A jól átgondolt üzleti terv magabiztosságot ad a vállalkozóknak

Kováts Dávid és Szabó Károly, a Collectorism alapítói mindketten évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a műkereskedelemben – ismerték a gyűjtők kultúráját és természetét – a hazai és a külföldi piacon egyaránt. Aztán 2014-ben gondoltak egy nagyot, majd a gyűjtők számára létrehoztak egy közösségi oldalt és online piacteret. A Collectorism indulását saját bevallásuk szerint professzionális alapokra kívánták helyezni, így az üzleti tervezés sem maradhatott el – melyhez a MyConcept szakembereinek segítségét hívták.

A Collectorism egy komplex platform, mely lehetőséget és teret biztosít a gyűjtemények és a tárgyak iránti szenvedély, eszmei érték bemutatására. Ezen túlmenően pedig a felhasználók cserélhetik a gyűjteményük darabjait egymás között, vagy értékesíthetik is a számukra már feleslegessé vált tárgyakat. A történetük 2012-ben kezdődött, mikor felvásároltak egy közel 70 000 darabos exlibris gyűjteményt. Mindez a válság után volt, sok új digitális lehetőséggel. Ezen exlibrisek kapcsán 2014-ben aztán eljutottak egy nagy nemzetközi kiállításra is, ahol azzal szembesültek, hogy a gyűjtők között az adás-vételen túl óriási jelentősége van a cserének is.  Visszatérve megpróbálták felderíteni, hogy online milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a cserére, de a keresgélés nem hozott eredményt. Felismerve ezt a hiányosságot elindult a Collectorism gondolata.

Az alapítók kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy minden részfeladatot, ami felmerül a vállalkozásuk kapcsán, professzionális szakemberekre bízzák. A piacot mindketten ismerték, így átfogó stratégiai szemlélettel tudtak a projekt felé fordulni. A legelejétől kezdve úgy álltak hozzá a fejlődéshez, hogy a vállalkozás sikeréhez rengeteg mindennek jól kell működnie, üzemelnie – a marketingtől kezdve, az értékesítésen és a pontos adminisztráción át egészen az üzleti tervezésig.

„Hiba azt gondolni, hogy ezek nem külön szakmák, hogy aki a saját területén jó, az mindent meg tud oldani. Hiszünk a szakemberekben és nem szeretünk félmunkát végezni.”

– fogalmazta meg kezdeti döntéseik motivációját Kováts Dávid.

Az üzleti tervezés több szempontból is fontos volt a számukra – egyrészt meg kellett találni a profitábilis modellt a csere lehetőségein túl a gyűjtők piacán, másrészt a piacralépéshez elengedhetetlen volt, hogy befektetők elé vigyék az ötletüket.

„Szerintünk jó benyomást tesz az a befektetőkre, ha olyan emberek vesznek körül, akik értenek ahhoz, amit csinálnak, ráadásul az ő nyelvüket beszélik, ami szintén nagyon fontos. Arról nem is beszélve, hogy nekünk is több önbizalmat adott, hogy olyan üzleti terv volt a kezünkben, ami jól átgondolt és minden kérdésre választ ad.”

– mondta Kováts Dávid.

Bővebben: MyConcept

Minden vállalaton belüli kommunikációs bakit kiküszöböl a Talk-A-Bot új terméke

Március 20-án került megrendezésre a budapesti Microsoft irodában az a nagyszabású workshop, amely a digitalizáció különböző szegmenseit vette górcső alá. Az előadások olyan kulcstémák köré szerveződtek, mint az iparban megjelenő mesterséges intelligencia, hatékonyságnövelés, automatizáció és a biztonságnövelés.

Bővebben

Kilépett a Kickstarter vezére

A Kickstarter vezérigazgatója, Perry Chen nyílt levelet adott közzé a vállalat blogján arról, hogy visszalép a CEO szerepéből. Az ügyvezető a világ egyik legnépszerűbb közösségi finanszírozási oldalát 2009-ben indította el két alapítótársával, Yancey Stricklerrel és Charles Adlerrel.

Bővebben

Ezekről a fiatal magyar kutatókról még hallani fogunk

Innovatív építészeti modellektől a gyerekkori elhízás problémáján át a növényi alapú, lebomló műanyagig, számtalan izgalmas tudományos kutatás került főszerepbe a SCIndikátor 2019 tudománykommunikációs program döntőjén. A látványos science show keretében 13 fiatal kutató mutatkozott be, akikről még hallani fogunk a következő években.

Bővebben

Mi oldja fel az álhírek problémáját?

Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl. A tematikus héten az uniós tagállamok az álhírek felismerését is segítő médiaértés jelentőségére hívják fel a figyelmet.

Bővebben

A Toyota feladta a leckét Elon Musknak

A Toyota zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal projektje újabb mérföldkőhöz érkezett. Bemutatták ugyanis  a hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Ezzel feladták a leckét a Tesla vezér Elon Musknak, aki korábban szójátékkal élve bolond celláknak nevezte az üzemanyagcellákat (fuel cell – üzemanyagcella, fool cell – bolond cella).

Bővebben

Zsarolóvírusokat és szerverhozzáféréseket is árulnak a webes feketepiacon

A kiberbűnözés 3 billió dolláros kiadást jelentett világszerte 2015-ben, és az előrejelzések szerint ez az összeg 2021-re 6 billióra emelkedik. A kiadások alatt az incidensek utáni összes költséget értjük.  Az ESET szakemberei összegyűjtötték, hogy milyen szolgáltatások érhetők el a dark weben, és ezek mekkora kiadást jelentenek a kiberbűnözők számára.

Bővebben

Startupot allapított az Aranyélet és a Válótársak sztárja

Egy zárt Facebook csoport jól bevált működésén felbuzdulva alapította meg startupját Lengyel Tamás és Gosztonyi Csaba. A Szabadszínész egy digitális castingplatform, egy szakmai piactér, amely a munkavállalókat és a munkáltatókat egymás számára láthatóvá teszi, részrehajlástól mentesen – függetlenül a kapcsolati rendszertől és a földrajzi elhelyezkedéstől.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások