Hirdetés

A munkahelyi légkör fejlesztéséhez járulnak hozzá az innovátorok

Egy cseh és egy német startup már biztosan készülhet az együttműködésre a Knorr-Bremse Rail Systems Budapesttel. A világ legnagyobb vasúti fékrendszereket fejlesztő és gyártó vállalata erős HR-hátszelet is remél a Design Terminallal közös programtól.

Átláthatóbb folyamatok, csökkenő adminisztrációs terhek, hatékonyabb csapatmunka, gyorsabb és pontosabb információáramlás – a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest olyan nemzetközi startupok bevonását kérte a széles nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező Design Terminaltól, amelyek szolgáltatásaikkal sokat tehetnek hozzá a munkahelyi légkör és a belső kommunikáció fejlesztéséhez.

A kooperáció most fordult termőre a startupok és a nagyvállalatok között mentorként közvetítő szervezettel: indulhatnak az első projektek annak tesztelésére, hogy a banki és a szolgáltató szektorban már bizonyított startupok mire képesek a gyártás és fejlesztés területén. A Design Terminal felhívására 82 nemzetközi pályázó jelentkezett, amelyek közül végül 10 startup kapott lehetőséget, hogy részt vegyen az Innovation Bootcampen. A háromnapos rendezvényen a Design Terminal mentoraival és a Knorr-Bremse Budapest munkatársaival ötleteltek a csapatok, amelyek közül magyar, cseh, német, francia, osztrák és brit gárda jutott be a legjobbak közé immáron az ügyfélre szabott ajánlataikkal.

A győztesek közül három startuppal már biztosan együttműködik a Knorr-Bremse egy legalább féléves pilotprojekt keretében. A cseh Feedyou chatbotja nem csupán az első munkanap (onboarding) viszontagságain képes segíteni, hanem a bevett toborzási folyamatokat, a munkáltatói márkaépítést is megkönnyíti. A más információs rendszerekkel egyszerűen összekapcsolható, Messenger, Skype, Slack és Telegram felületen egyaránt elérhető szolgáltatás gyakori HR-es kérdések megválaszolására vagy akár munkatársak tréningezésére is bevethető.

„Szeretnénk megőrizni rugalmasságunkat és a döntéshozatali mechanizmusok gyorsaságát a startupoktól érkező impulzusokkal, amelyek arra is alkalmasak, hogy eredményesen különböztethessük meg magunkat más nagyvállalatoktól, még vonzóbbá váljunk a munkaerőpiacon, és saját tehetségeink megtartását is támogassuk”

– fogalmazott Sávos András, a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest ügyvezetője.

A Feedyou-hoz hasonló pilotprojekt indul a német Delgate-tel, amelynek alkalmazása a szabad erőforrásokat és a szükséges szakmai tudást segít feltárni a vállalatoknak, hogy azokat belső fejlesztési projekteket indításában és megvalósításában hasznosítsák. A cél az, hogy az innovatív ötletek felcseperedjenek: azaz ne haljanak el egy-egy beszélgetés után, hanem valós, kiértékelhető projektekké váljanak, amelyekben megjelennek a vállalat szabad globális erőforrásai és nemzetközi tudásanyaga. A kommunikációval, a belső folyamatokkal és a szervezeti kultúrával kapcsolatos kihívásokra szintén jó megoldást kínáló Delgate fejlesztéseit több nagyvállalati partner is teszteli, a négy fős Feedyou pedig a Microsofttal kötött partnerségi megállapodást.

Bár a most kiválasztott startupokkal fél- és egyéves projektekben gondolkodnak, Sávos András nem zárta ki az ennél is hosszabb távú közös termékfejlesztés lehetőségét sem.

Jónás László, a Design Terminal üzletfejlesztési vezetője hozzátette, hogy a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest – Design Terminal innovációs partnerség keretében szervezett Innovation Bootcamp lehetőséget biztosított azoknak az innovatív startup megoldásoknak a megtalálására, melyek leginkább a vállalat igényeire lettek szabva és amelyek hosszú távon integrálhatók a cég működésébe. Az együttműködés jól példázza, hogy a Design Terminal hogyan teremt hidat a két eltérő üzleti környezet között. A Design Terminallal kötött megállapodás mellett, az is a vállalat nyitottságát mutatja, hogy már a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek kiaknázására is készül.

Kik voltak 2024-ben Európa legnagyobb venture debt finanszírozói?

Tavaly igencsak felpörgött a venture debt mint egy ideális finanszírozási forma a gazdaságilag kedvezőtlenebb időkben. Mely pénzintézetek jártak élen abban, hogy kockázati hitelezéssel építsék az európai ökoszisztémát? Mutatjuk.

Bővebben

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben