Hirdetés

A járvány miatt egyre többen próbálják ki a webshopokat

Sok szektor küzd a járvány miatt kialakult idei változások káros hatásaival: forgalomcsökkenés, gyártási kapacitás csökkentés, elbocsátások és akár a bezárástól való félelem is ott lebeg fenyegetően számos piaci szereplő felett. Az e-kereskedelem, a kiskereskedelmi online vásárlás viszont éppen ellenkező tapasztalatokat szerez idén: a vásárlóerő nem csökken, a távolságtartás miatt pedig egyre nagyobb kedvel fordul az internetes vásárlás felé.

„Minden jel arra mutat, hogy jobb eredményekkel zárjuk a 2020-as évet, mint a tavalyit” – magyarázza Takács Csaba, az Alza.hu vezetője. „Az Alza.hu webáruház dinamikusan növekvő látogatottsága mellett az Alza budapesti showroomjába idén már 250 ezer egyéni vásárló látogatott el, és ez azt jelzi előre, hogy a tavalyi év több mint 345 ezres látogatottságát a bemutatóteremben is megdöntjük.

Az Alza bemutatóterme 2 évvel ezelőtt nyílt meg Budapesten a Róbert Károly körúton, és az internetes vásárlásokhoz kapcsolódó személyes átvételt, a termékek megszemlélését, kipróbálását lehetővé tevő szolgáltatásként vezették be. A kétszintes bemutatóteremben a raktárkapacitásnak köszönhetően a helyben döntő vásárlók kétharmada azonnal átveheti a kiválasztott terméket.

„Azt érezzük, hogy sokan a járvány hatására fordulnak az online vásárláshoz, most próbálják ki életükben először, hogy milyen egy webshopban válogatni, vásárolni, fizetni, és ezzel az újonnan belépő vásárlói csoportok számunkra új kihívásokat jelentenek. Összességében ez az iparág kedvezően tudja kezelni a pandémia miatti változásokat, a bemutatóterem is gőzerővel üzemel.”

Az Alza.hu webshop magyarországi beindítása után már tavaly megünnepelhette az egymilliomodik vásárlást stílszerűen egy egymillió forintos utalvánnyal. A webshop forgalma sem érezte meg a pandémia negatív hatásait, és a bemutatóteremben is mindent megtesznek a megnövekedett érdeklődés kiszolgálásáért: egy vásárlót átlagban 6 perc alatt szolgálnak ki, ami nem meglepő, hiszen napi szinten több ezres látogatószámot kell kezelni, ezért este 8 óráig tartanak nyitva, amit a karácsony előtti időszakban este 10 óráig fognak meghosszabbítani. Emellett profi, a termékek műszaki és egyéb jellemzőit ismerő értékesítési asszisztensek segítik majd a vásárlókat a választásban. Ha csak a személyes átvétel biztonságát nézzük, az Alza showroom minden lehetséges óvintézkedést betart: nem csak a maszk kötelező mindenkinek, hanem érkezésnél a kézfertőtlenítés is. Az érintésmentes terminálok tökéletes távolságtartást biztosítanak, az átadáskor a pultra elhelyezett terméket veszi át a vásárló, a takarítás és fertőtlenítés pedig folyamatos. Sőt azok a vásárlók, akik vásárlás után meggondolták magukat, szintén érintésmentesen cserélhetnek vagy kaphatnak visszatérítést.

„Az is szembetűnő volt az idei év során, hogy a vásárlói kosár összetétele is jelentősen változott” meséli Takács. „A vásárlások a szokásos elektronikai eszközök mellett bővülni kezdtek több irányba: a távmunkához és távtanuláshoz szükséges eszközök forgalomnövekedése a helyzet miatt természetes, de emellett a sport- és edzésfelszerelések az otthon végzett rendszeres mozgás iránti igényre is rávilágítanak, illetve a tisztálkodó- és tisztítószerek, szépségápolási cikkek iránt is megnövekedett az érdeklődés.”

„Az Alza bemutatóterem második születésnapján már a saját márkás termékcsaládunkat is be tudjuk vezetni, amivel elérhető áron biztosítunk olyan környezetbarát elektronikai kiegészítőket, melyeket minden nap használunk: töltők, hangszórók, adattárolók, powerbankek, egyszóval minden, ami a távolságtartás miatt megnövekedett telekommunikációs és szórakozás iránti igényekhez kell.”

Kik voltak 2024-ben Európa legnagyobb venture debt finanszírozói?

Tavaly igencsak felpörgött a venture debt mint egy ideális finanszírozási forma a gazdaságilag kedvezőtlenebb időkben. Mely pénzintézetek jártak élen abban, hogy kockázati hitelezéssel építsék az európai ökoszisztémát? Mutatjuk.

Bővebben

A magyar mellett a holland tőzsdét is célba vette az OXO Technologies Holding

Az OXO célja, hogy már ne csak egy befektető legyen, hanem régiós szinten meghatározó, professzionális alapkezelő, és ennek részeként nemcsak a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában, hanem a holland Euronext – Amsterdam tőzsdén is tervezi részvényei bevezetését.

Bővebben

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben