Hirdetés

A legnagyobb európai divat startup képalapú kereséssel erősít

A kép alapú keresésen már olyan óriások is dolgoznak évek óta, mint az Amazon vagy a Google. Mostantól a legnagyobb európai divat startup, a GLAMI is elérhetővé teszi a vizuális keresést.

 

A biztonságos és kényelmes online vásárlás egy új fogyasztói magatartást termelt ki az elmúlt évtizedben, melynek hatására rengeteg divatvállalat jelent meg az e-commerce piacon. Ennek eredményeképpen a szinte végtelen számú webshop gyakran átláthatatlan kínálatában új kihívások elé került a fogyasztó: több ezer termék közül kell kiválasztania azt a néhányat, mely illeszkedik az igényeihez.

Manapság, amikor a felhasználói élmény fokozásával egymást lekörözve igyekeznek előnyhöz jutni az egyes divatvállalatok, élre törtek a különböző innovatív „döntéstámogató” eszközök: a chatbotok, a style guide-ok, a szűrők és a továbbfejlesztett keresők. Ahogyan azt az amerikai Forbes is megírta, a 21. században a kulcsszavas keresés elvesztette erejét a vizuális iparágakban, így a divatban és a lakberendezésben. Helyébe lépett egy olyan mesterséges intelligencia technológia, mely lehetővé teszi a vizuális keresést.

Idén nyáron az Amazon jelentős összeget fektetett a képalapú keresés fejlesztésébe. A „StyleSnap” lényege, hogy a vásárlók feltölthetik a kedvenc ruhadarabjaikat ábrázoló képet, a rendszer pedig a képen látható ruhához leginkább hasonlító termékeket ajánlja fel számukra. Ezzel a fogyasztók igényeit maximálisan kielégítve egyszerűsíti a vásárlási folyamatot.

A vizuális keresés már Európába is betört

Az olyan hatalmas kínálattal rendelkező divatkeresők, mint például a GLAMI, szintén fontosnak tartják a vásárlási folyamatok egyszerűsítését. (A GLAMI összesen 2,5 millió terméket értékesít több mint 23 ezer márkától.) Nyilvánvalóan elképzelhetetlen, hogy mind az 1300 üzlet ajánlatát átnézzük, de erre mostantól nincs is szükség. A GLAMI az első olyan divatkereső a térségben, mely képes keresést végez. Nem kell többé vadászni az egyes kategóriákban és kulcsszavakat sem szükséges használni: a mesterséges intelligenciával fejlesztett rendszer a vizuális keresés segítségével segít megtalálni a stílusunkhoz leginkább illeszkedő ruhadarabokat és kiegészítőket. Csak feltöltjük a korábban a netről lementett képeket, majd izgatottan várjuk, milyen eredményeket kapunk. Ilyen egyszerű.

„A GLAMI által kínált termékkeresésnél folyamatosan törekszünk ennek a szolgáltatásnak az egyszerűsítésére, és a lehető legjobb módszerekkel igyekszünk segíteni a felhasználókat álmaik ruháinak megtalálásában. A vizuális keresés szolgáltatással könnyen rálelhetnek olyan ruhadarabokra is, melyeket egy barátnőjükön vagy a közösségi hálózatokon láttak” – magyarázza Hana Zachová, a GLAMI márkamenedzsere.

A felhasználók mobileszközökön és táblagépeken is használhatják az innovatív képes keresést. Jelenleg a szolgáltatás Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Romániában működik, de hamarosan más országokban is elérhető lesz. A GLAMI vizuális keresés szolgáltatásának legnagyobb előnye, hogy a funkció

nem korlátozódik egyetlen üzletre, hanem a divatkeresőn fellelhető mind a 2,5 millió terméket érinti.

A szolgáltatás már Magyarországon is nagyon népszerű; érdemes kipróbálni, hiszen exkluzív és gyors megoldást jelent azok számára, akiknek nincs idejük órákig böngészni a rengeteg divattermék közt, illetve kedvelik az egyedi, egyénre szabott megoldásokat.

Kik voltak 2024-ben Európa legnagyobb venture debt finanszírozói?

Tavaly igencsak felpörgött a venture debt mint egy ideális finanszírozási forma a gazdaságilag kedvezőtlenebb időkben. Mely pénzintézetek jártak élen abban, hogy kockázati hitelezéssel építsék az európai ökoszisztémát? Mutatjuk.

Bővebben

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben