Hirdetés

A jövőben bőröndméretű hordozható töltőállomással is gondoskodhatunk elektromos járműveink töltéséről

Az elektromosautó-töltőkkel foglalkozó cég, a ZipCharge kifejlesztett egy szállítható töltőállomást. A londoni startup új, nyilvános töltőit lényegesen gyorsabb és könnyebb felállítani és üzembe helyezni, mint egy hagyományos, helyhez kötött egységet. A GoHub bőröndméretű, hordozható külső akkumulátorokkal működik.

A ZipCharge GoHub névre keresztelt eszköze egy fix állomásból és legfeljebb tíz külső akkumulátorból áll. Utóbbiak egy bőröndre hasonlítanak, amik kiguríthatók az állomásról és odavihetők a töltendő elektromos járműhöz. A töltőállomást, mely két méretben elérhető, úgy alakították ki, hogy elférjenek egy parkolóhelyen. A töltésről váltóáram gondoskodik.

A ZipCharge azt állítja, hogy a GoHub akár háromszor olcsóbb is lehet, mint egy hagyományos utcai töltőállomás, és szintén háromszor olyan gyors a felállítása egy helyhez kötött társával szemben, ezáltal sokkal megtérülőbb beruházást jelent.

A GoHub kialakíthatóságának rugalmassága lehetővé teszi, hogy ott állítsák fel, ahol a villamos hálózat a lehető legjobban elbírja az extra terhelést.

A GoHub képes kétirányú töltésre, vagyis szükség esetén vissza tud táplálni áramot a hálózatba, ezáltal stabilizálva azt, de a funkciónak köszönhetően olcsóbb is tud lenni a szolgáltatás. Jót tesz az árazásnak az is, hogy a hordozható akkumulátoros kialakítás lehetővé teszi, hogy éjszaka olcsóbb áramot raktározzon el másnapra az állomás. A GoHub egyértelmű díjszabással dolgozik: egy font, dollár vagy euró négy kilowattóra áramért, egyéb költség nincs, így az elektromos járművek tulajdonosai könnyen megtervezhetik kiadásaikat.

A tiszta energia hívei

A töltőállomás több mint száz kilowattórányi, második életciklusát töltő akkumulátort használ tiszta energia tárolására. Egy elektromos autó akkumulátora 4-6 év után már nem ad le elegendő teljesítményt egy autó meghajtásához, de töltőállomások energiájának tárolására még tökéletesen alkalmas. Miután éveket töltöttek ebben a felhasználásban is, az akkumulátorokat újrahasznosítják.

Az elektromos járművel közlekedők előre lefoglalhatják a GoHub egyik töltőjét egy telefonos alkalmazáson keresztül. Ilyenkor a lefoglalt töltőt rejtő ajtó automatikusan nyílik, ahogy a vezető megközelíti azt. A GoHub állomások rendelkeznek esővízgyűjtővel, Wi-Fi hotspottal és egy szélturbinával is, ami megújuló energiát termel.

A ZipCharge társalapítója, Jonathan Carrier elmondta, hogy cége a világ első, vertikálisan integrált energiatöltő-szolgáltatója kíván lenni, kényelmesen, tiszta árammal kiszolgálva emberek százmillióit. Azt jósolja, hogy a GoHub a termék sokoldalúsága miatt az évtized végére felváltja a hagyományos otthoni töltőket. A vállalat által fejlesztett technológia Carrier szerint lehetővé teszi, hogy zöldenergiával megtermelt árammal hajtsanak meg autókat és elektromos berendezéseket. A ZipCharge startup több díjat is nyert már innovációjáért. „Az a merész célunk, hogy 2030-ig 100 000 GoHubot telepítsünk világszerte az energiademokrácia támogatására” – mondta az alapító.

Forrás: AutoPro, Autoexpress

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben