A közösségi finanszírozás fontos eszköze a helyi gazdasági ökoszisztéma fejlesztésének

A Tőkeportál, a Magyar Közgazdasági Társaság és a Nők/Üzlet/Angyalok Egyesülete által 2019. május 22-én szervezett kerekasztal-beszélgetésen a magyar vállalkozások alternatív finanszírozási lehetőségeiről két külföldi szakértő is megosztotta tapasztalatait a közösségi finanszírozásról. A Magyar Közgazdasági Társaság által szervezett eseményt az Altfinator támogatásának és a Crowd-Fund-Port társszervezésének köszönhetően egy nyilvános rendezvény követte a KStart it @ K&H inkubátorban.

A kerekasztal-beszélgetést a WBAN elnöke, Szabó Eszter nyitotta meg, aki kiemelte a közösségi finanszírozás jelentőségét a lakosság és az angyalbefektetők bevonására a helyi vállalkozások sikerre vitelében, finanszírozásában, és így az alvótőke-bevonásban is.

Daniel Horak – a Conda osztrák részvénycélú közösségi finanszírozási platform társalapítója és az osztrák pénzügyminiszter tanácsadója – bemutatójában áttekintést adott az európai közösségi finanszírozási piac fejlesztési lehetőségeiről. A szabályozással kapcsolatban elmondta, hogy az osztrák Alternatív Pénzügyi Törvény hatályba lépésének legnagyobb gazdasági hatása a tőkebevonások élénkülése volt: míg a törvény 2015 szeptemberi hatályosulása, aminek révén 5 millió EUR-ig vonhat be tőkét egyszerűen bármely osztrák vállalkozás a közösségi finanszírozás révén, nagyon gyors gazdaságélénkítő, helyi tőke bevonást elősegítő változást indukált, anélkül, hogy a kockázatokat növelte volna. A Conda hatékony kockázatkezelési rendszerének megfelelően indított több mint 110 sikeres kampány jó jel lehet a magyar piaci szereplőknek, hatóságoknak is.
Előadása során részletezte a Conda működését,: eddigi kampányaik 95%-a sikeresen zárult és a Conda-n sikeresen tőkét bevont vállalkozások 85%-a 5 éven túl is életképes.

„A közösségi finanszírozás fontos eszköze a helyi gazdasági ökoszisztéma fejlesztésének, mivel a tőkeemelés 85%-a a kampánygazda cég székhelyének 150 km-es körzetéből érkezik.”

–Horak úr rávilágított arra is, hogy nem csak startupok számára, hanem a kis– és középvállalkozások számára is elérhető tőkebevonási lehetőség a közösségi finanszírozás. Akár energiaszolgáltatók, szállodaláncok, futballcsapatok is emelhetik így tőkéjüket, az italkampányok pedig különösen sikeresek.

Egy sörkampány mindig népszerű.”

“A közösségi finanszírozás pedig tökéletes eszköz a közösségépítésre és további társbefektetők szerzésére. A támogatások, hitelek, kockázati tőke és a közösségi tőke kombinációja a leghatékonyabb tőkeszerkezetet eredményezheti.”

Madis Müür – akit nemrég a 2018-as év Vezető Befektetőjének választottak Észtországban, az ESTBAN, az Észt Angyalbefektetők Egyesületének igazgatósági tagja – tapasztalt vezető befektető a közösségi finanszírozási kampányokban. Sikerei közé tartozik az Ampler bikes és a Bikeep kampány is. Előadásában részletezte, miért és hogyan tudja egy angyalbefektető irányítani a kampányt, mi a feladata egy vezető befektetőnek, illetve beszélt a pozíció előnyeiről és jutalékairól.

Előadta, hogy az észt angyalok annyira sikeresen tudtak vezető befektetőként kampányokat indítani, hogy sokan közülük mára már saját kockázati tőke-alapot hoztak létre. Bemutatta egy kampány előkészítését is. Müür megerősítette, amit már a Világbank is publikált, hogy saját tapasztalatai és a 4 éve sikeresen működő észt Funderbeam-en lezárult kampányok alapján is elmondható:

„A visszaélések nagyon ritkák a közösségi finanszírozásban, a közösség „bölcsessége” nagyon hatékony eszköz egy vállalkozás validációjában.”

A két szakértő előadása után, a Start it @ K&H Inkubátor társszervezésében tartott workshopon, Vicze Gábor, az Innomine ügyvezetője tartott rövid bemutatót. A résztvevők megismerhették az Altfinator új közvetítő oldalát, majd Szeles Nóra, a Tőkeportál üzletfejlesztési vezetője, összefoglalta a közösségi finanszírozás várható gazdasági előnyeit, mint az

átláthatóbb tőkebevonás, hozzáférés az alvó tőkéhez, a helyi startupok és vállalkozások támogatása.

Az előadásokat követően bemutatkozott két – nemsokára a Tőkeportálon kampányt indító- vállalkozás is. Mark Bollobas, az Sbrick társalapítója, leendő közösségi kampányukat mutatta be egy kiváló pitchen – az első teljesen kompatibilis, vezeték nélkül távirányítható építőjátékokról. Sophie Michelin a FoodToDo applikációt demonstrálta, melynek küldetése, hogy összehozza a családot a konyhában.

TŐKEPORTÁL

A közösségi finanszírozás célja a kezdő-, kis és középvállalkozások tőkéhez jutásának elősegítése, a lakosság és a befektetők részvételének növelése a helyi vállalkozások sikerre vitelében.

A Tőkeportál célja a közösségi finanszírozás bevezetése a hazai gyakorlatba a hatályos jogszabályi keretek között. Magyarországon először most nyílhat lehetősége széles rétegeknek az innovatív, fenntartható növekedést felmutató, helyi és regionális startupok sikerében való közvetlen részvételre.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások