Hirdetés

A NAV-tól igazolt szakmai vezetőt az adótanácsadói piac meghatározó szereplője

Magyarország egyik vezető, minősített és elismert adótanácsadója, új üzletágvezetővel bővítette szakértői közösségét. Kiss Tamás, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi osztályvezetője, 2022 májusától tölti be a SALDO tanácsadói üzletágvezetői pozícióját. Elődje Sarkadi-Nagy András volt, aki jelenleg a részvénytársaság vezérigazgatója.

A SALDO Zrt., melynek jogelődjét a Pénzügyminisztérium alapította, a hazai adótanácsadói piac meghatározó szereplőjeként folyamatosan követi a reálgazdaság pénzügyi területét érintő szabályozási folyamatait annak érdekében, hogy széles ügyfélkörét naprakész, megbízható információkkal és szakértői tanácsokkal tudják ellátni. A részvénytársaság szolgáltatási portfoliójának meghatározó szervezeti egysége a Tanácsadó Üzletág, melynek szakmai vezetésére Sarkadi-Nagy András a vállalat vezérigazgatója Kiss Tamást, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Kiemelt Adó- és Vámigazgatóságának transzferár szakterületének vezetőjét kérte fel.

Kiss Tamás 2009-ben szerzett közgazdász diplomát a Miskolci Egyetem pénzügy- számvitel és pénzintézetek gazdaságtana szakirányain, majd 2012-ben adótanácsadói oklevelet szerzett. Kiemelt szakterülete a transzferárazás. 2017 januárjától a kiemelt Adó- és Vámigazgatóságon működő Transzferár Ellenőrzési Osztályt vezette, ahol a kiemelt adózók transzferár ellenőrzéséért felelt. Ezt megelőzően a Szokásos Piaci Ármegállapítási Osztályt vezette, amely feladatot jelenleg a Pénzügyminisztériumban látják el. Ebben a pozíciójában az előzetes szokásos piaci ár-megállapítási kérelmek (közismert nevén: APA-kérelmek) elbírálásáért és kölcsönös egyeztetési eljárások lefolytatásáért felelt, országos hatáskörrel. Szakmai pályafutása során mindig kiemelt figyelmet fordított a rendszerszemléletre, a transzparenciára és az ügyfélközpontúságra. A SALDO Zrt. tanácsadó üzletágvezetőjeként célként tűzte maga elé a kapcsolt vállalkozások közötti ügyletekre való specializációt, a transzferár nyilvántartás kapcsán felmerülő igények még teljesebb körű kiszolgálását, új típusú tanácsadói szolgáltatások kidolgozását és piaci bevezetését, illetve a személyre szabott tanácsadás bővítését.

Kiss Tamás kiemelte: „A hektikusan változó gazdasági környezet minden professzionális adótanácsadói szolgáltatótól megköveteli az azonnali gyors reakciókat, megoldási javaslatokat, amelyek alkalmazásával lehetővé válhat a versenyhátrányok elkerülése, a profitmaximalizálás. Ez igaz a kkv-szektorra éppúgy, mint a Magyarországon működő multinacionális nagyvállalatokra, illetve azok leányvállalataira. A SALDO Zrt. Tanácsadó Üzletága ebben is tud jogkövető, hatékony és azonnali tudással és szakértelemmel szolgálni ügyfelei számára, melynek minőségét még magasabb szintre kívánom emelni.”

Sarkadi-Nagy András, a cég vezérigazgatója a kinevezés kapcsán hangsúlyozta: „Az új tanácsadói üzletágvezető érkezésével tovább emelkedik a SALDO Zrt. egyébként is magas színvonalú szakmai minősége és új lendületet kaphat a szolgáltatási portfólió bővítése.”

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben