Hirdetés

A McDonald’s magyar üzletembernek adta el hazai éttermeit

A McDonald’s Corporation a mai napon jelentette be, hogy üzletrész-adásvételi szerződést írt alá Scheer Sándor vállalkozóval és tapasztalt üzletemberrel, aki elkötelezett szándékát fejezte ki, hogy a magyar piac Developmental Licensee (DL) partnerévé váljon. A megállapodás értelmében a McDonald’s a magyarországi vállalatban meglévő tulajdoni érdekeltségét teljes körűen Scheer Sándorra ruházza át, aki DL partnerként fejleszti és üzemelteti a piacon működő McDonald’s éttermeket. A magyarországi üzlet további működtetéséhez és növekedéséhez szükséges tőkét Scheer Sándor fogja biztosítani.

Ez a lépés újabb mérföldkövet jelent a McDonald’s Corporation azon törekvésében, hogy helyi üzleti partnerekkel együttműködve felgyorsítsa a piaci növekedést, egymástól eltérő környezetekben segítse a globális fejlesztések adaptálását, ösztönözze az innovációt, valamint még közelebb hozza a márkát az általa kiszolgált helyi fogyasztókhoz és közösségekhez. A tranzakció várhatóan 2019 első negyedévében zárul majd le.

„Izgatottan várjuk, hogy Scheer Sándorral, mint magyarországi stratégiai partnerünkkel dolgozhassunk együtt” – mondta Ian Borden, a McDonald’s International Developmental Licensee Markets szegmensének elnöke. „Sikeres vállalkozóként Sándor világosan érti, hogy hogyan lehet egy vállalkozást sikeresen fejleszteni és építeni a piacon. Ami még fontosabb, hogy osztja a márka iránti szenvedélyünket. Az ingatlanfejlesztésben, építő- és vendéglátóiparban nyújtott kiemelkedő teljesítménye ügyfél- és emberközpontú gondolkodással párosul, ezért biztosak vagyunk abban, hogy Sándor a Magyarországon meglévő növekedési lehetőségeket az üzlet és a munkatársak részére egyaránt felgyorsítja majd.”

„Örömömre szolgál, hogy Developmental Licensee partnerként csatlakozhatok a McDonald’shoz Magyarországon”

mondta Scheer Sándor. „Számos McDonald’s étterem és az első magyarországi Ronald Ház építésén keresztül már korábban is volt alkalmam a McDonald’sszal együttműködni, és ezt a közös munkát rendkívül isnpirálónak és motiválónak találtam. Az ambiciózus, vendégközpontú tervek és a felkészült helyi csapat miatt is izgalmas időpont ez a McDonald’s-családhoz történő csatlakozásra. Várom, hogy a közös tudásunkat és tapasztalatainkat felhasználva további jelentős sikereket érjünk el a hálózattal, illetve egyre modernebb és kényelmesebb, élményközpontú éttermi környezetet nyújtsunk a magyar vendégeink számára.” 

Az üzletvitel napi szintű irányítását a továbbiakban is Horváth Ágnes, a McDonald’s Magyarország ügyvezető igazgatója végzi majd.

A változásról Horváth Ágnes elmondta: „Tavaly, a McDonald’s magyarországi piacra lépésének 30. évfordulóján rekordévet zártunk, árbevételünk éves összehasonlításban a vállalat történetének legnagyobb növekedését produkálta. A DL-struktúrára való áttérés a legjobb pillanatban történik ahhoz, hogy segítségével felgyorsítsuk a vendégeinket szolgáló fejlesztéseket és innovációt, tovább modernizáljuk a márkát és a McDonald’s magyarországi növekedésének újabb fázisába lépjünk. A csapatommal együtt a jelenlegi lendületünkre építve tervezzük a közös munkát Scheer Sándorral.”

A bejelentést szigorú és alapos értékelési és kiválasztási folyamat előzte meg. 2015 májusában a McDonald’s hosszú távú céljaként tűzte ki, hogy globálisan 95%-os franchise-arányt valósít meg rendszerében. A McDonald’s azóta több mint 4000 éttermet adott franchise-üzemeltetésbe világszerte.

A McDonald’s magyarországi hálózata 89 étteremből áll, melyek több, mint 50%-át jelenleg helyi vállalkozások franchise-átvevőként üzemeltetik. A tranzakció pénzügyi feltételei nem publikusak.

Vissza a jövőbe – újra Agtech Summit

A legújabb technológiai fejlesztések, amelyek a jövőben átalakítják a mezőgazdasági gyakorlatokat; globális agrárrobotikai forradalom; átjárás a hadiipari és mezőgazdasági innovációk között– néhány témakör, amellyel az agrárium jövője iránt érdeklődők találkozhatnak az idei Agtech Summiton.

Bővebben

Jelentkezz a megújult Ideathon startupötletversenyre, és hozz innovatív megoldást városi problémákra

Az idei Ideathon minden eddiginél fókuszáltabb programot kínál a versenyzőknek, akik olyan városi kihívásra fognak megoldást keresni, mint a közlekedési dugók, a zöldterületek hiánya, vagy a közösségi terek fejlesztése. Jelentkezési határidő: november 15.

Bővebben

Mesterséges bélintelligencia: a nagy dolgodról készít felvételeket a Throne startup

A beszédes Throne nevű startup megoldásával bárki szerezhet információkat arról, hogy az egyes ételek, étrend-kiegészítők milyen hatással vannak az emésztésére, mennyire hidratált a szervezete, és segít általánosságban megérteni, hogy mi járul hozzá az emésztőrendszer megfelelő működéséhez.

Bővebben

Keress új helyet a startupodnak, alakítsd ki te Buda új közösségi irodaterét!

A Hengermalom projekt keretében a Dürer kert mögötti épületeket kívánja a tulajdonos egy pezsgő, befogadó közösségi és kulturális központtá alakítani. Arról, hogy milyenek lennének a vállalkozásodnak ideális körülmények, november közepéig mondhatod el a véleményed egy kérdőív kitöltésével. 

Bővebben

A svéd Klarna lett idén Európa startupkeltetője a pénzügyi technológiai szektorban

Az Accel és a Dealroom közös kutatása évről évre azt vizsgálja, hogy az európai és az izraeli ökoszisztéma fintech unikornisainak volt alkalmazottai mennyi új startupot alapítanak: 2024-ben eddig 625-öt. Ezen másodgenerációs startupok pedig elég sikeresek: több mint felük 1 millió dollár felett vont már be tőkét. Mutatjuk a részleteket.

Bővebben

Média mint a kockázati tőke egyik lába? Furán hangzik, de működik

A DMG Ventures portfóliójába tartozó cégek equityért cserébe nemcsak tőkét, hanem komplex médiaszolgáltatást is kapnak: segítenek nekik összerakni a megfelelő marketing- és médiastratégiát, majd potenciálisan havi 33 millió brit médiafogyasztóval ismertethetik meg a történetüket.

Bővebben

Neves befektetők látják a lehetőséget az értékesítési folyamatot AI-aszisztensekkel automatizáló Artisan startupban

Y Combinator, Oliver Jung, Sequoia Scout – többek között ők adtak a San Francisco-i startupnak 11,5 millió dollár pre-seed finanszírozást annak érdekében, hogy az Artisan a teljes kimenő értékesítési folyamatot automatizálhassa erre képzett AI-asszisztenseivel.

Bővebben