A jövőnk érdekében a társadalmi vállalkozások fejlesztésére van szükség

Csokoládéimportőrök, környezettudatos gasztrovállalkozás és hulladékmentes textilipari üzem is bemutatkoztak a a Duna-régió szociális vállalkozási stratégiájának kidolgozására hivatott SENSES projekt zárókonferenciáján Budapesten. 

A Budapesten megrendezett nemzetközi konferencián Marczinkó Zoltán István a Pénzügyminisztérium munkaerőpiacért és vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára EU-s szinten is példaértékűnek nevezte, hogy létrejött a Magyarország mellett Cseh- és Horvátországot, Ausztriát, Szlovákiát, Szerbiát, Romániát és Szlovéniát lefedő társadalmi vállalkozási stratégia. Mint mondta,

ez a program elősegíti, hogy a társadalmi vállalkozások működése a régióban hosszútávú és fenntartható legyen, miközben megteremti annak a lehetőségét is, hogy a társadalmi vállalkozások a nemzetközi piacokra is ki tudjanak lépni.”

Marczinkó Zoltán István, aki egyben a most záruló SENSES projektet vezető IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. felügyelőbizottsági elnöke is, elmondta, hogy az egyre inkább piaci módszerekkel dolgozó és döntően hátrányos helyzetű embereket foglalkoztató társadalmi vállalkozások több szempontból is kiemelt szerepet töltenek be a társadalom formálásában és a munkahelyteremtésben is. Egyrészt az egész társadalom számára fontos ügyeket karolnak fel, másrészt pedig a hátrányos helyzetű embereket olyan feladatokkal látják el, amelyeknek köszönhetően társadalmi szempontból is hasznos munkákat végezhetnek.

Mindemellett napjainkban a gazdaság és a vállalkozások szempontjából is kulcsfontosságú a társadalmi és a környezeti felelősségvállalás – ez pedig hozzájárul a társadalmi vállalkozások növekvő piaci szerepéhez.

A Duna-régió társadalmi vállalkozásait támogató stratégia egyik legfontosabb célkitűzése, hogy minden korábbinál hatékonyabban kapcsolja össze a civil, a vállalati és az állami szféra szereplőit és a nagyközönség számára is láthatóvá tegye a társadalmi vállalkozások rendkívül sokszínű és egyre aktívabb szerepvállalását. A SENSES program eredményeit a Finance4SocialChange program viszi tovább a régióban szintén az IFKA vezetésével.

A konferencia délutáni programjában tíz, a Duna-régió országaiból érkezett társadalmi vállalkozás mutatta be a tevékenységét.

A vállalkozások programját a társadalmi hatás és az üzleti terv alapján szerb és szlovák szakértők mellett a budapesti Boston Consulting Group, a szlovákiai Erste Bank, valamint a Hiventures, az Impact Ventures és az UniCredit Magyarország értékelték.

A zsűri 3 díjat adott ki:

  1. A legjobb bemutatkozó előadást az osztrák MTOP – More than one perspective tartotta;
  2. A legjobb üzleti modellel rendelkező vállakozás a szerb Agro Iris lett;
  3. A legnagyobb társadalmi hatással társadalmi vállakozás pedig a horvát Humana Nova

A Humana Nova szociális szövetkezet a tevékenységein keresztül aktívan és közvetlenül hozzájárul a tolerancia és az együttműködés társadalmának megteremtéséhez, segíti a társadalmi kirekesztett személyeket és családjaikat, hogy javítsák önbizalmukat és életminőségüket, mondta a szervezet projekt menedzsere, Leonida Kifer. A szervezet konténerekben gyűjti össze országszerte a használt ruhákat és textíliákat, újra feldolgozza ezeket, majd 25 féle terméket – főként ruházati cikkeket és táskákat – állít elő belőlük, amelyeket értékesít is. Az újrafeldolgozás során nem keletkezik hulladék, ezzel a szervezet egyedülálló Horvátországban.

Az IFKA Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft és az OFA Nonprofit Kft által működtetett PiacTárs projektre a társadalmi vállalkozásoktól 2016-tól napjainkig közel 60 milliárd forintnyi támogatási igény érkezett be. A projekt keretében több, mint 1000 szervezet pályázatait és 500-nál is több fejlesztési tervhez adtak ki minősítést, ezzel több ezer hátrányos helyzetű ember számára teremtve munkahelyet. A társadalmilag hasznos projektek támogatására hazai és EU-s forrásokból összesen 21 milliárd forint vissza nem térítendő támogatási forrás és 10 milliárd forintnyi kedvezményes hitel áll rendelkezésre.

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások