Hirdetés

A Microsoft elérte az ezer milliárd dolláros álomhatárt

A Microsoft elérte az ezer milliárd dolláros álomhatárt. A harmadik negyedéves jelentésük közzététele után a részvények, az elemzők várakozása felett, három százalékkal emelkedtek.

Az Apple érte el először, majd az Amazon is megugrotta, most pedig a Microsoft lett az harmadik cég a világon, amely elérte az 1 billió dolláros piaci értéket. Az amerikai techóriás a 2019-es üzleti év harmadik negyedévében nagyon jó eredményeket ért el- árbevételét 14 százalékkal 30,6 milliárd dollárra növelte, adózás előtti eredménye pedig 8,8 milliárd dollár lett, ami 19 százalék növekedést jelent. (Igen, a Microsoft nagyon spéci módon számolja az üzleti évet – 2018 júliusában indították 2019 első negyedévét – így érkezhettünk el mostanra a harmadikra.) Az adatok április 25-én láttak napvilágot.

Satya Nadella vezérigazgató évek óta azon dolgozott, hogy a bevételeket a hagyományos Windows operációs rendszerről a cloud szolgáltatások felé súlyozza át. Ez jól is sikerült, a források szerint ugyanis mostani sikerük kulcsa az Azure felhőszolgáltatás, amely jelenleg az Amazon mögött második, megelőzve a Google platformját. Az Azure bevételei nem kevesebb, mint 73%-kal nőttek az elmúlt negyedévben – derül ki a jelentésből.

A Microsoft bejelentésében azt is jelezte, hogy a becslések alapján a negyedik negyedéves bevétele várhatóan minimum 32,2 milliárd dollár lesz.

Kép: Flickr/European Union 2012 EP/Pietro Naj-Oleari

 

Új startup segíti a fiatal munkavállalókat

Az elmúlt évtizedben jelentősen megemelkedett a munkát vállaló diákok aránya, a munkavállaló fiatalok és munkáltatók között pedig továbbra is jellemzően az iskolaszövetkezetek közvetítenek. Egyre jobban érezhető azonban az igény arra, hogy ezek a szövetkezetek is megújuljanak.

Bővebben

Újra Budapestre jön a millió dolláros startup verseny!

Budapest újra a startupok versengésének középpontjába kerül, amikor az idei évben is megrendezik a világ egyik legnagyobb startup eseményét, a Startup Világbajnokságot. Ez a megmérettetés olyan fiatal tehetségeknek kínál lehetőséget, akik nem csupán innovatív ötleteiket és technológiai fejlesztéseiket akarják bemutatni, de nemzetközi kapcsolataikat fejleszteni szeretnék.

Bővebben

Most bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a hazai startupp

A takarékos vezetés sokak által ismert, de a gyakorlatban kevésbé alkalmazott technika. Dacára a statisztikáknak, amelyek rendre bebizonyítják, hogy a tudatos odafigyelés a megspórolható üzemanyagon túl az autók műszaki állapotára, a sofőrök mentális egészségére is pozitív hatással bír. Pont ezek miatt tartja fontosnak ennek az energiatakarékos szemléletnek a terjesztését a hazai közösségi autózás elindítója, a GreenGo is. A szolgáltató idén augusztusban nem csak az autózásra vonatkozóan, hanem tágabb értelemben is szeretné felhívni a figyelmet az energiatakarékosság fontosságára. Ennek érdekében a saját Facebook oldalán, játékos formában olyan tényeket oszt meg a követőivel, amelyek ismeretében ők is tudatosabb energiafelhasználók lehetnek.

Bővebben

Hazai szinten is vannak ígéretes MI fejlesztések

A mesterséges intelligencia korába léptünk, ami számos kérdést felvet – többek között azt, hogy a nagy technológiai cégek által kifejlesztett megoldásokat hogyan tudják a kisebb, akár induló startupok használni. Hazai szinten is vannak már ígéretes megoldások, amelyek az MI-t alkalmazzák, például a betegségek felismeréséhez, a növényi kártevők ellen bevetett robotoknál, a textilhulladék újrahasznosításához vagy éppen egyedi fotóadatbázis létrehozásához.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások