Hirdetés

A műanyagipar újragondolására várják az ötleteket

Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kínáló startupoknak. Az akcelerátor programra május 1-ig várják olyan minimum kétfős csapatok pályázatait, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.

Hirdetés

Két sikeres év után harmadszor is elindult a Startup Plastic Surgery inkubációs program, Magyarország első olyan startupoknak szóló kezdeményezése, amely a műanyaghasználat újragondolását célzó startupoknak kínál segítséget. A Klímainnovációs Közösség által indított négyhónapos program iparág fókuszú szakmai támogatással, üzleti coachinggal és networking eseményekkel támogatja a kiválasztott startupokat, és formál piacképes vállalkozásokat a kezdeti fázisú ötletekből. A program szervezői május 1-ig várják azok jelentkezését, akik a műanyag-helyettesítő termékek, műanyag-előállítás és újrahasznosítás, új technológiai megoldások vagy a műanyag termékekkel kapcsolatos fogyasztói szokások területét érintő innovatív ötleteikkel kívánják megújítani az iparágat. A négy hónapos időszakot követően a csapatok egy záró pitch versenyen adhatnak számot fejlődésükről, a legjobbak pedig közvetlen gyorsított befektetési lehetőséggel gazdagodhatnak a Hiventures együttműködés jóvoltából.

Hová tart a műanyagipar?

A műanyag kulcsfontosságú szerepet játszik a mindennapokban, azonban a fenntartható jövő érdekében nélkülözhetetlen olyan innovatív megoldásokat felmutatni, amelyek a műanyag előnyeit megőrizve jelentősen csökkentik az iparág károsanyag-kibocsátását és környezeti hatásait. Egy 2020-as elemzés szerint a legnagyobb műanyagigényű ágazatok a csomagolóanyagok ipara, valamint az építőipar: a két terület az összes műanyagfelhasználás több mint 60 százalékáért felel. A Startup Plastic Surgery elmúlt két szériája során számos olyan sikeres ötlet is bemutatkozott, amelyek a jelenleg műanyagigényes iparágak kihívásaira adhatnak választ, és hosszú távon hozzájárulhatnak a klímasemlegességi célok megvalósításához. 

Nem mindennapi megoldások a hétköznapok kihívásaira

Az első Startup Plastic Surgery egyik legeredményesebb csapata a Vilhemp, akik teljes mértékben megújuló erőforrásból származó, valamint újrahasznosítható anyag felhasználásával szállítanak a vendéglátóiparnak műanyagot helyettesítő evőeszközöket és szívószálakat. A környezetbarát termékek elnyerték a program fődíját, azóta pedig az egyik legnagyobb élelmiszerlánc boltjaiban, a főváros népszerű éttermeiben és hoteleiben is elérhetők termékeik, s kockázatitőke befektetést is kaptak többek között az OXO csoporttól is. A 2021-es verseny fődíjának egyik nyertese volt a Moseanic csapata, akik tengeri műanyagdarabokból és természetes összetevőkből állítanak elő egy karakteres megjelenésű anyagkeveréket, amely ígéretes újdonságot jelent az építőipar és a belsőépítészet számára. A startup különleges termékeit a Milánói Design Hétre és a Bécsi Design Hétre is beválogatták, valamint számos nemzetközi megkeresést is kaptak elsősorban a gasztronómia területéről. A tavalyi verseny különdíjasa, a Skoonex csapata szintén izgalmas újdonsággal nyerte el a zsűri tetszését: újrahasznosítható anyagösszetételű fogkefét álmodtak meg, amely alumínium vázból és egy cserélhető fejből áll. A verseny főtámogatója, a Rossmann különdíjának köszönhetően a termékek fejlesztése folyamatos, a tervek szerint év végére pedig a vásárlók is találkozhatnak a fogkefékkel a drogériák polcain. 

További információ és jelentkezés: https://startup-plastic.hu/

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben