Hirdetés

A legnagyobb európai divat startup képalapú kereséssel erősít

A kép alapú keresésen már olyan óriások is dolgoznak évek óta, mint az Amazon vagy a Google. Mostantól a legnagyobb európai divat startup, a GLAMI is elérhetővé teszi a vizuális keresést.

 

A biztonságos és kényelmes online vásárlás egy új fogyasztói magatartást termelt ki az elmúlt évtizedben, melynek hatására rengeteg divatvállalat jelent meg az e-commerce piacon. Ennek eredményeképpen a szinte végtelen számú webshop gyakran átláthatatlan kínálatában új kihívások elé került a fogyasztó: több ezer termék közül kell kiválasztania azt a néhányat, mely illeszkedik az igényeihez.

Manapság, amikor a felhasználói élmény fokozásával egymást lekörözve igyekeznek előnyhöz jutni az egyes divatvállalatok, élre törtek a különböző innovatív „döntéstámogató” eszközök: a chatbotok, a style guide-ok, a szűrők és a továbbfejlesztett keresők. Ahogyan azt az amerikai Forbes is megírta, a 21. században a kulcsszavas keresés elvesztette erejét a vizuális iparágakban, így a divatban és a lakberendezésben. Helyébe lépett egy olyan mesterséges intelligencia technológia, mely lehetővé teszi a vizuális keresést.

Idén nyáron az Amazon jelentős összeget fektetett a képalapú keresés fejlesztésébe. A „StyleSnap” lényege, hogy a vásárlók feltölthetik a kedvenc ruhadarabjaikat ábrázoló képet, a rendszer pedig a képen látható ruhához leginkább hasonlító termékeket ajánlja fel számukra. Ezzel a fogyasztók igényeit maximálisan kielégítve egyszerűsíti a vásárlási folyamatot.

A vizuális keresés már Európába is betört

Az olyan hatalmas kínálattal rendelkező divatkeresők, mint például a GLAMI, szintén fontosnak tartják a vásárlási folyamatok egyszerűsítését. (A GLAMI összesen 2,5 millió terméket értékesít több mint 23 ezer márkától.) Nyilvánvalóan elképzelhetetlen, hogy mind az 1300 üzlet ajánlatát átnézzük, de erre mostantól nincs is szükség. A GLAMI az első olyan divatkereső a térségben, mely képes keresést végez. Nem kell többé vadászni az egyes kategóriákban és kulcsszavakat sem szükséges használni: a mesterséges intelligenciával fejlesztett rendszer a vizuális keresés segítségével segít megtalálni a stílusunkhoz leginkább illeszkedő ruhadarabokat és kiegészítőket. Csak feltöltjük a korábban a netről lementett képeket, majd izgatottan várjuk, milyen eredményeket kapunk. Ilyen egyszerű.

„A GLAMI által kínált termékkeresésnél folyamatosan törekszünk ennek a szolgáltatásnak az egyszerűsítésére, és a lehető legjobb módszerekkel igyekszünk segíteni a felhasználókat álmaik ruháinak megtalálásában. A vizuális keresés szolgáltatással könnyen rálelhetnek olyan ruhadarabokra is, melyeket egy barátnőjükön vagy a közösségi hálózatokon láttak” – magyarázza Hana Zachová, a GLAMI márkamenedzsere.

A felhasználók mobileszközökön és táblagépeken is használhatják az innovatív képes keresést. Jelenleg a szolgáltatás Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Romániában működik, de hamarosan más országokban is elérhető lesz. A GLAMI vizuális keresés szolgáltatásának legnagyobb előnye, hogy a funkció

nem korlátozódik egyetlen üzletre, hanem a divatkeresőn fellelhető mind a 2,5 millió terméket érinti.

A szolgáltatás már Magyarországon is nagyon népszerű; érdemes kipróbálni, hiszen exkluzív és gyors megoldást jelent azok számára, akiknek nincs idejük órákig böngészni a rengeteg divattermék közt, illetve kedvelik az egyedi, egyénre szabott megoldásokat.

Azért bízzanak bennünk a startupok, mert a BMW is bízik bennünk! – mondja az Econ Engineering ügyvezető igazgatója

A Technocatalyst programban a startupok az Econ Engineering segítségével olyan hatékonysággal fejleszthetik prototípusukat virtuálisan, ami offline módon lehetetlen lenne. A költségeket vagy a program másik stratégiai partnere állja, vagy az Econ száll be a projektbe equity alapon. Az Econ szerint a nagyvállalatok töretlen bizalma mutatja, hogy megbízható szolgáltatója lesznek a startup-ökoszisztémának is. Összefoglaltuk az Econ

Bővebben

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások