A jól átgondolt üzleti terv magabiztosságot ad a vállalkozóknak

Kováts Dávid és Szabó Károly, a Collectorism alapítói mindketten évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a műkereskedelemben – ismerték a gyűjtők kultúráját és természetét – a hazai és a külföldi piacon egyaránt. Aztán 2014-ben gondoltak egy nagyot, majd a gyűjtők számára létrehoztak egy közösségi oldalt és online piacteret. A Collectorism indulását saját bevallásuk szerint professzionális alapokra kívánták helyezni, így az üzleti tervezés sem maradhatott el – melyhez a MyConcept szakembereinek segítségét hívták.

A Collectorism egy komplex platform, mely lehetőséget és teret biztosít a gyűjtemények és a tárgyak iránti szenvedély, eszmei érték bemutatására. Ezen túlmenően pedig a felhasználók cserélhetik a gyűjteményük darabjait egymás között, vagy értékesíthetik is a számukra már feleslegessé vált tárgyakat. A történetük 2012-ben kezdődött, mikor felvásároltak egy közel 70 000 darabos exlibris gyűjteményt. Mindez a válság után volt, sok új digitális lehetőséggel. Ezen exlibrisek kapcsán 2014-ben aztán eljutottak egy nagy nemzetközi kiállításra is, ahol azzal szembesültek, hogy a gyűjtők között az adás-vételen túl óriási jelentősége van a cserének is.  Visszatérve megpróbálták felderíteni, hogy online milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a cserére, de a keresgélés nem hozott eredményt. Felismerve ezt a hiányosságot elindult a Collectorism gondolata.

Az alapítók kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy minden részfeladatot, ami felmerül a vállalkozásuk kapcsán, professzionális szakemberekre bízzák. A piacot mindketten ismerték, így átfogó stratégiai szemlélettel tudtak a projekt felé fordulni. A legelejétől kezdve úgy álltak hozzá a fejlődéshez, hogy a vállalkozás sikeréhez rengeteg mindennek jól kell működnie, üzemelnie – a marketingtől kezdve, az értékesítésen és a pontos adminisztráción át egészen az üzleti tervezésig.

„Hiba azt gondolni, hogy ezek nem külön szakmák, hogy aki a saját területén jó, az mindent meg tud oldani. Hiszünk a szakemberekben és nem szeretünk félmunkát végezni.”

– fogalmazta meg kezdeti döntéseik motivációját Kováts Dávid.

Az üzleti tervezés több szempontból is fontos volt a számukra – egyrészt meg kellett találni a profitábilis modellt a csere lehetőségein túl a gyűjtők piacán, másrészt a piacralépéshez elengedhetetlen volt, hogy befektetők elé vigyék az ötletüket.

„Szerintünk jó benyomást tesz az a befektetőkre, ha olyan emberek vesznek körül, akik értenek ahhoz, amit csinálnak, ráadásul az ő nyelvüket beszélik, ami szintén nagyon fontos. Arról nem is beszélve, hogy nekünk is több önbizalmat adott, hogy olyan üzleti terv volt a kezünkben, ami jól átgondolt és minden kérdésre választ ad.”

– mondta Kováts Dávid.

Bővebben: MyConcept

Családi vállalkozások generációváltását támogatja a Hiventures

Új tőkefinanszírozási programot indít a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) csoport annak érdekében, hogy segítse a generációváltást olyan családi vállalkozások esetében, ahol a családon belüli utódlás nem megoldott, ezért veszélybe kerülhet a működőképesség fenntartása és a cégben felhalmozott értékek megőrzése.

Bővebben

5 egyszerű tipp az adataid biztonságáért

Egy friss kutatása megmutatta, hogy minden ötödik felhasználó személyes adatával éltek már vissza valamilyen formában, így a többségnek már megfordult a fejében az is, hogy törli profilját. Hogy ne ez legyen a megoldás, a Groupama Biztosító szakértője olyan tanácsokat gyűjtött össze, amelyekkel biztonságosabbá tehetjük a közösségi felületek használatát.

Bővebben

A szaktudás mellett a képességek is hangsúlyt kapnak a munkaerőpiacon

A középiskolások több mint egyharmada számára az üzleti pálya az ideális – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem pályaorientációs kutatásából, melyet közel 11 ezer magyar diák körében végeztek. A kutatás során a diákok érdeklődési köreik és attitűdjeik alapján ismerhették meg, hogy az egyetemen oktatott képzési területek közül melyik passzolna hozzájuk leginkább.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások