Hirdetés

A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az elégedetlen ügyfeleket a váltástól

Majdnem minden ötödik magyar elégedetlen a jelenlegi mobiltarifa-csomagjával, a váltás mégsem magától értetődő, derült ki egy friss reprezentatív kutatásból. A válaszadók szerint ennek elsősorban a díjcsomagok átláthatatlansága az oka (35 százalék), de az ügyintézés nehézkessége is a hátráltató tényezők között szerepel (22 százalék). Ennek eredményeként sok esetben az ügyfelek éves szinten akár több tízezer forinttal többet fizetnek, mint amennyit valójában fizetniük kéne. Egy új, BillKiller névre hallgató applikáció lehet a megoldás erre a problémára.

Hirdetés

Annak ellenére, hogy kevés szereplője van a hazai mobilszolgáltató-piacnak, a széleskörű kínálat miatt sokszor a bőség zavarában érezheti magát a felhasználó, ha a mobil-előfizetési csomagok kerülnek terítékre. Jelenleg több mint ezer tarifa érhető el a piacon, amelyek összehasonlítása emberfeletti erőfeszítéseket követel, alapos mérlegelés nélkül ugyanakkor a fogyasztó azt kockáztatja, hogy a szükségesnél többet költ mobil-előfizetésre. A kérdés pár éve a hatóság fókuszába is bekerült, ezért 2015 eleje óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) próbál megoldást nyújtani az általa minden hónapban összeállított általános havi költségmutatóval (ÁHK), amelynek célja, hogy segítsen eligazodni a vezetékes- és mobiltarifák, valamint a szolgáltatók kínálata között. Ennek ellenére a felhasználók bizonytalansága láthatóan nem igazán csökkent. Sok hívás és kevés adatforgalom vagy sok adatforgalom és kevés hívás? Vannak a csomagban ingyenesen vagy kedvezményesen hívható számok, akár korlátlan lehetőségek? Mely szempontokat és milyen súllyal veszik figyelembe a magyar vásárlók a mobilcsomagról való döntésben? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a mobilcsomagok transzparens összehasonlítását zászlajára tűző BillKiller friss, reprezentatív kutatása.

A probléma gyökere az átláthatatlanság

Az okostelefonok világában már széleskörű választékkal találkozunk a tracking applikációk terén, amelyekkel könnyen ellenőrizhetjük, hogy mikor és mennyit neteztünk vagy éppen telefonáltunk. Sőt, ezek az információk sokszor már néhány koppintással is kinyerhetők az eszközökből, mégis mindezek átböngészése, manuális vezetése, illetve mérlegelése megterhelő és időigényes az átlagfogyasztó számára. Főleg, ha még össze is kell vetni őket az aktuális tarifacsomag-ajánlatokkal. Habár a kutatási eredmények szerint majdnem minden ötödik válaszadó elégedetlen a jelenlegi tarifacsomagjával, nem mindenkinek megy egyszerűen a csere. Elsősorban a díjcsomagok átláthatatlansága tartja vissza őket a tarifacsomag-váltástól (35 százalék), 23 százalék úgy gondolja, hogy más szolgáltatóknál sem kapna jobb ajánlatot, a válaszadók valamivel több mint ötödét, 22 százalékot pedig az ügyintézés nehézkessége tántorít el. Nem meglepő módon a transzparencia hiánya elsősorban a 60 év felettieknél jelenti a legnagyobb problémát; érdekesség ugyanakkor, hogy a probléma súlya az iskolai végzettséggel növekszik. Ezzel összefüggésben a fogyasztók közel kétharmada, 65 százaléka nem is figyeli aktívan a szolgáltatók ajánlatait és nem is vált gyakran; csupán 5 százalék az, aki folyamatosan tájékozódik, és az új ajánlatok függvényében gyakran vált is új mobilcsomagra.A kutatásból kiderült továbbá, hogy az ügyfelek főként a havi díj összegét veszik figyelembe a váltásnál, a válaszadók közel háromnegyede jelölte meg ezt döntési szempontként. De az ingyen vagy kedvezményesen hívható számok, illetve a korlátlan telefonbeszélgetés és/vagy adatforgalom is dobogós helyen áll (43-43 százalék) a mérlegelendő szempontok között, főleg a fiatalabb korosztály körében (18-39 évesek).

Sokat spórolhatunk, ha az almát az almával hasonlítjuk össze

Mindezekre nyújthat megoldást a most debütáló, független hátterű magyar startup, a BillKiller applikációja. Az androidos okostelefonokon használható alkalmazás a hazai és nemzetközi piacon egyedülálló módon, a felhasználók valós telefonhasználati adatai alapján kalkulálja ki másodpercek alatt az ügyfelek igényeinek leginkább megfelelő, legolcsóbb mobilcsomagot, a kalkuláció után pedig a felhasználók rögtön el is indíthatják a csomagváltást az adott szolgáltató honlapján. A rendszer, ennek részeként pedig a felhasználói adatkezelés biztonságát a Pricewaterhouse Coopers (PwC) és együttműködő ügyvédi irodája igazolja.[1]

„A BillKiller a telefon hívási-, SMS- és adatforgalmának mennyiségi mutatóit elemzi és veti össze a piacon aktuálisan elérhető összes ajánlattal. Mindezt egy egyedi fejlesztésű, összetett és intelligens algoritmus végzi, majd az adatokat összegezve megmutatja azokat a tarifákat, amelyek a felhasználó szokásaihoz illenek, valamint, hogy mennyit spórolhat meg egy esetleges váltással. Ez akár új árazási modellek létrehozását is szükségessé teheti a telekommunikációs szektorban” – magyarázta Halmai Attila, a cég társalapítója és ügyvezetője, aki mérnök-informatikusként korábban a bankszektorban szerzett több mint két évtizedes vezetői tapasztalatot.

„Évek óta foglalkoztat minket, hogy miként biztosítható, hogy a vásárlók tudatosabban döntsenek. Azt látjuk, hogy a fogyasztók jelentős része egyelőre még mindig nem a megfelelő információk birtokában választ, illetve a rengeteg, csak korlátozott mértékben összehasonlítható ajánlat közül nem tudják, melyik lenne a legjobb a számukra. Célunk nem kisebb, mint hogy a szükséges információk rendelkezésre bocsátásával forradalmasítsuk a hagyományos értékesítési modelleket” – tette hozzá Sallai Ákos társalapító, közgazdász, aki 20 éves üzletfejlesztési tapasztalatot mozgósít a cégépítésben.

A BillKiller a bevezetés időszakában ingyenes az első 15.000 regisztráló számára. További információ: billkiller.com

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021 áprilisában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

[1] A rendszer biztonságát, illetve a szolgáltatóktól való teljes függetlenséget és jogi megfelelőséget a Pricewaterhouse Coopers (PwC) és együttműködő ügyvédi irodája igazolja.

Hirdetés

Netflix-díjas magyar céget vásárol fel az amerikai nagyvállalat 

Kiemelkedő eredmény a magyar innovációs szektorban: a Netflix streamingszolgáltató díját elnyerő, online ajánlórendszerek fejlesztésére szakosodott Gravity R&D informatikai cég felvásárlására végleges megállapodást kötött az amerikai tőzsdén jegyzett Taboola, a digitális hirdetési piaci  szegmens egyik legjelentősebb globális szereplője. A netezők számára személyre szabott “találatokhoz” a hátteret biztosító Taboola nemcsak a magyar céget vásárolja fel, hanem a közép-európai fejlesztői központját is Magyarországra telepíti. 

Bővebben

A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban – derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából. A többség számára 10 mobilalkalmazás bőven elég, legalábbis ennyit használ hetente. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben.

Bővebben
Hirdetés

Először Magyarországon: startup ökoszisztémára fókuszáló adat-felület

A Hungarian Startup University Programot (HSUP) megvalósító Express Innovation Agency, valamint a Dealroom.co startupokra és tech ökoszisztémákra koncentráló nemzetközi adatszolgáltatóval kötött megállapodás keretében megnyílt a startup ökoszisztéma fókuszú, közös magyarországi platform, amelynek célja, hogy fellendítse a magyar innovációt és vállalkozói szellemet.

Bővebben

A jelenlegi többszörösére szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában

A klímavédelem érdekében a beruházási prioritások sürgős átgondolására és határozottabb közös fellépésre szólítja fel a Világgazdasági Fórum (WEF) napokban zajló davosi találkozóján a résztvevőket a Schneider Electric. Az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Fenntarthatósági Kutatóintézetének friss elemzése szerint a jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában, hogy sikerüljön elérni a Párizsi Megállapodásban megfogalmazott célokat.

Bővebben

Az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

Bővebben

A gyerekek digitális biztonságát védi egy magyar startup

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom – mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát – akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt digitális óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást. 

Bővebben