A nemzetközi piacok felé a digitalizáción át vezet az út

A hazai piac szűkös méretei miatt a magyar vállalkozók kitörési lehetősége a nemzetközi piacralépés lehet. A digitális forradalom pedig számos eszközzel támogatja ezt, és általuk sokkal egyszerűbb meghódítani a határon túli vásárlókat. A legfrissebb felmérések szerint azonban digitalizáció tekintetében a hazai vállalkozások még nincsenek az élvonalban…

Mivel a korszerű technológia alkalmazása, az új piacok megtalálása a kulcsa a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások (KKV-k) fejlődésének és hatékonyságuk növelésének, így a Portfolio és a Pénzcentrum, számos neves szakértő segítségével ad december 13-án hasznos tippeket a hazai KKV-k digitális képességinek fejlesztéséhez, az internet adta lehetőségek kiaknázásához, illetve ahhoz, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával hogyan készíthetik elő, támogathatják, tehetik még hatékonyabbá terjeszkedésüket.

A RENDEZVÉNYRE IDE KATTINTVA LEHET JELENTKEZNI!

Magyarország digitalizációs szintje elmarad a Nyugat-európai szinvonaltól, holott a terület fejlesztése a felzárkózásunk kulcsa lehet – derült ki a McKinsey nemrég publikált kutatásából. A vizsgálat egész Európára kiterjedt, azon belül is kiemelt szerepet kapott Kelet-Közép-Európa. A digitalizáció tekintetében a vizsgált országokat három csoportra osztották: az első az Európai Unió 5 nagy tagállamát foglalta magában, a második csoportot a digitalizáció területén élen járó tagállamok alkották.

Magyarország a harmadik, “digitális kihívóknak” nevezett csoportba tartozik, azaz a digitalizáció terén fejletlennek tekinthető európai államok csoportját bővíti.

Szektorokra bontva elmondható, hogy Magyarországon belül minden ágazat rosszul teljesít a digitalizációt illetően, de különösen igaz ez a kis- és közepes vállalatokra. A nagyvállalatok sem büszkélkedhetnek ugyanakkor, az éllovas országok kisvállalatainak megfelelő digitalizációs szinten állnak ugyanis.

Bár a digitális infrastruktúra tekintetében jól állunk, az edukációra több energiát kell fordítanunk, a magyarok digitális fogékonysága ugyanis nem a legjobb. A jövőbeli versenyképességünk miatt nagyon fontos, hogy kiépüljön egy megfelelő digitális munkaerő. A kutatók kitértek arra is, hogy mit kéne tennie Magyarországnak a digitalizáció növelése érdekében. Ehhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő oktatás mellett a vállalatok és a kormányzat elköteleződése, az egyik jelentős eszköz pedig a vállalatok digitális csatornáinak összehangolása lehet.

Bővebben: Portfólió

Hogyan lesz vége a divatipar pusztításának?

360 millió tonnával kevesebb kibocsátott széndioxid 2030-ra. Ebben állapodtak meg a divatcégek a 2018 decemberében huszonnegyedik alkalommal megrendezett Felek Konferenciáján (COP) a lengyelországi Katowicében. Az eseményen az ENSZ éghajlat-változási keretegyezményét (UNFCCC) aláíró országok küldöttjei vettek részt, ahol a divatszakma több tucat meghatározó márkája elkötelezte magát, hogy 2050-re nullára redukálja a termelés során keletkező, környezetkárosító anyagok kibocsátását.

Bővebben

Jönnek a csini ügyintéző robotok

A világon elsők között alkalmaznak Ausztráliában mesterséges intelligencia alapú, digitális asszisztenst a lakáskölcsön kérelmekkel kapcsolatos ügyfélszolgálati teendők ellátására – írja a ComputerWorld. A UBank nevű pénzintézetnél “dolgozó” Mia (My Interactive Agent) nevű munkatársat az új-zélandi FaceMe startup céggel közösen fejlesztették ki.

Bővebben

Okosváros ötletekkel pályázhatnak az egyetemisták

Egyetemi csapatok számára írt ki ötletversenyt a Mathias Corvinus Collegium (MCC) a T-Systems Magyarországgal közösen, melynek fődíja: részvétel a 2019-es Smart City World Congress-en, Barcelonában. Az IDC piackutató cég előrejelzései szerint a smart city megoldásokra három éven belül 158 milliárd dollárt költenek világszinten.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások