Hirdetés

A japán autógyártó a startupokban látja a fenntartható jövő kulcsát

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a Toyota vezető beosztású szakembereinek sora osztott meg értékes tapasztalatokat a programban résztvevő startupok képviselőivel, ezzel is támogatva őket az előrelépésben, a most kiválasztott öt nyertes startup pedig anyagi és további egyéb támogatást is kap a Toyotától, hogy 2022 júniusára kidolgozzanak egy kézzel fogható koncepciót.

A Toyota Startup Accelerator programjának 2021 júliusában indult második kiadása tükrözi a vállalat ’Beyond Zero’ koncepcióját, amelynek lényege, hogy a környezettudatos japán autógyártó a széndioxid-kibocsátás csökkentésén túl is elősegítse a befogadóbb, fenntarthatóbb társadalmak felépítését szerte a világon. A jelenleg futó program középpontjában az inkluzív mobilitás, a karbonsemlegesség, a körkörös gazdaság és az életciklus-lábnyom felmérése állnak. A 42 európai ország több mint 140 jelentkezője közül kiválasztott 9 legjobb startup vehetett részt egy továbbképzésen. Ez a továbbképzés volt az intenzív tanulás első lépése, amelynek célja, hogy segítse a startupokat üzleti projektjeik csiszolgatásában. A Toyota partnerével, az ISDI-vel (Digital Business School) közösen gyakorlatias, interaktív és lebilincselő programokkal segítette elő ezt a célt különböző területeken, beleértve az agilis terméktervezést, a vállalatokkal való együttműködést, a tehetségkutatást, a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos ismereteket, a nemzetközivé válással kapcsolatos stratégiákat és még sok mást. Vállalkozók, magas szintű vezetők és a Toyota szakembereinek sora lépett kapcsolatba a résztvevőkkel, és osztották meg tudásukat és meglátásaikat.

Annak érdekében, hogy rátaláljanak azokra az együttműködési lehetőségekre, amelyek segítségével a legnagyobb értéket teremthetik közösen a startupok és a Toyota számára egyaránt, a japán autógyártó szakértői betekintést adtak a Toyota európai működésébe, például a terméktervezésbe, a Toyota gyártási rendszerébe és a K+F fejlesztési folyamatokba. Több kör után 5 nyertes startupot választottak ki, akik továbbléphettek az utolsó, 6 hónapos fejlesztési fázisba. Ezek a startup vállalkozások anyagi támogatást kapnak, és projektjeiket kézzel fogható koncepcióvá kell fejleszteniük. Ezt üzleti mentorok és a Toyota szakembereinek útmutatása mellett tehetik majd meg. Az 5 mostani nyertes a 2022. júniusi bemutatónapon leplezi majd le kézzelfogható koncepcióját. A Toyota ezután akár további együttműködési lehetőségeket is felkínálhat a versenyzőknek.

Az öt győztes startup

  • Revolve Wheel: A német startup megalkotta a világ első aktív kerekesszékét, amelynek méretei megfelelnek egy szabványos kézipoggyásznak.
  • HySiLabs: a francia startup innovatív megoldást fejlesztett ki a hidrogén szállításának megkönnyítésére, köszönhetően a HydroSil névre keresztelt folyadékhordozónak.
  • PurCity: a dán startup célja a levegő minőségének javítása azáltal, hogy az épületeket óriási széndioxid-kiválasztó létesítményekké alakítja.
  • CargaTuCoche: a spanyol startup olyan lakossági elektromos autó töltési platformot talált ki, amely lehetővé teszi a töltőpontok megosztását másokkal.
  • Microwave Solutions: a svájci startup felgyorsítja a széngazdaság körforgását a műanyagok, gumik és széntartalmú tárgyak kritikus és fejlett anyagokká, például grafénné történő újrahasznosításával.

A további négy döntős startup

  • Sideways: a spanyol startup önvezető járműflottákat készít belső terekbe, hogy ezzel radikálisan hatékonyabbá tegye a beltéri közlekedést.
  • Biel Glasses: a spanyol startup olyan okosszemüveget fejleszt, amely javítja a látássérült emberek mozgásképességét az akadályok, a felszín változásainak és a közlekedési lámpák működésének felismerésével és jelzésével.
  • Breeze Technologies: a német startup technológiai vezető a levegőminőség-érzékelők, illetve az ezekkel kapcsolatos adatok és elemzések terén. Megoldásuk az internet tudását és a mesterséges intelligenciát kihasználva segíti a városokat és a vállalkozásokat a levegő tisztítását célzó hatékonyabb akciótervek és élhetőbb környezet kialakításában.
  • Tresoil: a román startup célja, hogy a műanyaghulladékot hidrogénné alakítsa, és ezzel támogassa a növekvő hidrogéngazdaságot Európában.

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben