Kováts Dávid és Szabó Károly, a Collectorism alapítói mindketten évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a műkereskedelemben – ismerték a gyűjtők kultúráját és természetét – a hazai és a külföldi piacon egyaránt. Aztán 2014-ben gondoltak egy nagyot, majd a gyűjtők számára létrehoztak egy közösségi oldalt és online piacteret. A Collectorism indulását saját bevallásuk szerint professzionális alapokra kívánták helyezni, így az üzleti tervezés sem maradhatott el – melyhez a MyConcept szakembereinek segítségét hívták.
A Collectorism egy komplex platform, mely lehetőséget és teret biztosít a gyűjtemények és a tárgyak iránti szenvedély, eszmei érték bemutatására. Ezen túlmenően pedig a felhasználók cserélhetik a gyűjteményük darabjait egymás között, vagy értékesíthetik is a számukra már feleslegessé vált tárgyakat. A történetük 2012-ben kezdődött, mikor felvásároltak egy közel 70 000 darabos exlibris gyűjteményt. Mindez a válság után volt, sok új digitális lehetőséggel. Ezen exlibrisek kapcsán 2014-ben aztán eljutottak egy nagy nemzetközi kiállításra is, ahol azzal szembesültek, hogy a gyűjtők között az adás-vételen túl óriási jelentősége van a cserének is. Visszatérve megpróbálták felderíteni, hogy online milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a cserére, de a keresgélés nem hozott eredményt. Felismerve ezt a hiányosságot elindult a Collectorism gondolata.
Az alapítók kezdetektől fogva arra törekedtek, hogy minden részfeladatot, ami felmerül a vállalkozásuk kapcsán, professzionális szakemberekre bízzák. A piacot mindketten ismerték, így átfogó stratégiai szemlélettel tudtak a projekt felé fordulni. A legelejétől kezdve úgy álltak hozzá a fejlődéshez, hogy a vállalkozás sikeréhez rengeteg mindennek jól kell működnie, üzemelnie – a marketingtől kezdve, az értékesítésen és a pontos adminisztráción át egészen az üzleti tervezésig.
„Hiba azt gondolni, hogy ezek nem külön szakmák, hogy aki a saját területén jó, az mindent meg tud oldani. Hiszünk a szakemberekben és nem szeretünk félmunkát végezni.”
– fogalmazta meg kezdeti döntéseik motivációját Kováts Dávid.
Az üzleti tervezés több szempontból is fontos volt a számukra – egyrészt meg kellett találni a profitábilis modellt a csere lehetőségein túl a gyűjtők piacán, másrészt a piacralépéshez elengedhetetlen volt, hogy befektetők elé vigyék az ötletüket.
„Szerintünk jó benyomást tesz az a befektetőkre, ha olyan emberek vesznek körül, akik értenek ahhoz, amit csinálnak, ráadásul az ő nyelvüket beszélik, ami szintén nagyon fontos. Arról nem is beszélve, hogy nekünk is több önbizalmat adott, hogy olyan üzleti terv volt a kezünkben, ami jól átgondolt és minden kérdésre választ ad.”
– mondta Kováts Dávid.
Bővebben: MyConcept