Hirdetés

A magyar startup szó szerint azt szállít házhoz, amit szeretnél

Mióta a koronavírus megérkezett Magyarországra, aki teheti, igyekszik otthonról dolgozni, és amikor csak lehetséges, a négy fal között maradni. A közösségi média harsog a „maradj otthon” kampánytól és posztoktól, és ez így van jól. A jelenlegi járványügyi helyzetben az eddiginél is több felelősség hárul a logisztikai cégekre, a ViddL pedig igyekszik a futárszolgálatokra nehezedő kihívást a legkomolyabban venni. A magyar startup új szolgáltatást indít Budapesten, HozdL elnevezésű megoldásuk segíti a belváros lakóit a járványügyi helyzetben.

Hirdetés

A cég szabadúszó futárok bevonásával oldja meg a logisztikában tomboló munkaerőhiányt, és digitális megoldásainak köszönhetően növeli a csomagszállítási élményt. A ViddL Magyarországon először Facebook Messengeren is értesíti a címzetteit, és agilis működése új utat nyitott a budapesti csomagszállításban. Sőt a ViddL-nél elérhető az érintésmentes aláírás, melynek köszönhetően a címzettnek nem kell érintkeznie a futár okostelefonjával és saját eszközén küldheti be a csomagátadás bizonyításaként szolgáló aláírást.  A ViddL futárok biciklivel, rollerrel vagy gyalog szállítanak Budapest belvárosában, így a startup évente több tonna CO2-től óvja meg a várost.

„Az utóbbi hetekben azt tapasztalhattuk, hogy a legtöbben felelősen az otthonmaradás mellett döntenek, és az emberek szeretnék, ha ki sem kellene lépniük az ajtón alapvető szükségleteik beszerzése érdekében. Mi a ViddL-nél sok kihasználatlan futár kapacitással rendelkezünk, és szeretnénk futárjainknak most minél több munkát adni, segítve őket ebben a nehéz időszakban.” – foglalja össze gondolatait és a HozdL elindításának mozgatórugóját Tüske Tamás, a cég ügyvezető- je.

A HozdL egy online platform, ahol pár kattintással bárki megrendelheti alapvető szükségleteit. A szolgáltató a beérkező igényeket feldolgozza, futárjai segítségével beszerzi, majd a megrendeléstől számított pár órán belül házhoz viszi a megvásárolt termékeket. A kívánság leadását követően a HozdL emailben értesíti ügyfeleit az ügylet minden fontos pontján, a beszerzést végző futár pedig telefonon veszi fel a kapcsolatot a vásárlóval, amennyiben kérdése van a rendelésre vonatkozóan. A szolgáltatás díja 1.500 Forint, mely majdnem teljes egészében a futár pénztárcájában landol.

„Minél gyorsabban szerettünk volna reagálni a jelenlegi helyzetre, ezért úgy döntöttünk, hogy online rendszerünknek már egy olyan verziójával elő szeretnénk állni, ami közel sem a végleges. Úgy gondoljuk, hogy már ezzel is segíteni tudunk, később pedig az éles működésben szerzett tapasztalatokat is beépítve, folyamatosan bővítjük szolgáltatásunkat. Célunk, hogy napról napra fejlesszük működésünket, hamarosan pedig letölthetővé tesszük a HozdL alkalmazást is.

2020.03.25-én indítottuk szolgáltatásunkat, ügyfeleink Budapest V., VI. és VII. kerületeiben, illetve a II. és a IX. kerületek bizonyos részeiben rendelhetnek tőlünk.” – mondta Domán Dániel, a cég technológiai vezetője.

A szolgáltatásról minden információ rendelkezésre áll a https://hozdl.hu weboldalon, ahol nem csak megrendelések leadására, hanem futárként való jelentkezésre is lehetőség van.

A HozdL csapat várja továbbá azok jelentkezését, akik anyagilag támogatni szeretnék a kezdeményezés sikerességét, illetve hozzá akarnak járulni a szolgáltatás bővítéséhez. A HozdL csapat 100 db ingyenes kiszállítást ad a belső kerületben élő nyugdíjasok számára, ezzel is ösztönözve őket az otthonmaradásra. Aki tud, és szeretne hozzájárulni a szolgáltatás sikeréhez, az info@hozdl.hu email címen veheti fel a kapcsolatot a HozdL csapattal. A segítséget nyújtók névsora a szolgáltatás weboldalán lesz megtekinthető, hozzájárulás esetén.

A startup rövid távú céljai között szerepel például a területi kiterjesztés, a vásárlási érték növelése. Az éles működéssel párhuzamosan a fejlesztések gőzerővel zajlanak, hogy még jobb felté- telek álljanak az ügyfelek rendelkezésére. Addig is, a HozdL csapat mindenkinek a türelmét, megértését és együttműködését kéri, hiszen Róma sem egy nap alatt épült.

Hirdetés

Elindult a magyar Kickstarter, a Brancs közösségi piactér

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és szolgáltatásfejlesztési projektjeit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az ötletgazdák a leendő vásárlóikkal – azaz a közösség erejével – gyűjtik össze a kampányok megvalósításához szükséges tőkét.

Bővebben

Budapesten rendezik meg Közép-Európa legnagyobb techfesztiválját

Az online térben töltött két év után végre személyesen is várja elsősorban a szoftverfejlesztés terén dolgozó magyar és nemzetközi szakembereket Közép-Európa legjelentősebb, technológiai trendekkel és fejlesztői újdonságokkal foglalkozó techfesztiválja. A kétnapos Craft Conference magyar szervezői közel 30 országból mintegy 1500 résztvevőt várnak, akikkel többek között a NASA, a Google, a Spotify, az IBM vagy az eBay szakemberei, gyakorló kódolók, és a technológia üzleti oldalával foglalkozó vezetők is megosztják tapasztalataikat a legforróbb trendekről. A szellemi útravaló mellett workshopok, vállalati standok és kapcsolatépítő bulik teszik teljessé az élményt, melynek a Vasúttörténeti Park szolgál különleges helyszínéül.

Bővebben
Hirdetés

A diákigazolvány új szerepe, szabadulószobává alakuló városok, és élelmiszertermelés a nappaliban – kihirdették az MVM Edison startup verseny idei nyerteseit

A diákokat kedvenc márkáikkal összekötő program; közösségi alapú, decentralizált otthoni kertészet, az okos hulladékkezelést és újrahasznosítást ösztönző alkalmazás; városokat interaktívan bemutató telefonos szabadulószoba; fiatalokat célzó ökotudatos, digitális, közösségi alkotóműhely, illetve lemerült elektromos autóknak szóló asszisztencia-szolgáltatás is szerepel az MVM Edison startup verseny idei nyertesei között. Az innovatív ötletek pénzjutalomban részesülnek, illetve akár 50 millió forint magvető befektetést is kaphatnak.

Bővebben

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben