Hirdetés

A kízis által leginkább sújtott iparágban indult el a magyar startup

A koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult új magyar startup Everguest néven. Céljuk, hogy népszerűsítsék az országunk figyelemreméltó területeit, szállodáit és éttermeit a potenciális vendégek körében. A belföldi és külföldi közönségre egyaránt fókuszáló stratégia a magyar GDP, a szolgáltatásaik külföldre terjesztése pedig az export bevételek növeléséhez járulhat hozzá.

Hirdetés

A legújabb vendéglátóipari, szállodai trendek és a folyamatosan megújuló online lehetőségek ismerete és kiaknázása nélkül manapság egyetlen szálloda vagy étterem sem lehet igazán sikeres. Turisztikai startupként az Everguest egyedülálló szolgáltatást nyújt ügyfelei számára vendégkommunikáció, yield- és revenue menedzsment, valamint online marketing területen.

„A vendégvélemények, az ár és az online megjelenés a három legfontosabb szempont a vendégek szállás- és étteremválasztási folyamatánál. Ezen területek fontossága ma már ismert, ugyanakkor a legtöbb szálloda és étterem nem rendelkezik megfelelő kapacitással vagy szakemberrel, hogy ezeket a területeket a legújabb trendeket követve, egybehangoltan fejlessze. Az üzleti koncepciónk ezért ezeknek a területeknek a magas színvonalú és egymás szinergiáira építő fejlesztésére és menedzselésére alapul” – mondta Belán Miklós, az Everguest alapítója.

Már másképp hoznak döntést a vendégek

A vendégek egy korábbi értelmezés szerint egy lineáris folyamaton keresztül jutnak el az ötlet megszületésétől a döntésig. Ezt nevezi a szakma „guest journey”-nek, azaz vendég döntéshozatali útvonalnak.

„A mi értelmezésünk szerint a guest journey egy körkörös ábra, hiszen a folyamat során arra is törekednünk kell, hogy visszatérő vendéget csináljunk az egyszer betérő vendégből. Lényegében így született meg az Everguest név is, hiszen szolgáltatásainkkal nem csak rövidtávon generálunk erősebb reputációt, több bevételt és magasabb vendégforgalmat, hanem hosszútávon arra is törekszünk, hogy a vendég, visszatérő ’örök vendége’ legyen ügyfeleinknek” – mondta Belán Miklós.

Nemzetközi kutatások alapján ma már a döntés előtt álló vendégek 99%-át befolyásolják a vendégvélemények. A szakember azonban úgy véli, hogy a legtöbb hazai szálláshelyen elhanyagolják a vendégek visszajelzéseit, pedig elképesztően sok információt tartalmaznak a szolgáltatás minőségét illetően. Emellett fontos az aktív és minőségi jelenlét az online felületeken, illetve pazar vendégforgalom növekedést lehet generálni megfelelően kivitelezett kampányok segítségével.

Ha minden hotel dinamikusan árazna, akkor a szállodai bevételek akár 15-20%-al lennének magasabbak. A jó árazással nem csökkentünk a vendégforgalmunkon, viszont növelünk a bevételünkön, hiszen megtaláljuk azt az árat, amit a vendég szívesen kifizet a szolgáltatásainkért. Ezen szolgáltatások összességével egyszerre érhető el a vendégélmény és a bevétel növekedése.

Fókuszban a belföldi utazóközönség

Az új turisztikai startup fontos célkitűzése, hogy Magyarország csodálatos területeit, szállodáit és éttermeit népszerűsítse egyaránt a belföldi és a külföldi vendégek számára.

„Akárhol jártam eddig az országban, mindig meglepődtem, hogy milyen gyönyörű városokkal, falvakkal találkozom. Magyarország természeti adottságai is fantasztikusak és szeretnénk, ha ezt minél több magyar megismerné. Budapestet is érdemesnek tartjuk népszerűsíteni a magyarok között, ezzel kapcsolatban külön webinárt is tartottunk a közelmúltban” – nyilatkozta Belán Miklós.

Az Everguest tevékenységei hozzájárulnak a magyar GDP növekedéséhez, hiszen a belföldi vendégek belföldön tartásával itthon költik el a pénzt leginkább magyar vállalkozásoknál és ugyanígy tesznek a külföldi vendégek is, akik külföldről hozzák be költőpénzüket az országba. A szolgáltatásaik külföldre terjesztésével az export bevételekhez tudnak hozzájárulni: szeretnének minden kontinensen jelen lenni.

Vírusos időben turizmusba fektetni?

Első hallásra sokan furcsának találják, hogy pont a koronavírus által leginkább sújtott iparágban, a turizmusban indult az új startup. Belán Miklós, az Everguest alapítója azonban úgy gondolja, hogy kanyarban kell előzni, ezért még inkább felgyorsították a fejlesztéseiket.

„A szolgáltatásaink ki vannak fejlesztve mind a három üzletághoz és számos partnerünk élvezi már ezek előnyeit. Ugyanakkor hosszú távú terveink vannak olyan termékek létrehozásával, amikre az egész világon szüksége van a szállodáknak és éttermeknek egyaránt. Ehhez keresünk olyan tőkeerős befektetőt, aki látja, hogy az ilyen időszakban kitartó, fejlesztő és lehetőséget meglátó vállalkozások óriási előnyre tehetnek szert a jellemzően ilyenkor költségcsökkentő vagy menekülő vállalatokkal szemben” – tette hozzá Belán Miklós.

Hirdetés

Svéd startup dolgozik a BMW fenntarthatósági törekvésein

A BMW Group sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan most megállapodást kötött a svédországi H2 Green Steel startup vállalattal, amely az acél előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használ. Kiváltképp energiaigényes előállítási folyamatai miatt az acélgyártás a globális károsanyag-kibocsátás egyik legfőbb forrásának számít.

Bővebben
Hirdetés

November 1-ig jelentkezhetnek a 20 milliós befektetésért a legjobb magyar innovációk

Négy startup programot indított idén ősszel a Startup Campus, melyekre november 1-ig van lehetősége jelentkezni a befektetésre vágyó projekteknek. A programokra kiemelten várják az egyetemistákat, valamint a divat és design, autó- és motorsport, borászat, gasztronómia, turisztika vagy akár a logiszitika területéről érkező innovációkat. A legjobb vállalkozások üzletfejlesztési képzést, mentorációt és akár 20 millió forintos befektetési lehetőséget is kapnak az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus jóvoltából.

Bővebben

Új unikornis születhet a régióban

A csehországi Rossum lett a CEE régió egyik legértékesebb startupja, miután a szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott. Az alig hatéves cég fonntos üzleti dokumentumok feldolgozását folyamatautomatizálási eszközökkel könnyíti meg. 

Bővebben

Szemléletváltás szükséges a digitális társadalom kialakításához

A világ legfejlettebb digitális társadalmának megalkotói osztották meg tapasztalataikat Budapesten, az október 14-én megrendezésre került think.BDPST innovációs konferencián. Hazánk egyik legnívósabb jövőkonferenciáját immáron hatodik alkalommal tartották meg, melynek középpontjában a pandémia utáni digitális világ, a fenntarthatóság kérdése, a fake news romboló hatása, valamint az e-kormányzás jelene és jövője kapott szerepet. Az idei esemény vendégországa az e-kormányzásban és digitalizációban világszinten élen járó Észtország volt.

Bővebben

20 kiválasztott vállalkozás egyenként 50 ezer euró támogatásban részesül

A vállalkozók a változás motorjai. Ezen filozófia mentén indít az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT), valamint az Intézet 5 tematikus innovációs közössége új programot, hogy elősegítse az új európai Bauhaus kezdeményezés sikerét és hozzájáruljon egy fenntarthatóbb és befogadóbb Európa megvalósításához.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások