A nemzetközi piacok felé a digitalizáción át vezet az út

A hazai piac szűkös méretei miatt a magyar vállalkozók kitörési lehetősége a nemzetközi piacralépés lehet. A digitális forradalom pedig számos eszközzel támogatja ezt, és általuk sokkal egyszerűbb meghódítani a határon túli vásárlókat. A legfrissebb felmérések szerint azonban digitalizáció tekintetében a hazai vállalkozások még nincsenek az élvonalban…

Mivel a korszerű technológia alkalmazása, az új piacok megtalálása a kulcsa a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások (KKV-k) fejlődésének és hatékonyságuk növelésének, így a Portfolio és a Pénzcentrum, számos neves szakértő segítségével ad december 13-án hasznos tippeket a hazai KKV-k digitális képességinek fejlesztéséhez, az internet adta lehetőségek kiaknázásához, illetve ahhoz, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával hogyan készíthetik elő, támogathatják, tehetik még hatékonyabbá terjeszkedésüket.

A RENDEZVÉNYRE IDE KATTINTVA LEHET JELENTKEZNI!

Magyarország digitalizációs szintje elmarad a Nyugat-európai szinvonaltól, holott a terület fejlesztése a felzárkózásunk kulcsa lehet – derült ki a McKinsey nemrég publikált kutatásából. A vizsgálat egész Európára kiterjedt, azon belül is kiemelt szerepet kapott Kelet-Közép-Európa. A digitalizáció tekintetében a vizsgált országokat három csoportra osztották: az első az Európai Unió 5 nagy tagállamát foglalta magában, a második csoportot a digitalizáció területén élen járó tagállamok alkották.

Magyarország a harmadik, “digitális kihívóknak” nevezett csoportba tartozik, azaz a digitalizáció terén fejletlennek tekinthető európai államok csoportját bővíti.

Szektorokra bontva elmondható, hogy Magyarországon belül minden ágazat rosszul teljesít a digitalizációt illetően, de különösen igaz ez a kis- és közepes vállalatokra. A nagyvállalatok sem büszkélkedhetnek ugyanakkor, az éllovas országok kisvállalatainak megfelelő digitalizációs szinten állnak ugyanis.

Bár a digitális infrastruktúra tekintetében jól állunk, az edukációra több energiát kell fordítanunk, a magyarok digitális fogékonysága ugyanis nem a legjobb. A jövőbeli versenyképességünk miatt nagyon fontos, hogy kiépüljön egy megfelelő digitális munkaerő. A kutatók kitértek arra is, hogy mit kéne tennie Magyarországnak a digitalizáció növelése érdekében. Ehhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő oktatás mellett a vállalatok és a kormányzat elköteleződése, az egyik jelentős eszköz pedig a vállalatok digitális csatornáinak összehangolása lehet.

Bővebben: Portfólió

A magyarok elégedettek az internet sebességével

Alapjában véve elégedettek a magyarok a vezetékes internet sebességével, ha mégis panaszkodnak, akkor legtöbben az otthoni vezetékes internetes telefonálással, a videotelefonálással és az online filmnézéssel voltak elégedetlenek az NMHH elemzése szerint. Az otthonokban kialakított wifi hálózatokra az esetek több mint 40 százalékában három vagy annál is több eszköz kapcsolódik.

Bővebben

11 millió dollárt kapott a magyar járműkommunikációs startup

A Forbes listája szerint is ők az egyik legforróbb magyar startup, és már pedzegették egy ideje, hogy a következő körben a tengerentúlra eveznek befektetésért. Nos így lett: 3,2 milliárd forintnyi bizalmat szavaztak nekik, arról nem beszélve, hogy komoly networkre és háttértudsra is szert tettek a befektetőik által. Dübörög a Commsignia!

Bővebben

Okosotthon fejlesztésen dolgozik az LG

Az LG Electronics (LG) és az IoT- és okosotthon-megoldásokat kínáló LUMI United Technology szándéknyilatkozatot írt alá. A két vállalat célja egy olyan ökoszisztéma létrehozása, amely az eszközök alapszintű irányításán túlmutatva még teljesebb otthoni IoT-környezetet biztosít a felhasználók számára.

Bővebben

Korszerüsítették a magyar egyetemek informatikai rendszereit

Közel 4 milliárd forintos EU-projektnek köszönhetően a felsőoktatási intézmények hatékonyabban tudnak működni, ugyanis korszerű informatikai rendszert vezettek be 15 intézményben. A projektnek köszönhetően hatékonyabbá válhat az intézményirányítás, így a kutatási és innovációs potenciáljuk is nőhet.

Bővebben

Majdnem százer magyar használja már a Revolutot

A londoni központú pénzügyi céget a nagybankok alternatívájaként hívták életre 2015-ben, az utóbbi időben pedig egyre dinamikusabb az organikus növekedése. Ma már 29 valutaalszámla érhető el, és 150 különböző devizában lehet egyszerűen, zökkenőmentesen fizetni, átváltani valós bankközi árfolyamon.

Bővebben

Ezekkel a startupokkal dolgozik együtt az IKEA

Sok más nagyvállalathoz hasonlóan a svéd bútorgyártó is örömmel kihasználja a fiatal, innovatív vállalkozásokban rejlő potenciált. Novemberben indult pályázatra több mint 1100 pályázat érkezett be, összesen 62 országból. Az IKEA a nyár során lezajlott Demo Day keretében mutatta be ígéretes startupjait.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások