Hirdetés

A karácsonyi akciók idején kell igazán tudatos fogyasztónak lenni – segít a magyar startup

A karácsonyi akciók minden évben vásárlók ezreit csábítják az áruházakba és az online webshopokra, a folyamatos marketingkampányok bűvöletében a spórolás nem kis kihívás. A személyes vagy családi költségvetések védelme érdekében különböző stratégiákat követnek a magyarok: a vásárlóknak nagyjából a fele csak arra igyekszik költeni, amire valóban szüksége van, míg minden harmadik fogyasztó termékösszehasonlító oldalak segítségével, valamint az ár-érték arány szempontjának mérlegelésével próbál minél tudatosabb döntést hozni. A mobilcsomagok transzparens összehasonlításával foglalkozó BillKiller szakértői rámutatnak, hogy a fogyasztói tudatosságnak nem csak az egyszeri vásárlásoknál van kulcsszerepe.

A Reacty Digital kutatása szerint idén a 18-79 évesek csaknem fele tervezi belevetni magát a fekete péntek kedvezményeibe, azonban a csábítónak tűnő ajánlatok igézetében könnyű a túlköltekezés csapdájába esni. A fogyasztói tudatosságot zászlajára tűző www.billkiller.hu applikáció telekommunikációs szakértői kíváncsiak voltak rá, mégis milyen stratégiákat követnek a magyarok a havi költségkeretek betartására, így reprezentatív felmérést végeztek, amelyből kiderült:

  • a magyarok 51 százaléka csak azon termékek megvásárlására törekszik, amelyekre valóban szüksége van (különösen a nők és a 60 évnél idősebbek körében jellemző gyakorlat ez);
  • 42 százalék igyekszik kevesebbet költeni bizonyos termékekre, szolgáltatásokra;
  • a válaszadók harmada termék- és szolgáltatásösszehasonlító oldalak használatával (34 százalék), illetve ár-érték alapon (35 százalék) igyekszik megelőzni a felesleges túlköltekezést;
  • 29 százalék a kiadásai szigorú nyomon követésében, 14 százalék pedig a kiadások havi költségvetésben való megtervezésében látja a megoldást.

A felmérés azt is megvizsgálta, hogy mi segítene leginkább a fogyasztóknak a spórolásban. A válaszadók közel negyede (22 százalék) vallotta azt, hogy a termék vagy szolgáltatás árának egyértelmű feltüntetése lenne a legnagyobb segítség (ez megint az idősebbeknek a legfontosabb támogatás); különösen fontos lehet ez a Black Friday-akciók kedvezménymértéke tekintetében. A fogyasztók 14 százalékának a termék- és szolgáltatásösszehasonlító oldalak jelentik a legnagyobb segítséget, és nagyjából azonos arányban jelennek meg a részletes információk a termékről vagy szolgáltatásról (12 százalék), a termék vagy szolgáltatás árának összetevőiről való részletes tájékoztatás (11 százalék) és a költségtervező applikációk a válaszok között.

A válaszokból kitetszik, hogy a vásárlóknak mindenekelőtt objektív, részletes információkra van szükségük a termékekről és a szolgáltatásokról a tudatos fogyasztói döntéshez. Információ hiányában a fogyasztói döntés pedig kikerül a racionális megfontolás keretei közül, könnyen manipulálhatóvá válik. Mi a BillKillernél abban hiszünk, hogy a fogyasztó tudja, hogy mire van szüksége, és ha megadjuk neki a szükséges információkat, meg tudja hozni a számára legoptimálisabb döntést” – monda Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.

A szakértők felhívják a figyelmet rá, hogy megfelelő mérlegelés mellett egy Black Friday-akcióval is lehet felelős döntést hozni, például telefonvásárlásnál pár tízezer forintot is spórolhatunk a termék árából, de még jelentősebb megtakarítást érhetünk el, ha a folyamatos kiadásainkat, például a havi telefonköltségeinket vizsgáljuk felül. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint egy átlagos mobilhasználó 4,4 GB internetet használ a telefonján, 221 perc hívást kezdeményez és mindössze 9 db SMS-t küld egy hónapban; ezekre az igényekre találhatunk már valamivel több mint ezer forintért is mobilcsomagajánlatot, a felső határ pedig több mint 15 ezer forint. A www.billkiller.hu oldalon ingyenesen elérhető applikációnak közel 6000 felhasználója eddig nem kevesebb mint 52 ezer forint éves megtakarítást kalkulált magának egy az igényeiknek jobban megfelelő mobilcsomagra való váltással; az applikáció által eddig kalkulált összérték nem kevesebb mint 300 millió forint.

Kulcsfontosságú, hogy mielőtt mobilcsomagot vagy bármilyen terméket választunk, tudjuk, hogy mire van szükségünk, és hogy milyen ajánlatok érhetőek el a piacon. Azért hoztuk létre a BillKiller applikációt, hogy átláthatóvá és összehasonlíthatóvá tegyük a mobilcsomagokat, hogy mindenki csak annyit fizessen a jövőben a mobilhasználatáért, amennyit valóban használja a telefonját” – teszi hozzá Sallai Ákos, a BillKiller társaslapítója.

Így is lehet növelni a vállalkozókedvet

A jól felépített üzleti showműsorokból a még kevés tapasztalattal bíró vállalkozók olyan gyakorlati megoldásokat, ismereteket sajátíthatnak el, amelyekkel könnyebben boldogulhatnak az üzleti életben. A szaktudás és tapasztalat átadásának ugyanis kulcsszerepe van abban, hogy minél többen sikerre vigyék vállalkozásukat – vallja a K&H. A pénzintézet ezért már négy éve az RTL Klub Cápák között című műsorának pénzügyi mentora, ahol a versenyzők felkészítése mellett minden évben díjazza a leginnovatívabb ötletet, valamint oktatóanyagokat készít a vállalkozástervezés és -fejlesztés témakörében. Ezt a tevékenységet ismerték most el a Content Marketing Awards bronz minősítésével.  

Bővebben

Közel 19 milliárd hektoliternyi szennyezett víztől óvta meg a közösségeket a globális vállalat

A Xylem globális víztechnológiai vállalat megoldásai 2021-ben több mint 18,93 milliárd hektoliternyi , az árvizek nyomán érkező, szennyezett víztől mentették meg a közösségeket  – derül ki a vállalat éves Fenntarthatósági Jelentéséből. A társaság jelentős előrelépést ért el karbonlábnyoma csökkentésében is, az üvegházhatású gázkibocsátási intenzitása 12 százalékkal mérséklődött, a vízfelhasználása pedig 22 százalékkal csökkent 2019-hez képest.

Bővebben

Minden, amit egy startupnak tudnia kell a Term Sheetről

Nagyon sok seed fázisban (már rendelkezik valamilyen bevétellel vagy validációval) lévő startupnak álma, hogy kapjon egy term sheetet (indikatív árajánlatot) egy kockázati tőke alaptól. Itt a befektetési összeg már általában minimum 1 millió dollár környékén van ezalatt nem éri meg nagyon átvilágítani a céget, mert a befektetési összeg nagyobbik része az átvilágítási költségekre menne el.

Bővebben

Innovatív duális képzés fejlesztések a Budapesti Gazdasági Egyetemen

A közelmúltban sikeresen lezárult EFOP projekt eredményeként jelentős oktatási-képzési fejlesztések valósultak meg a Budapesti Gazdasági Egyetemen (BGE) és a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központjában (PE ZEK). A 347 millió forintos európai uniós támogatást többek között a duális képzés minőségfejlesztésére, vállalati tananyagainak és ösztöndíjrendszerének fejlesztésére fordították.

Bővebben

Már nem előny, hanem alapkövetelmény: így használják a hazai startupok a legújabb technológiákat 

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat – derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket. 

Bővebben

Az iskolakezdési támogatás reneszánszát hozhatja a növekvő infláció

Egész Európában és Magyarországon is csúcsra jár az infláció, ami miatt különösen nagy tehertétel lesz a szeptemberi iskolakezdés a magyar családok számára. Cégmérettől függően jelentős különbség van az iskolakezdési támogatást adó vállalatok arányában: míg 150 fő fölött minden harmadik, addig 50 alkalmazott alatt csak a munkáltatók 10 százaléka alkalmazza ezt a juttatási formát – derül ki az Edenred reprezentatív felméréséből. Pedig az iskolakezdési támogatásnak számos előnye van, akár 22 százalék megtakarítást jelenthet a cégeknek.

Bővebben

Tíz startup képviseli hazánkat a Collision konferencián Torontóban

Az Express Innovation Agency, valamint Magyarország Ottawai Nagykövetsége, Magyarország Torontói Főkonzulátusa, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA Kanadai Partneriroda közös szervezésében tíz magyar startup vesz részt a világ egyik legjelentősebb technológiai eseményén Torontóban a Collision konferencián. A 2022. június 20-23. között megvalósuló techshow-t és kiállítást megelőzően, valamint azt követően nemzetközi befektetőkkel és szakmai partnerekkel is találkozhatnak a résztvevők Kanadában.

Bővebben

Már az épületeket is veszélyeztetik a kibertámadások

Az épületirányításban alkalmazott, IoT technológiát használó eszközök száma a mostani 1,7 milliárdról várhatóan 3 milliárdra nő 2025-re, amiben fontos szerepet játszik, hogy a tulajdonosok és üzemeltetők egyre több kereskedelmi ingatlan esetében nyúlnak a digitalizációhoz és használnak épületirányítási rendszereket a létesítmények korszerűsítésére. Így ezek a kereskedelmi épületek gyakorlatilag a jövő intelligens épületeivé alakulnak, csakhogy mindeközben fokozatosan nő a kiberbiztonsági kockázatuk.

Bővebben

A rugalmas munkaidő a fizetésnél is fontosabb szempont

A 15 évesnél idősebb diákok túlnyomó többsége már dolgozott korábban, idén pedig 96 százalékuk vállalna valamilyen nyári munkát – derül ki a Job Force Iskolaszövetkezet online felméréséből. A legtöbben a kereskedelemben helyezkednének el, a munkahelyválasztásnál pedig a rugalmas időbeosztás a legfontosabb szempont. A diákok közel harmada félretenné a nyáron keresett pénzt, közel 40 százalékuk pedig szívesen helyezkedne el akár hosszabb távon is feladatot vállalva egy fejlődési lehetőséget biztosító környezetben.

Bővebben