A magyar fiatalok hetven százaléka saját bizniszről álmodik

Az új generáció nem viccel mikor munkahelyet keres: a legfontossabb kritériumok a jó pénz és a rugalmas munkaidő. A Provident kutatásból az is kiderül, hogy ha hitelfelvételre kerül sor, akkor a futamidő hosszát és a törlesztőrészlet mértékét veszik elsőként figyelembe.

Az Ipsos MORI[1] által végzett kutatás az IPF hét tagországában (Csehország, Magyarország, Mexikó, Lengyelország, Románia, Litvánia és Spanyolország) vizsgálta, hogy a 18-25 év közötti résztvevők mire költik pénzüket, hogyan ítélik meg anyagi helyzetüket, mi a véleményük a vállalkozásokról és milyen szempontokat tartanak elsődlegesen szem előtt munkahelyválasztáskor illetve hitelfelvételkor. Magyarországon 500 fő vett részt a felmérésben.

Magyarországon a fiatalok több mint fele fordítja szívesen utazásra a spórolt pénzét (57%), ezen kívül ruhákra (52%) vagy pedig autóvásárlásra tesznek félre (50%). Tizennégy százalékuk szerint lakáscélokra a leghasznosabb megtakarításokat képezni.

Ami a munkaügyeket illeti, a fiatal magyar generáció legfőbb állás- vagy pályaválasztási kritériuma a magas fizetés (59%) és a rugalmas munkaidő (57%). A megadott lehetőségek közül a külföldi munkalehetőséget kínáló cégeket a válaszadók csupán 9 százaléka keresi.

A magyar válaszadók többsége kacérkodik a saját vállalkozás gondolatával:

28 százalékuk mindenképpen szeretne ilyet indítani, további 42 százalék pedig lehetségesnek tartja ezt az alternatívát. A megkérdezettek közel ötöde (18%) szerint a korosztályukra inkább jellemző ez a vállalkozói kedv, mint a korábbi generációkra. Összesen 51 százalékuk egyetért azzal, hogy aki saját vállalkozást indít, több akadályozó tényezővel áll szemben ma, mint a korábbi években. A fiatalok több mint fele (61%) úgy véli, hogy pénzügyi korlátaik akadályozzák őket abban, hogy saját céget alapítsanak.

A hazai megkérdezettek több mint fele (57%) bizakodó a jövőbeli pénzügyi körülményeit illetően. Egyéves időtávot nézve 22 százalékuk sokkal stabilabb, 34 százalékuk valamivel stabilabb személyes pénzügyi helyzetre számít. Szüleikhez viszonyítva a fiatalok közel egyharmada (32%) ugyanolyannak, 20 százalékuk kicsivel jobbnak ítéli meg jelenlegi saját pénzügyi helyzetét. Majdnem minden nyolcadik megkérdezett (13%) még ennél is pozitívabb, ők sokkal jobbnak ítélik anyagi körülményeiket a szüleikénél.

A kutatásban Magyarországon résztvevők több mint háromnegyede (76%) már rendelkezik bankszámlával, több mint ötöde (21%) pedig hitelkártyával is. A jövőbeni terveiket illetően 85 százalékuk sem személyi kölcsönt, 88 százalékuk pedig diákhitelt sem tervez igényelni az elkövetkező egy évben. Ha mégis olyan helyzetbe kerülnének, hogy hitelhez folyamodnak, akkor a fiatalok először mérlegelnék a futamidő hosszát (48%), hogy összesen mekkora kamat terhelné hitelüket (45%), és azt, hogy havonta mekkora törlesztőrészletet kellene fizetniük (40%). Személyi kölcsön igénylésekor a megkérdezett fiatalok több mint fele (54%) személyesen intézné el a teendőket a szolgáltató irodájában vagy fiókjában, illetve a havi törlesztőrészletet szintén inkább személyesen, a hitelintézetnél rendeznék (50%) A digitális csatornákon keresztüli hiteligénylést (weboldal, applikációk) összesen 20%-uk választaná.

A megkérdezettek több mint fele (51%) úgy véli, magabiztosan menedzseli pénzügyeit.

Ebből 11 százalék állította, hogy kiemelkedően magabiztos. Csupán 4 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem érzi magabiztosnak magát, amikor az anyagiakat kell menedzselnie.

A felmérésben résztvevő magyar fiatalok 42 százaléka részesült már valamilyen pénzügyi oktatásban.

Akik már találkoztak gazdasági képzéssel, azok pozitívan nyilatkoztak róla: összesen 72 százalékuk ítélte hasznosnak a megszerzett tudást. Akiknek nincs ilyen irányú képzettségük, azok fele (50%) örült volna annak, ha személyes- vagy háztartásgazdálkodása kapcsán kap valamilyen tájékoztatást, amely felkészíti őt a gyakorlati helyzetekre. A Provident Családi Kasszasikerek gazdasági és pénzügyi ismeretterjesztő programja 2008 óta mintegy 37.000 háztartásba, valamint 300 szociális munkáshoz, művelődésszervezőhöz és pedagógushoz juttatott el korszerű ismereteket. A vállalat szakmai partnereivel és a döntéshozókkal folytatott közös munkájának is köszönhető, hogy mára a gazdasági és pénzügyi ismeretek az iskolai tananyag részét képezik.

A kutatási eredményekből egyértelműen látszik, hogy a fiatalok értékelik, ha pénzügyi és gazdasági témában felvilágosítást kapnak.”

“Az elmúlt 11 évben a mi és szakértő partner szervezeteink intenzív munkájának eredménye, hogy a magyar fiatalok kezdik magabiztosan kezelni pénzügyeiket, tudatosan gondolkodnak megtakarításaikról és hajlandóságot mutatnak saját vállalkozás alapítására. A jövőben is folytatjuk a lakosság edukációját és tájékoztatását, hogy a háztartások költségvetésének menedzselésekor, cégalapításkor vagy hitelfelvételkor mindenki rendelkezzen a szükséges tudással” – mondta el Szirmák Botond, a Provident Pénzügyi Zrt. vezérigazgatója, az International Personal Finance európai otthonszolgáltatási üzletágának vezetője.

[1] Az Ipsos MORI 500-500 18-25 éves felnőttel készített interjút Csehországban / Magyarországon / Litvániában / Mexikóban / Lengyelországban / Romániában és Spanyolországban saját online paneljei segítségével. Az online interjúk március 29. és április 15. között zajlottak. A reprezentatív mintát képző felnőttek között a kutatást a nemek, az életkor, a régió és a munka / oktatási státusz alapján meghatározott kvóta-ellenőrzésekkel végezték, a felmérés adatai súlyozottak a közönség ismert profiljára nem, életkor, régió és munka / oktatás státusz alapján. Az Ipsos MORI csak a terepmunkákért és az adatgyűjtésért felelős, nem felel a felmérés eredményeinek elemzéséért, jelentéséért vagy értelmezéséért.

 

Dübörög a fintech a Debreceni Egyetemen

A Debreceni Egyetem (DE) stratégiai partnerként részt vesz az elektronikus fizetési stratégia megalkotásában, az innovatív fizetési megoldások terjesztésében – erről az intézmény vezetői csütörtökön írtak alá együttműködési megállapodást az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) vezetőivel.

Bővebben

Elon Musk szerint egy majon az agyával irányította a számítógépet

Ma hajnalban – ugyan kis csúszással – de megtörtént a várva várt élő tájékoztató, amit Elon Musk ambiciózus agyi-számítógépes interfész cége, a Neuralink tartott. Kiderült, hogy olyan eszközön dolgoznak, amely lehetővé teszi a számítógépek és a telefonok irányítását közvetlenül az emberi agy által. A tájékoztatót Elon Muskon kívül a Neuralink elnöke, Max Hodak nyilatkozott.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások