Hirdetés

A járvány miatt egyre többen próbálják ki a webshopokat

Sok szektor küzd a járvány miatt kialakult idei változások káros hatásaival: forgalomcsökkenés, gyártási kapacitás csökkentés, elbocsátások és akár a bezárástól való félelem is ott lebeg fenyegetően számos piaci szereplő felett. Az e-kereskedelem, a kiskereskedelmi online vásárlás viszont éppen ellenkező tapasztalatokat szerez idén: a vásárlóerő nem csökken, a távolságtartás miatt pedig egyre nagyobb kedvel fordul az internetes vásárlás felé.

Hirdetés

„Minden jel arra mutat, hogy jobb eredményekkel zárjuk a 2020-as évet, mint a tavalyit” – magyarázza Takács Csaba, az Alza.hu vezetője. „Az Alza.hu webáruház dinamikusan növekvő látogatottsága mellett az Alza budapesti showroomjába idén már 250 ezer egyéni vásárló látogatott el, és ez azt jelzi előre, hogy a tavalyi év több mint 345 ezres látogatottságát a bemutatóteremben is megdöntjük.

Az Alza bemutatóterme 2 évvel ezelőtt nyílt meg Budapesten a Róbert Károly körúton, és az internetes vásárlásokhoz kapcsolódó személyes átvételt, a termékek megszemlélését, kipróbálását lehetővé tevő szolgáltatásként vezették be. A kétszintes bemutatóteremben a raktárkapacitásnak köszönhetően a helyben döntő vásárlók kétharmada azonnal átveheti a kiválasztott terméket.

„Azt érezzük, hogy sokan a járvány hatására fordulnak az online vásárláshoz, most próbálják ki életükben először, hogy milyen egy webshopban válogatni, vásárolni, fizetni, és ezzel az újonnan belépő vásárlói csoportok számunkra új kihívásokat jelentenek. Összességében ez az iparág kedvezően tudja kezelni a pandémia miatti változásokat, a bemutatóterem is gőzerővel üzemel.”

Az Alza.hu webshop magyarországi beindítása után már tavaly megünnepelhette az egymilliomodik vásárlást stílszerűen egy egymillió forintos utalvánnyal. A webshop forgalma sem érezte meg a pandémia negatív hatásait, és a bemutatóteremben is mindent megtesznek a megnövekedett érdeklődés kiszolgálásáért: egy vásárlót átlagban 6 perc alatt szolgálnak ki, ami nem meglepő, hiszen napi szinten több ezres látogatószámot kell kezelni, ezért este 8 óráig tartanak nyitva, amit a karácsony előtti időszakban este 10 óráig fognak meghosszabbítani. Emellett profi, a termékek műszaki és egyéb jellemzőit ismerő értékesítési asszisztensek segítik majd a vásárlókat a választásban. Ha csak a személyes átvétel biztonságát nézzük, az Alza showroom minden lehetséges óvintézkedést betart: nem csak a maszk kötelező mindenkinek, hanem érkezésnél a kézfertőtlenítés is. Az érintésmentes terminálok tökéletes távolságtartást biztosítanak, az átadáskor a pultra elhelyezett terméket veszi át a vásárló, a takarítás és fertőtlenítés pedig folyamatos. Sőt azok a vásárlók, akik vásárlás után meggondolták magukat, szintén érintésmentesen cserélhetnek vagy kaphatnak visszatérítést.

„Az is szembetűnő volt az idei év során, hogy a vásárlói kosár összetétele is jelentősen változott” meséli Takács. „A vásárlások a szokásos elektronikai eszközök mellett bővülni kezdtek több irányba: a távmunkához és távtanuláshoz szükséges eszközök forgalomnövekedése a helyzet miatt természetes, de emellett a sport- és edzésfelszerelések az otthon végzett rendszeres mozgás iránti igényre is rávilágítanak, illetve a tisztálkodó- és tisztítószerek, szépségápolási cikkek iránt is megnövekedett az érdeklődés.”

„Az Alza bemutatóterem második születésnapján már a saját márkás termékcsaládunkat is be tudjuk vezetni, amivel elérhető áron biztosítunk olyan környezetbarát elektronikai kiegészítőket, melyeket minden nap használunk: töltők, hangszórók, adattárolók, powerbankek, egyszóval minden, ami a távolságtartás miatt megnövekedett telekommunikációs és szórakozás iránti igényekhez kell.”

Hirdetés

Így épített a Vacuumlabs és ügyfele virtuális bankot a nulláról Hongkongban

Marcel Klimo, a Vacuumlabs tervező és értékesítési mérnöke a november közepén Budapesten megrendezett Design Summit 2021 konferencián beszélt a szakmai közönségnek azokról a tényezőkről, amelyek biztosítják a 21. századi ügyféligényekre hangolt szolgáltatás sikerét.A Vacuumlabs egy dinamikusan növekvő vállalat, amely 8 irodát működtet világszerte, köztük egyet Budapesten, székhelye pedig a szlovákiai Pozsonyban található. A bankszférára és a kriptovalutákhoz kapcsolódó fejlesztésekre specializálódva mérnöki, tervezési és adattudományi szolgáltatásokat nyújtanak a fintech iparág számára. Tapasztalt szoftvermérnökökből álló csapatuk segített a Moxot a nulláról felépíteni, miközben időzónákon átívelve hangolták össze a projekten dolgozó szakemberek munkáját. Az okostelefonos alkalmazás az ötlet megszületésétől számított 18 hónapon belül, 2020 szeptemberében készen állt a hongkongi bevezetésre. A neobank indulása után mindössze egy évvel már 160 000 ügyféllel büszkélkedhetett, ami azt jelenti, hogy Hongkong felnőtt lakosságának több mint 1,5%-a használja azt pénzügyei tervezéséhez. A Mox a YouGov nemrégiben végzett felmérése alapján a legmegbízhatóbb virtuális bank Hongkongban. A Mox alkalmazás az egyik legjobbra értékelt pénzügyi alkalmazás, az Apple App Store-ban 5-ből 4,8-as, a Google Play Store-ban pedig 5-ből 4,6-os értékeléssel. De mi vezetett a Mox sikeréhez?

Bővebben

Langár Bence: egy álom megvalósulása egyben egy kihívásokkal teli út kezdete is

 A TLF Capital a hazai kockázati tőkepiac egyik legfrisebb szereplője, a száz százalékban saját tulajdonú family office életre hívásával egy hosszú ideje megfogalmazódott álom vált valóra. Ők maguk is igazi álommegvalósítókat várnak, akik számára rendkívül sokszínű nemzetközi tapasztalatukat és magas szintű üzleti jártasságukat kamatoztatva, valódi intelligens tőkével nyújthatnak komplex támogatást a vállalkozás elindításában vagy növekedésében.​ Langár Bencével beszélgettünk.

Bővebben
Hirdetés

A kkv-k felét érte már kibertámadás

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben a középvállalkozások vannak, de a K&H kutatásából az is kiderül, hogy a kkv-k mindössze tizedének okoztak anyagi kárt a rosszindulatú támadások.

Bővebben

A hazai agilitás két úttörője állt össze, hogy megreformálja a nagyvállalatokat

Janovszki Zsolt és Szmola Roland portfóliójában már olyan cégek is megfordultak, mint a Wizzair, az EGIS, az OTP és az E.ON. Habár már külön-külön is jelentős eredményeket és szakmai elismerést értek el, most úgy döntöttek, hogy közös hajóban evezve reformálják meg a legnagyobb multikat, akik teljesen szabad kezet adtak nekik. 

Bővebben

A digitális faktoring úttörője, a Péntech lízing szolgáltatással jelentkezik

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

Bővebben

A cégen belüli bizalom erősödését segítheti elő az új EU-s szabályozás

A legújabb uniós direktíva szerint azoknak a vállalatoknak, akik legalább 250 főt foglalkoztatnak kötelezettségeik közé sorolódik a névtelenséget biztosító etikai forródrót bevezetése. A jogszabályi megfelelés és jövedelmezőség mellett fontos szerepet kap a vállalati működés és kultúra fejlesztése, ehhez azonban megfelelő stratégiára és eszközökre van szüksége a vállalatoknak.

Bővebben

A 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb hazai távközlési szolgáltatók közé lép, miközben a cégcsoport meghatározó pozíciókat építhet ki a nyugat-balkáni távközlési piacon is.

Bővebben

Sikerrel zárult az első Agtech Summit konferencia

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) novemberben rendezte meg először hazánk első kifejezetten agrár startupokról szóló rendezvényét. A technológiai újdonságokat és a jövő agráriumát vizsgáló rendezvényen többszáz látogató vett részt és kapott közelebbi képet a legfontosabb agrártechnológiai startupok fejlesztéseiről.

Bővebben

Nemzetközi startup programok az innovációk felkarolásáért – elindult az előjelentkezés az EIT Food programokra

Egyedülálló nemzetközi startup programokra pályázhatnak olyan innovátorok, akik ötleteikkel vagy előrehaladottabb projektjeikkel tenni szeretnének egy karbonsemleges jövőért. Az EIT Food széles kínálatában különböző fejlettségű startupok mind megtalálhatják a számukra ideális programot. A több hónapos események során a kezdeti ötletfázistól egészen a piacra jutásig, befektetésszerzésig és nemzetközi networképítésig kapnak segítséget a résztvevők. Továbbá a legjobb csapatok a szakmai támogatás mellett pénzbeli jutalomban is részesülhetnek. A startup programokba 2022 elején nyílik meg a jelentkezés, de az előregisztráció már nyitott az érdeklődők számára.

Bővebben

Világsiker lehet a robotokat oktató magyar startupból

A Spirit FM startupokkal, innovációval, jövőbemutató ötletekkel és potenciális befektetési lehetőségekkel foglalkozó szórakoztató rádióműsorának, a Hibrid Startuppernek ismételten Sohajda Júlia, a Vespucci Partners kockázati tőkealap-kezelő egyik alapítója volt a vendége, aki ezúttal sem érkezett egyedül. Vincz Dániel, egy magyar fejlesztőcsapat, a Mollia ügyvezető-helyettese kísérte el a beszélgetésre, amely startup célja egy adaptív, tanítható szoftver kifejlesztése a Bábu nevű virtuális humanoid robot kinematikai vezérlésére. (X)

Bővebben