A nemzetközi piacok felé a digitalizáción át vezet az út

A hazai piac szűkös méretei miatt a magyar vállalkozók kitörési lehetősége a nemzetközi piacralépés lehet. A digitális forradalom pedig számos eszközzel támogatja ezt, és általuk sokkal egyszerűbb meghódítani a határon túli vásárlókat. A legfrissebb felmérések szerint azonban digitalizáció tekintetében a hazai vállalkozások még nincsenek az élvonalban…

Mivel a korszerű technológia alkalmazása, az új piacok megtalálása a kulcsa a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások (KKV-k) fejlődésének és hatékonyságuk növelésének, így a Portfolio és a Pénzcentrum, számos neves szakértő segítségével ad december 13-án hasznos tippeket a hazai KKV-k digitális képességinek fejlesztéséhez, az internet adta lehetőségek kiaknázásához, illetve ahhoz, hogy a legmodernebb technológiák alkalmazásával hogyan készíthetik elő, támogathatják, tehetik még hatékonyabbá terjeszkedésüket.

A RENDEZVÉNYRE IDE KATTINTVA LEHET JELENTKEZNI!

Magyarország digitalizációs szintje elmarad a Nyugat-európai szinvonaltól, holott a terület fejlesztése a felzárkózásunk kulcsa lehet – derült ki a McKinsey nemrég publikált kutatásából. A vizsgálat egész Európára kiterjedt, azon belül is kiemelt szerepet kapott Kelet-Közép-Európa. A digitalizáció tekintetében a vizsgált országokat három csoportra osztották: az első az Európai Unió 5 nagy tagállamát foglalta magában, a második csoportot a digitalizáció területén élen járó tagállamok alkották.

Magyarország a harmadik, “digitális kihívóknak” nevezett csoportba tartozik, azaz a digitalizáció terén fejletlennek tekinthető európai államok csoportját bővíti.

Szektorokra bontva elmondható, hogy Magyarországon belül minden ágazat rosszul teljesít a digitalizációt illetően, de különösen igaz ez a kis- és közepes vállalatokra. A nagyvállalatok sem büszkélkedhetnek ugyanakkor, az éllovas országok kisvállalatainak megfelelő digitalizációs szinten állnak ugyanis.

Bár a digitális infrastruktúra tekintetében jól állunk, az edukációra több energiát kell fordítanunk, a magyarok digitális fogékonysága ugyanis nem a legjobb. A jövőbeli versenyképességünk miatt nagyon fontos, hogy kiépüljön egy megfelelő digitális munkaerő. A kutatók kitértek arra is, hogy mit kéne tennie Magyarországnak a digitalizáció növelése érdekében. Ehhez természetesen elengedhetetlen a megfelelő oktatás mellett a vállalatok és a kormányzat elköteleződése, az egyik jelentős eszköz pedig a vállalatok digitális csatornáinak összehangolása lehet.

Bővebben: Portfólió

Díjazzák a nonprofit szervezetek innovációit

Az animációs lézerprojektor terve, egy kórházi szolgáltatásokat értékelő online felület, illetve egy egészséges, környezettudatos táplálkozást támogató alkalmazás is az Invitech InnoMax Díjának győztesei között volt. A díj ebben az évben a nonprofit szervezetek innovációs törekvéseire fókuszált. 

Bővebben

A legújabb technológiával térképezik fel Magyarországot

A legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZ-táblákat egyaránt a HERE munkatársai. A helyalapú felhőszolgáltató, áprilistól végzi a rendkívül pontos, 3D-s feltérképezést Magyarországon, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.

Bővebben

Még több közös elektromos robogó Budapesten

50 elektromos robogóval indult el tavaly nyáron az E.ON és a blinkee.city együttműködése. A kulcsnélküli, mobilalkalmazáson keresztül kezelhető közösségi elektromos robogómegosztó rendszer hamar népszerűvé vált a budapestiek körében. Ősszel 30, most pedig újabb 70 blinkee állt forgalomba, így már 150 jármű érhető el Budapesten. 40 százalékkal tovább bővül a zóna is, ahol a robogókat a használatot követően otthagyhatják a felhasználók.

Bővebben

Ők tették meg az első lépést a nemzetközi piac felé

A Startup Campus és az INPUT Program közös szervezésének köszönhetően három magyar startup mutatkozott be Európa legnagyobb digitális egészségügyi konferenciáján, a DMEA Connecting Digital Health elnevezésű rendezvényen Berlinben, április 9-11. között. Az innovatív vállalkozások képviselői több mint 100 partnertalálkozón vettek részt, mely megbeszélések az elkövetkező hónapokban alakulhatnak üzleti eredménnyé.

Bővebben

Így spórold meg egy nyaralás árát okos bevásárlással

Bevásárolni mindig a lehető legjobb áron? Sokan csak álmodoznak róla, pedig a Start it @K&H-ban működő Smartkosár.hu csapata éppen erre a minden háztartást érintő problémára talált megoldást. A bevásárlást forradalmasító startupra már a befektetők is felfigyeltek, hiszen nemrég több mint 200 millió forintos tőkeinjekciót kapott a növekedéséhez, miközben ötletükre a Cápák között befektetői is ráharaptak.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások