Hirdetés

A mobilcsomagok átláthatatlansága tartja vissza az elégedetlen ügyfeleket a váltástól

Majdnem minden ötödik magyar elégedetlen a jelenlegi mobiltarifa-csomagjával, a váltás mégsem magától értetődő, derült ki egy friss reprezentatív kutatásból. A válaszadók szerint ennek elsősorban a díjcsomagok átláthatatlansága az oka (35 százalék), de az ügyintézés nehézkessége is a hátráltató tényezők között szerepel (22 százalék). Ennek eredményeként sok esetben az ügyfelek éves szinten akár több tízezer forinttal többet fizetnek, mint amennyit valójában fizetniük kéne. Egy új, BillKiller névre hallgató applikáció lehet a megoldás erre a problémára.

Hirdetés

Annak ellenére, hogy kevés szereplője van a hazai mobilszolgáltató-piacnak, a széleskörű kínálat miatt sokszor a bőség zavarában érezheti magát a felhasználó, ha a mobil-előfizetési csomagok kerülnek terítékre. Jelenleg több mint ezer tarifa érhető el a piacon, amelyek összehasonlítása emberfeletti erőfeszítéseket követel, alapos mérlegelés nélkül ugyanakkor a fogyasztó azt kockáztatja, hogy a szükségesnél többet költ mobil-előfizetésre. A kérdés pár éve a hatóság fókuszába is bekerült, ezért 2015 eleje óta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) próbál megoldást nyújtani az általa minden hónapban összeállított általános havi költségmutatóval (ÁHK), amelynek célja, hogy segítsen eligazodni a vezetékes- és mobiltarifák, valamint a szolgáltatók kínálata között. Ennek ellenére a felhasználók bizonytalansága láthatóan nem igazán csökkent. Sok hívás és kevés adatforgalom vagy sok adatforgalom és kevés hívás? Vannak a csomagban ingyenesen vagy kedvezményesen hívható számok, akár korlátlan lehetőségek? Mely szempontokat és milyen súllyal veszik figyelembe a magyar vásárlók a mobilcsomagról való döntésben? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a mobilcsomagok transzparens összehasonlítását zászlajára tűző BillKiller friss, reprezentatív kutatása.

A probléma gyökere az átláthatatlanság

Az okostelefonok világában már széleskörű választékkal találkozunk a tracking applikációk terén, amelyekkel könnyen ellenőrizhetjük, hogy mikor és mennyit neteztünk vagy éppen telefonáltunk. Sőt, ezek az információk sokszor már néhány koppintással is kinyerhetők az eszközökből, mégis mindezek átböngészése, manuális vezetése, illetve mérlegelése megterhelő és időigényes az átlagfogyasztó számára. Főleg, ha még össze is kell vetni őket az aktuális tarifacsomag-ajánlatokkal. Habár a kutatási eredmények szerint majdnem minden ötödik válaszadó elégedetlen a jelenlegi tarifacsomagjával, nem mindenkinek megy egyszerűen a csere. Elsősorban a díjcsomagok átláthatatlansága tartja vissza őket a tarifacsomag-váltástól (35 százalék), 23 százalék úgy gondolja, hogy más szolgáltatóknál sem kapna jobb ajánlatot, a válaszadók valamivel több mint ötödét, 22 százalékot pedig az ügyintézés nehézkessége tántorít el. Nem meglepő módon a transzparencia hiánya elsősorban a 60 év felettieknél jelenti a legnagyobb problémát; érdekesség ugyanakkor, hogy a probléma súlya az iskolai végzettséggel növekszik. Ezzel összefüggésben a fogyasztók közel kétharmada, 65 százaléka nem is figyeli aktívan a szolgáltatók ajánlatait és nem is vált gyakran; csupán 5 százalék az, aki folyamatosan tájékozódik, és az új ajánlatok függvényében gyakran vált is új mobilcsomagra.A kutatásból kiderült továbbá, hogy az ügyfelek főként a havi díj összegét veszik figyelembe a váltásnál, a válaszadók közel háromnegyede jelölte meg ezt döntési szempontként. De az ingyen vagy kedvezményesen hívható számok, illetve a korlátlan telefonbeszélgetés és/vagy adatforgalom is dobogós helyen áll (43-43 százalék) a mérlegelendő szempontok között, főleg a fiatalabb korosztály körében (18-39 évesek).

Sokat spórolhatunk, ha az almát az almával hasonlítjuk össze

Mindezekre nyújthat megoldást a most debütáló, független hátterű magyar startup, a BillKiller applikációja. Az androidos okostelefonokon használható alkalmazás a hazai és nemzetközi piacon egyedülálló módon, a felhasználók valós telefonhasználati adatai alapján kalkulálja ki másodpercek alatt az ügyfelek igényeinek leginkább megfelelő, legolcsóbb mobilcsomagot, a kalkuláció után pedig a felhasználók rögtön el is indíthatják a csomagváltást az adott szolgáltató honlapján. A rendszer, ennek részeként pedig a felhasználói adatkezelés biztonságát a Pricewaterhouse Coopers (PwC) és együttműködő ügyvédi irodája igazolja.[1]

„A BillKiller a telefon hívási-, SMS- és adatforgalmának mennyiségi mutatóit elemzi és veti össze a piacon aktuálisan elérhető összes ajánlattal. Mindezt egy egyedi fejlesztésű, összetett és intelligens algoritmus végzi, majd az adatokat összegezve megmutatja azokat a tarifákat, amelyek a felhasználó szokásaihoz illenek, valamint, hogy mennyit spórolhat meg egy esetleges váltással. Ez akár új árazási modellek létrehozását is szükségessé teheti a telekommunikációs szektorban” – magyarázta Halmai Attila, a cég társalapítója és ügyvezetője, aki mérnök-informatikusként korábban a bankszektorban szerzett több mint két évtizedes vezetői tapasztalatot.

„Évek óta foglalkoztat minket, hogy miként biztosítható, hogy a vásárlók tudatosabban döntsenek. Azt látjuk, hogy a fogyasztók jelentős része egyelőre még mindig nem a megfelelő információk birtokában választ, illetve a rengeteg, csak korlátozott mértékben összehasonlítható ajánlat közül nem tudják, melyik lenne a legjobb a számukra. Célunk nem kisebb, mint hogy a szükséges információk rendelkezésre bocsátásával forradalmasítsuk a hagyományos értékesítési modelleket” – tette hozzá Sallai Ákos társalapító, közgazdász, aki 20 éves üzletfejlesztési tapasztalatot mozgósít a cégépítésben.

A BillKiller a bevezetés időszakában ingyenes az első 15.000 regisztráló számára. További információ: billkiller.com

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021 áprilisában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

[1] A rendszer biztonságát, illetve a szolgáltatóktól való teljes függetlenséget és jogi megfelelőséget a Pricewaterhouse Coopers (PwC) és együttműködő ügyvédi irodája igazolja.

Hirdetés

Fenntarthatósági startupok jelentkezését is várja az ország legnagyobb inkubátora

Mától ismét lehet jelentkezni Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátorába. A Start it @K&H iparági megkötések nélkül várja a fejlődni vágyó, innovatív startupokat, az idei évben kiemelten a fenntartható ötleteket támogatva. A szeptember 5-ig megpályázható fejlesztőprogramban az iparági mentorok mellett a sokat tapasztalt alumni csapatok is segítik a programban résztvevőket, hogy sikerre vigyék a vállalkozásukat.

Bővebben
Hirdetés

Világhódító útjára indult a magyar ételmentő app

A magyar fejlesztésű ételmentő applikáció július 8-án lett egy éves, amit egy zártkörű sajtóbeszélgetéssel és egy margitszigeti piknikkel ünnepelt meg. De az esemény apropója nemcsak az évforduló volt. A magyar társadalmi startup, amibe mind az öt Cápa befektetett, és már több mint 80.000-en letöltötték, nagy bejelentést tett – a Munch külföldön is elindul.  

Bővebben

Budapesten és Győrben várja a korai fázisban lévő startupokat az inkubátor

Mától ismét lehet jelentkezni Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátorába, a Start it @K&H iparági megkötések nélkül várja a fejlődni vágyó, innovatív startupokat, az idei évben kiemelten a fenntartható ötleteket támogatva. A fejlesztőprogramban az iparági mentorok mellett a sokat tapasztalt alumni csapatok is segítik a programban résztvevőket, hogy sikerre vigyék a vállalkozásukat.

Bővebben

12 éves CEO és izraeli exkatona is előad a szeptemberi Brain Bar fesztiválon

Mi köze a Bitcoinnak a szólásszabadsághoz? Hogyan győzhet az igazság az álhírek felett? Mik a rejtett összefüggések napjaink nemzetközi eseményei mögött? A Brain Bar 2021-ben is a jövő kérdéseire hozza el a választ olyan előadókat megszólaltatva, akiknek gondolataira egy egész világ kíváncsi. A fellépők között lesz Ryan Hickman, a 12 éves CEO, Bruno Maçães, a politikusból lett író és Tomáš Žáček, a 100% önfenntartó kapszulaotthon megálmodója.

Bővebben

A Liu testvérekkel hódít a magyar szurkolói élménytechnológia

Liu Shaolin Sándor és Liu Shaoang, magyar olimpiai bajnok, világ- és Európa-bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázók a SportTech Hungary Program nagyköveteiként támogatják a ‘Seyu – Együtt a győzelemért!’ startup külpiaci terjeszkedését. A testvérpár nemzetközi kapcsolatrendszerével és az ázsiai piacot ismerve, széleskörű tudásával segíti a hazai sporttechnológiai innovációt.

Bővebben

Felkészületlenül érkezünk az orvoshoz – új magyar applikáció segíti a betegeket

A magyarok 92 százaléka nem, vagy csak nagyon röviden készül fel az orvossal történő találkozásra, közel ötödük pedig soha nem jár szűrővizsgálatokra – derül ki az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének (AIPM) országos közvéleménykutatásából. A megkérdezettek több mint harmada jelezte, hogy egészségügyi problémájával a koronavírus-járvány alatt inkább nem keresett fel szakembert, azt későbbre halasztotta.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások