnél a program 2017-es indulása óta, idén sem volt ez másként.

Kiemelt szempont továbbá, hogy minél több női alapítót bírjanak jelentkezésre. E tekintetben ebben a félévben kétszeres a siker: a jelentkező vállalkozások több, mint 50%-át és a bekerült csapatoknak is több, mint a felét, vagyis hat startupot indítottak nők. A Mentorprogram keretében nagy szerepet kapnak ebben a szemeszterben a kifejezetten női fókuszú programelemek. A Womentoring nagyköveti szerepét Rácz Zsófia fiatalokért felelős helyettes államtitkár vállalta el.

NÉZD MEG A MENTORPROGRAM NYITÓESEMÉNYÉNEK VIDEÓJÁT!

A Design Terminal története során már több, mint 200 programban mutatott irányt több, mint 2000 startupnak. Az induló vállalkozások a Mentorprogram 3 hónapja alatt többek között termék-, és üzletfejlesztésben, kommunikációban, értékesítésben, pénzügyi tervezésben fejlődhetnek, hazai és nemzetközi mentorok közreműködésével, személyre szabott mentorálás során.

Gyógyító babacumitól a zöld 3D filamenting

És hogy milyen termékeket, szolgáltatásokat fejleszt a hat női alapítású startup? A lengyel Astrotectonic integrált szoftveres és hardveres megoldást kínál, amely segít előre jelezni a földrengéseket. A magyar Babypurp olyan speciális cumit tervez babáknak, amely megelőzi és gyógyítja a szájpenészt. A holland Composterra a műanyagok alternatívájaként bioalapú élelmiszer-csomagolóanyagokat, cserepeket és dekorációs elemeket készít. A brit Little Bridge platformján a gyerekek interaktív, személyre szabott módon tanulhatnak angolul, miközben más, hasonlóképpen tanuló gyerekekkel kötődhetnek össze, a világ minden tájáról. A svéd Little Snooze olyan sapkát fejleszt, amely funkcionális akusztikai kialakítása révén megvédi a babákat, kisgyerekeket a káros zajoktól.  A szintén magyar Click’N’Cruise utazási irodák összetett szolgáltatásai nélkül teszi lehetővé a hajós körutazások szervezését.

Ne feledkezzünk meg persze a férfi alapítókkal rendelkező vállalkozásokról sem, közöttük is találkozhatunk izgalmas megoldásokkal! Ők egyébként mind Magyarországról érkeznek a programba. A Dyrectorio a DevOps és GitOps operációk esetében csökkenti az idő- és költségveszteséget, az Ultimate Waterprobe pedig integrált hardver és szoftver megoldással segíti a termelőket a minőségi haltenyésztésben, vízminőség mérésével. A Smart Capacit System szoftveres megoldást kínál, amellyel a felhasználók elektronikus eszközeik energiafelhasználását optimalizálhatják. A Voovo olyan appot fejleszt, amelyen az idegennyelveket tanuló felhasználók kártyákkal fokozhatják sikereiket. A Refilamer pedig a műanyag hulladékot 3D nyomtató filamentként hasznosítja újra, sőt online piacteret is üzemeltetnek az eladásra szánt filamentnek.

Női alapítók kihívásai az üzleti életben

Hogyan változott meg a nők számára az üzleti élet az elmúlt 20 évben? Milyen hatással van a család a férfiak és a nők időmenedzsmentjére? Hogyan váltakoznak a kihívások a különböző üzletágakban? Hogyan egészíthetik ki egymást a női és férfi vezetők? Többek közt ezekről a témákról lesz szó, szakértő inspirációs előadók közreműködésével a csak a női alapítók számára meghirdetett, exkluzív előadásokon és azokon is, amik koedukált formában szerveződnek a két nem közti párbeszédet elősegítendő.

A két éve indult kezdeményezés a női alapítókat, kismamákat és kisgyermekes anyukákat segíti abban, hogy könnyebben helyezkedjenek el az üzleti, startup és tech világban, és felismerjék: a vállalkozói lét akár kisgyermek mellett is opció lehet. A résztvevők inspiráló női vezetőkkel találkozhatnak és egy értékes, egymást erősítő közösségbe kerülhetnek.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben