A Microsoft felvásárolta az oktatás Snapchat-jét

A Microsoft felvásárolta a 20 millió felhasználóval rendelkező Flipgrid nevű, a Minneapolisban alapított oktatási témájú szoftverfejlesztő startupot. Sokan azt pedzegetik, hogy a Google és az Apple reformjait szeretné ezzel lekörözni az osztályteremekben.

Tegnap látott napvilágot a hír, hogy a Microsoft megvette a minneapolisi központú, 2015-ben még Vidku néven indult közösségi oktatási szolgáltatást, a Flipgridet. A Flipgridnek jelenleg 180 országban mintegy 20 millió egyéni felhasználója van, célközönségét diákok és tanárok jelentik – általános- és középiskolában.

A videóalapú alkalmazás igen dinamikusan növekedett alapítása óta, tavaly a tanárok körében 800 százalékos bővülésről számolhattak be – úgy emlegetik, mint az iskolák számára készült Snapchatet. Sikerének titka, hogy a Youtube-on és egyéb közösségi videómegosztó platformokon használt reakcióvideó formátumot használja. A tanár beállíthat egy témát – például “Ki a kedvenc művészed és miért?”

A diákok válaszként rövid videoüzeneteket rögzítenek, aminek a hosszát a témavezető tanár meghatározhatja. A reakcióvideókat a gyerekek megosztják egymással, és kommentelhetnek alatta – vitázhatnak, megerősíthetik a társuk véleményét, és így tovább.

A diákok még fájlokat is csatolhatnak, például könyveket, egyéb videókat, képeket. Pofon egyszerű ötlet, látszólag függőséget okoz, de a diákok kétség kívül épülnek általa.

A Microsoft most a Flipgridet ingyenessé teszi az iskolák számára, és minden olyan ügyfelük, aki már fizetett korábban a szolgáltatásért, mostantól arányos visszatérítést kap. A Flipgrid éves előfizetése korábban 65 US dollár volt diákonként, vagy 800 dollár körzetenként, területi alapon, illetve 1000 dollár, ha egy iskola rendeli meg.

“Nagyon örülünk, hogy meglátjuk a Flipgrid által a társadalmi tanulás lehetőségeit, és várom, hogy segítsen nekik tovább növekedni a Microsoft család részeként” – mondja Eran Megiddo, a Microsoft vállalati alelnöke. A Microsoft most azt tervezi, hogy segíta Flipgrid közösség növekedésében, úgy, hogy megőrzi a már meglévő márkát és jól működő csapatát.

“A Flipgrid csapatát az innoválni vágyó pedagógusok inspirálják”

– mondja Jim Leslie, a Flipgrid vezérigazgatója. “Most, a Microsoft részeként, lehetőségünk nyílt arra, hogy növekedni tudjunk, és támogassunk minden pedagógust a világ minden táján, és segítsük a diákoknak hallatni a hangjukat az iskolában és azon kívül is.”

Forrás: BusinessInsider, ITCafe

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások