Hirdetés

A magyar startup szó szerint azt szállít házhoz, amit szeretnél

Mióta a koronavírus megérkezett Magyarországra, aki teheti, igyekszik otthonról dolgozni, és amikor csak lehetséges, a négy fal között maradni. A közösségi média harsog a „maradj otthon” kampánytól és posztoktól, és ez így van jól. A jelenlegi járványügyi helyzetben az eddiginél is több felelősség hárul a logisztikai cégekre, a ViddL pedig igyekszik a futárszolgálatokra nehezedő kihívást a legkomolyabban venni. A magyar startup új szolgáltatást indít Budapesten, HozdL elnevezésű megoldásuk segíti a belváros lakóit a járványügyi helyzetben.

A cég szabadúszó futárok bevonásával oldja meg a logisztikában tomboló munkaerőhiányt, és digitális megoldásainak köszönhetően növeli a csomagszállítási élményt. A ViddL Magyarországon először Facebook Messengeren is értesíti a címzetteit, és agilis működése új utat nyitott a budapesti csomagszállításban. Sőt a ViddL-nél elérhető az érintésmentes aláírás, melynek köszönhetően a címzettnek nem kell érintkeznie a futár okostelefonjával és saját eszközén küldheti be a csomagátadás bizonyításaként szolgáló aláírást.  A ViddL futárok biciklivel, rollerrel vagy gyalog szállítanak Budapest belvárosában, így a startup évente több tonna CO2-től óvja meg a várost.

„Az utóbbi hetekben azt tapasztalhattuk, hogy a legtöbben felelősen az otthonmaradás mellett döntenek, és az emberek szeretnék, ha ki sem kellene lépniük az ajtón alapvető szükségleteik beszerzése érdekében. Mi a ViddL-nél sok kihasználatlan futár kapacitással rendelkezünk, és szeretnénk futárjainknak most minél több munkát adni, segítve őket ebben a nehéz időszakban.” – foglalja össze gondolatait és a HozdL elindításának mozgatórugóját Tüske Tamás, a cég ügyvezető- je.

A HozdL egy online platform, ahol pár kattintással bárki megrendelheti alapvető szükségleteit. A szolgáltató a beérkező igényeket feldolgozza, futárjai segítségével beszerzi, majd a megrendeléstől számított pár órán belül házhoz viszi a megvásárolt termékeket. A kívánság leadását követően a HozdL emailben értesíti ügyfeleit az ügylet minden fontos pontján, a beszerzést végző futár pedig telefonon veszi fel a kapcsolatot a vásárlóval, amennyiben kérdése van a rendelésre vonatkozóan. A szolgáltatás díja 1.500 Forint, mely majdnem teljes egészében a futár pénztárcájában landol.

„Minél gyorsabban szerettünk volna reagálni a jelenlegi helyzetre, ezért úgy döntöttünk, hogy online rendszerünknek már egy olyan verziójával elő szeretnénk állni, ami közel sem a végleges. Úgy gondoljuk, hogy már ezzel is segíteni tudunk, később pedig az éles működésben szerzett tapasztalatokat is beépítve, folyamatosan bővítjük szolgáltatásunkat. Célunk, hogy napról napra fejlesszük működésünket, hamarosan pedig letölthetővé tesszük a HozdL alkalmazást is.

2020.03.25-én indítottuk szolgáltatásunkat, ügyfeleink Budapest V., VI. és VII. kerületeiben, illetve a II. és a IX. kerületek bizonyos részeiben rendelhetnek tőlünk.” – mondta Domán Dániel, a cég technológiai vezetője.

A szolgáltatásról minden információ rendelkezésre áll a https://hozdl.hu weboldalon, ahol nem csak megrendelések leadására, hanem futárként való jelentkezésre is lehetőség van.

A HozdL csapat várja továbbá azok jelentkezését, akik anyagilag támogatni szeretnék a kezdeményezés sikerességét, illetve hozzá akarnak járulni a szolgáltatás bővítéséhez. A HozdL csapat 100 db ingyenes kiszállítást ad a belső kerületben élő nyugdíjasok számára, ezzel is ösztönözve őket az otthonmaradásra. Aki tud, és szeretne hozzájárulni a szolgáltatás sikeréhez, az info@hozdl.hu email címen veheti fel a kapcsolatot a HozdL csapattal. A segítséget nyújtók névsora a szolgáltatás weboldalán lesz megtekinthető, hozzájárulás esetén.

A startup rövid távú céljai között szerepel például a területi kiterjesztés, a vásárlási érték növelése. Az éles működéssel párhuzamosan a fejlesztések gőzerővel zajlanak, hogy még jobb felté- telek álljanak az ügyfelek rendelkezésére. Addig is, a HozdL csapat mindenkinek a türelmét, megértését és együttműködését kéri, hiszen Róma sem egy nap alatt épült.

Így is lehet növelni a vállalkozókedvet

A jól felépített üzleti showműsorokból a még kevés tapasztalattal bíró vállalkozók olyan gyakorlati megoldásokat, ismereteket sajátíthatnak el, amelyekkel könnyebben boldogulhatnak az üzleti életben. A szaktudás és tapasztalat átadásának ugyanis kulcsszerepe van abban, hogy minél többen sikerre vigyék vállalkozásukat – vallja a K&H. A pénzintézet ezért már négy éve az RTL Klub Cápák között című műsorának pénzügyi mentora, ahol a versenyzők felkészítése mellett minden évben díjazza a leginnovatívabb ötletet, valamint oktatóanyagokat készít a vállalkozástervezés és -fejlesztés témakörében. Ezt a tevékenységet ismerték most el a Content Marketing Awards bronz minősítésével.  

Bővebben

Közel 19 milliárd hektoliternyi szennyezett víztől óvta meg a közösségeket a globális vállalat

A Xylem globális víztechnológiai vállalat megoldásai 2021-ben több mint 18,93 milliárd hektoliternyi , az árvizek nyomán érkező, szennyezett víztől mentették meg a közösségeket  – derül ki a vállalat éves Fenntarthatósági Jelentéséből. A társaság jelentős előrelépést ért el karbonlábnyoma csökkentésében is, az üvegházhatású gázkibocsátási intenzitása 12 százalékkal mérséklődött, a vízfelhasználása pedig 22 százalékkal csökkent 2019-hez képest.

Bővebben

Minden, amit egy startupnak tudnia kell a Term Sheetről

Nagyon sok seed fázisban (már rendelkezik valamilyen bevétellel vagy validációval) lévő startupnak álma, hogy kapjon egy term sheetet (indikatív árajánlatot) egy kockázati tőke alaptól. Itt a befektetési összeg már általában minimum 1 millió dollár környékén van ezalatt nem éri meg nagyon átvilágítani a céget, mert a befektetési összeg nagyobbik része az átvilágítási költségekre menne el.

Bővebben

Innovatív duális képzés fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetemen

A közelmúltban sikeresen lezárult EFOP projekt eredményeként jelentős oktatási-képzési fejlesztések valósultak meg a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) és a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központjában (PE ZEK). A 347 millió forintos európai uniós támogatást többek között a duális képzés minőségfejlesztésére, vállalati tananyagainak és ösztöndíjrendszerének fejlesztésére fordították.

Bővebben

Már nem előny, hanem alapkövetelmény: így használják a hazai startupok a legújabb technológiákat 

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket. 

Bővebben

Az iskolakezdési támogatás reneszánszát hozhatja a növekvő infláció

Egész Európában és Magyarországon is csúcsra jár az infláció, ami miatt különösen nagy tehertétel lesz a szeptemberi iskolakezdés a magyar családok számára. Cégmérettől függően jelentős különbség van az iskolakezdési támogatást adó vállalatok arányában: míg 150 fő fölött minden harmadik, addig 50 alkalmazott alatt csak a munkáltatók 10 százaléka alkalmazza ezt a juttatási formát – derül ki az Edenred reprezentatív felméréséből. Pedig az iskolakezdési támogatásnak számos előnye van, akár 22 százalék megtakarítást jelenthet a cégeknek.

Bővebben

Tíz startup képviseli hazánkat a Collision konferencián Torontóban

Az Express Innovation Agency, valamint Magyarország Ottawai Nagykövetsége, Magyarország Torontói Főkonzulátusa, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA Kanadai Partneriroda közös szervezésében tíz magyar startup vesz részt a világ egyik legjelentősebb technológiai eseményén Torontóban a Collision konferencián. A 2022. június 20-23. között megvalósuló techshow-t és kiállítást megelőzően, valamint azt követően nemzetközi befektetőkkel és szakmai partnerekkel is találkozhatnak a résztvevők Kanadában.

Bővebben

Már az épületeket is veszélyeztetik a kibertámadások

Az épületirányításban alkalmazott, IoT technológiát használó eszközök száma a mostani 1,7 milliárdról várhatóan 3 milliárdra nő 2025-re, amiben fontos szerepet játszik, hogy a tulajdonosok és üzemeltetők egyre több kereskedelmi ingatlan esetében nyúlnak a digitalizációhoz és használnak épületirányítási rendszereket a létesítmények korszerűsítésére. Így ezek a kereskedelmi épületek gyakorlatilag a jövő intelligens épületeivé alakulnak, csakhogy mindeközben fokozatosan nő a kiberbiztonsági kockázatuk.

Bővebben

A rugalmas munkaidő a fizetésnél is fontosabb szempont

A 15 évesnél idősebb diákok túlnyomó többsége már dolgozott korábban, idén pedig 96 százalékuk vállalna valamilyen nyári munkát – derül ki a Job Force Iskolaszövetkezet online felméréséből. A legtöbben a kereskedelemben helyezkednének el, a munkahelyválasztásnál pedig a rugalmas időbeosztás a legfontosabb szempont. A diákok közel harmada félretenné a nyáron keresett pénzt, közel 40 százalékuk pedig szívesen helyezkedne el akár hosszabb távon is feladatot vállalva egy fejlődési lehetőséget biztosító környezetben.

Bővebben