Hirdetés

A japán autógyártó a startupokban látja a fenntartható jövő kulcsát

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a Toyota vezető beosztású szakembereinek sora osztott meg értékes tapasztalatokat a programban résztvevő startupok képviselőivel, ezzel is támogatva őket az előrelépésben, a most kiválasztott öt nyertes startup pedig anyagi és további egyéb támogatást is kap a Toyotától, hogy 2022 júniusára kidolgozzanak egy kézzel fogható koncepciót.

Hirdetés

A Toyota Startup Accelerator programjának 2021 júliusában indult második kiadása tükrözi a vállalat ’Beyond Zero’ koncepcióját, amelynek lényege, hogy a környezettudatos japán autógyártó a széndioxid-kibocsátás csökkentésén túl is elősegítse a befogadóbb, fenntarthatóbb társadalmak felépítését szerte a világon. A jelenleg futó program középpontjában az inkluzív mobilitás, a karbonsemlegesség, a körkörös gazdaság és az életciklus-lábnyom felmérése állnak. A 42 európai ország több mint 140 jelentkezője közül kiválasztott 9 legjobb startup vehetett részt egy továbbképzésen. Ez a továbbképzés volt az intenzív tanulás első lépése, amelynek célja, hogy segítse a startupokat üzleti projektjeik csiszolgatásában. A Toyota partnerével, az ISDI-vel (Digital Business School) közösen gyakorlatias, interaktív és lebilincselő programokkal segítette elő ezt a célt különböző területeken, beleértve az agilis terméktervezést, a vállalatokkal való együttműködést, a tehetségkutatást, a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos ismereteket, a nemzetközivé válással kapcsolatos stratégiákat és még sok mást. Vállalkozók, magas szintű vezetők és a Toyota szakembereinek sora lépett kapcsolatba a résztvevőkkel, és osztották meg tudásukat és meglátásaikat.

Annak érdekében, hogy rátaláljanak azokra az együttműködési lehetőségekre, amelyek segítségével a legnagyobb értéket teremthetik közösen a startupok és a Toyota számára egyaránt, a japán autógyártó szakértői betekintést adtak a Toyota európai működésébe, például a terméktervezésbe, a Toyota gyártási rendszerébe és a K+F fejlesztési folyamatokba. Több kör után 5 nyertes startupot választottak ki, akik továbbléphettek az utolsó, 6 hónapos fejlesztési fázisba. Ezek a startup vállalkozások anyagi támogatást kapnak, és projektjeiket kézzel fogható koncepcióvá kell fejleszteniük. Ezt üzleti mentorok és a Toyota szakembereinek útmutatása mellett tehetik majd meg. Az 5 mostani nyertes a 2022. júniusi bemutatónapon leplezi majd le kézzelfogható koncepcióját. A Toyota ezután akár további együttműködési lehetőségeket is felkínálhat a versenyzőknek.

Az öt győztes startup

  • Revolve Wheel: A német startup megalkotta a világ első aktív kerekesszékét, amelynek méretei megfelelnek egy szabványos kézipoggyásznak.

Forrás: Facebook - Revolve-wheel

  • HySiLabs: a francia startup innovatív megoldást fejlesztett ki a hidrogén szállításának megkönnyítésére, köszönhetően a HydroSil névre keresztelt folyadékhordozónak.
  • PurCity: a dán startup célja a levegő minőségének javítása azáltal, hogy az épületeket óriási széndioxid-kiválasztó létesítményekké alakítja.
  • CargaTuCoche: a spanyol startup olyan lakossági elektromos autó töltési platformot talált ki, amely lehetővé teszi a töltőpontok megosztását másokkal.
  • Microwave Solutions: a svájci startup felgyorsítja a széngazdaság körforgását a műanyagok, gumik és széntartalmú tárgyak kritikus és fejlett anyagokká, például grafénné történő újrahasznosításával.

A további négy döntős startup

  • Sideways: a spanyol startup önvezető járműflottákat készít belső terekbe, hogy ezzel radikálisan hatékonyabbá tegye a beltéri közlekedést.
  • Biel Glasses: a spanyol startup olyan okosszemüveget fejleszt, amely javítja a látássérült emberek mozgásképességét az akadályok, a felszín változásainak és a közlekedési lámpák működésének felismerésével és jelzésével.
  • Breeze Technologies: a német startup technológiai vezető a levegőminőség-érzékelők, illetve az ezekkel kapcsolatos adatok és elemzések terén. Megoldásuk az internet tudását és a mesterséges intelligenciát kihasználva segíti a városokat és a vállalkozásokat a levegő tisztítását célzó hatékonyabb akciótervek és élhetőbb környezet kialakításában.
  • Tresoil: a román startup célja, hogy a műanyaghulladékot hidrogénné alakítsa, és ezzel támogassa a növekvő hidrogéngazdaságot Európában.
Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben