Hirdetés

A német startup beszkenneli az arcunkat és rányomtatja a szemüvegünket

A szemüvegkeret kiválasztása mindenki számára, még a divatőrülteknek is egy hosszadalmas filyamat – de most gyorssá és kényelmessé válik, mert az innovatív technológiáknak hála testre szabott keretet kaphaunk. A német You Mawo startupnak köszönhetően ez már a valóság, a négy barát által alapított cég ugyanis a 3D nyomtatással készülő szemüvegkeretek gyártását emelte új szintre. 

Hirdetés

A folyamat nem is lehetne kényelmesebb: az optikus beszkenneli az arcunkat egy tablettel, majd saját virtuális másunk segítségével próbálhatjuk fel a különböző modelleket. Ezután jön a legfontosabb pont, mely során a szakember személyre szabja a keretet, hogy az tökéletesen illeszkedjen fejformánkhoz. Szinte minden paraméter módosítható a szélességtől kezdve az orrtámasz vastagságán át a szárak dőlésszögéig. Természetesen a keret színét is kiválaszthatjuk, és még gravírozást is kérhetünk rá. A nagyjából tizenöt perces folyamat végén az adatokat tartalmazó fájl már küldhető is a 3D nyomtatóra, majd 3-6 hét után kézhez kapjuk egyedi szemüvegkeretünket.

A testreszabhatóság terén nyújtott lehetőségek mellett az additív technológiával gyártott szemüvegek a környezet számára is kisebb megterhelést jelentenek. „Egy hagyományos szemüvegnek, amelyet általában Délkelet-Ázsiában készítenek, a szállítás miatt magas a CO2-lábnyoma” – mutat rá Daniel Szabo, a You Mawo társalapítója. Egy nemrégiben készült elemzés szerint, a hagyományos gyártási folyamatokhoz képest a szemüvegkeretek nyomtatása 58 százalékkal kisebb karbonlábnyomot eredményez. Az egyedi, fenntartható szemüvegkeretekkel a You Mawo alapítói a 140 milliárd eurós globális szemüvegpiac egy darabját szeretnék megszerezni.

Egy fontos kihívással azonban még meg kellett küzdeniük, mielőtt a vállalat elindulhatott volna ezen a pályán: a növekvő piaci igények kielégítése érdekében nagyobb nyomtatási kapacitásra volt szükségük. Ennek megoldásában a Siemens nyújtott pénzügyi és technológiai segítséget.

Utóbbinál a gyártás intelligens megtervezésében és digitalizációjában adott támogatást a startupnak a Siemens. Ennek során a vállalat elkészítette a gyártóüzem digitális mását, amelyen könnyebben azonosíthatók a szűk keresztmetszetek, optimalizálhatók a folyamatok, és megtervezhető a gyártás kockázatmentes skálázása. Az ipari 3D nyomtatók felhőalapú alkalmazásokkal történő összekapcsolását és működésük további optimalizálását a Siemens MindSphere platformján elérhető eszközök is hathatósan segítik. A digitális munkafolyamatoknak köszönhetően a termékek követhetők, gyártásuk a lehető legteljesebb mértékben automatizálható, minőségük folyamatosan tökéletesíthető.

Jelenleg hazánkhoz legközelebb Bécsben próbálható ki a You Mawo szolgáltatása.

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben