A Microsoft felvásárolta a 20 millió felhasználóval rendelkező Flipgrid nevű, a Minneapolisban alapított oktatási témájú szoftverfejlesztő startupot. Sokan azt pedzegetik, hogy a Google és az Apple reformjait szeretné ezzel lekörözni az osztályteremekben.
Tegnap látott napvilágot a hír, hogy a Microsoft megvette a minneapolisi központú, 2015-ben még Vidku néven indult közösségi oktatási szolgáltatást, a Flipgridet. A Flipgridnek jelenleg 180 országban mintegy 20 millió egyéni felhasználója van, célközönségét diákok és tanárok jelentik – általános- és középiskolában.
A videóalapú alkalmazás igen dinamikusan növekedett alapítása óta, tavaly a tanárok körében 800 százalékos bővülésről számolhattak be – úgy emlegetik, mint az iskolák számára készült Snapchatet. Sikerének titka, hogy a Youtube-on és egyéb közösségi videómegosztó platformokon használt reakcióvideó formátumot használja. A tanár beállíthat egy témát – például „Ki a kedvenc művészed és miért?”
A diákok válaszként rövid videoüzeneteket rögzítenek, aminek a hosszát a témavezető tanár meghatározhatja. A reakcióvideókat a gyerekek megosztják egymással, és kommentelhetnek alatta – vitázhatnak, megerősíthetik a társuk véleményét, és így tovább.
A diákok még fájlokat is csatolhatnak, például könyveket, egyéb videókat, képeket. Pofon egyszerű ötlet, látszólag függőséget okoz, de a diákok kétség kívül épülnek általa.
A Microsoft most a Flipgridet ingyenessé teszi az iskolák számára, és minden olyan ügyfelük, aki már fizetett korábban a szolgáltatásért, mostantól arányos visszatérítést kap. A Flipgrid éves előfizetése korábban 65 US dollár volt diákonként, vagy 800 dollár körzetenként, területi alapon, illetve 1000 dollár, ha egy iskola rendeli meg.
„Nagyon örülünk, hogy meglátjuk a Flipgrid által a társadalmi tanulás lehetőségeit, és várom, hogy segítsen nekik tovább növekedni a Microsoft család részeként” – mondja Eran Megiddo, a Microsoft vállalati alelnöke. A Microsoft most azt tervezi, hogy segíta Flipgrid közösség növekedésében, úgy, hogy megőrzi a már meglévő márkát és jól működő csapatát.
„A Flipgrid csapatát az innoválni vágyó pedagógusok inspirálják”
– mondja Jim Leslie, a Flipgrid vezérigazgatója. „Most, a Microsoft részeként, lehetőségünk nyílt arra, hogy növekedni tudjunk, és támogassunk minden pedagógust a világ minden táján, és segítsük a diákoknak hallatni a hangjukat az iskolában és azon kívül is.”
Forrás: BusinessInsider, ITCafe