Hirdetés

A holland startup újabb lépést tett a klímasemleges utazás felé

A FlixBus napelemeket helyezett el Dortmund és London között közlekedő járatán. A napelemek a busz elektromos rendszerét látják el energiával, így hatékonyan csökkentik az üzemanyag felhasználást és a szén-dioxid-kibocsátást.

Hirdetés

Technológia: mobil töltés napenergiával

A buszok tetejére szerelt szolár szőnyegek könnyűek és ultra vékonyak, hogy ne növeljék a jármű légellenállását. A töltésvezérlő segítségével a szolár szőnyeg kommunikálni tud a busz váltóáramú generátorával. Normális esetben a generátor üzemanyag felhasználásával tölti fel a busz akkumulátorát, az új technológia azonban lehetővé teszi, hogy főként napenergia révén törtéjen meg ez a folyamat, így a generátor tehermentsül. A próbaidőszak során 100 kilométeren átlagosan 1,7 liter dízel üzemanyagot takarított meg a különleges busz. Napi 600 kilométeres átlagos megtett távolsággal számolva tehát közel 10 liter üzemanyagot takarít meg a jármű. A napelemek várhatóan még több energiát termelnek majd a nyári hónapokban.

Az akkumulátor látja el energiával a busz teljes fedélzeti elektronikáját. A FlixBus flottjában a járművek USB töltőnyílásokkal, konnektorokkal, légkondicionálóval és wifivel vannak ellátva, emellett egyre több buszon fedélzeti szórakoztató rendszer is található. Az új technológiának köszönhetően ezek a berendezések mind napenergiával működnek. Így tehát nem csak a busz, de az utasok energiafelhasználását, így például a telefonok töltéséhez szükséges áramot is megújuló forrásból, egyszerűen a nap sugarainak hasznosításával fedezi a FlixBus.

Különleges együttműködés: helyi buszpartner és nemzetközi technológiai cég

A kísérleti projektben a FlixBus a TRAILAR brit céggel kooperál, ami innovatív szállítási megoldásokat biztosít a haszongépjárművek környezetre gyakorolt hatásának csökkentése érdekében. A hajlékony szolár szőnyegeket kifejezetten a közlekedési szektorban való felhasználásra fejlesztették ki, teherautókon és egyéb szállítóeszközökön már korábban is alkalmazták. A FlixBus elsőként veti be a technológiát nemzetközi távolsági buszokon.

A FlixBus helyi buszpartnerekkel működik együtt, akik a buszok napi üzemeltetéséről gondoskodnak. Ezeknek a partnereknek az egyike a limburgi Kupers Touringcars. A szolár panel az ő egyik buszukra került rá, ami hamarosan már napi rendszerességgel közlekedik Dortmund és London között, Eindhoven, Antwerpen és Bruges érintésével.  A Kupers Touringcars igazgatója, Bert Fonteijn elmondta: „Nagyon büszkék vagyunk, hogy a mi emeletes buszunk is része lehet ennek a nemzetközi kísérleti projektnek, ezzel is tovább csökkentve a távolsági buszok környezetre gyakorolt hatását. Örülünk, hogy utasainknak előremutató technológiai megoldások bevonásával biztosíthatunk utazási lehetőséget.”

Projekt optimalizáció és kiterjesztés

A TRAILAR, a Kupers Touringcars és a FlixBus rendszeresen ellenőrzi majd az eredményeket és fejleszti a projektet. A technológiát olyan módon alakították ki, hogy az adatok és a hozam ellenőrizhető. A részletek így tovább finomíthatók, a szén-dioxid-kibocsátás pedig a lehető legkisebbre csökkenthető. Olyan faktorok, mint a busz útvonala, illetve az évszakok befolyásolhatják a teljesítményt.

„A célunk, hogy a lehető legklímabarátabb utazási lehetőséget tegyük elérhetővé a lehető legtöbb ember számára.” – tette hozzá Jesper Vis, a FlixBus Benelux ügyvezető igazgatója. „A napelemekkel végzett kísérleti projekt csak egy azok közül a klímabarát kezdeményezés közül, amit az utasainknak biztosítunk. Az elsődleges eredmények elemzését követően értékeljük majd annak a lehetőségét, hogy még több buszra, vagy akár a teljes hálózatunkra kiterjesszük a technológiát.”

Klímasemleges utazás

2018-ban a FlixBus helyezte forgalomba a világ első teljesen elektromos távolsági buszát Franciaországban, tavaly az USA-ban is tesztelni kezdett egy elektromos járművet. A vállalat emellett arra is lehetőséget biztosít, hogy az utasok kompenzálják az utazáskor keletkezett szén-dioxid-kibocsátásukat. A FlixBus ezt az atmosfair nemzetközileg elismert klímavédelmi szervezet segítségével teszi lehetővé. Jelenleg átlagosan az utasok 6 százaléka kompenzálja kibocsátását, Hollandiában ez a szám valamivel nagyobb, 9 százalék.

Hirdetés
Hirdetés

Innovatív képzéseket indítanak a szakképzési centrumok

A Széchenyi 2020 programban elindult az “A gazdaság fokozatváltását támogató innovatív képzések” című kiemelt projekt, amelyet az IKK Innovatív Képzéstámogató Központ, mint konzorciumvezető kilenc szakképzési centrummal együttműködve valósít meg, 9 milliárd 941 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás segítségével – közölte az IKK pénteken az MTI-vel.

Bővebben

Kiberveszélyek felhőn innen és túl

A digitalizáció hallatán sokunknak a gyors és kényelmes felhőszolgáltatások jutnak az eszünkbe. Most sincs ez másként, amikor egyik napról a másikra kellett az offline munkát online folyamatokra cserélni. Egy rosszul bevezetett felhőalapú megoldás azonban váratlan veszélyeknek teheti ki a szervezetet, érdemes ezért a már meglévő infrastruktúránkra alapozni, ami hosszabb távon az IT költségek átláthatóságát is javítja.

Bővebben

100 millió euró értékű befektetési kört zárt a Bolt

Újabb, 100 millió euró (35 milliárd forint) értékű befektetési kört zárt a Bolt, a vezető európai utazási és szállítási platform. A befektetésből a vállalat tovább folytatja utazásszervező, mikromobilitási és ételszállító szolgáltatásainak terjesztését Európában és Afrikában. A Bolt személyszállítási mobilapplikációjával lépett a magyar piacra 2016-ban – előbb Budapesten, majd Debrecenben -, pár hete pedig elindította a Bolt Food ételházhozszállító szolgáltatását a magyar fővárosban.

Bővebben

Innovatív rollertöltő, virtuális malacpersely, blockchain alapú megújulók: győzteseket hirdetett az MVM Edison 2020

Elektromos rollerek indukciós töltőállomásai, egy fiatalokat megcélzó bankolást, megtakarítást új szintre emelő alkalmazás, valamint a blockchain alapú megújuló energia közösségi finanszírozását lehetővé tevő megoldás állhatott az MVM EDISON 2020 startup verseny képzeletbeli dobogójára. Az első három helyezettnek lehetősége lesz, hogy akár 50 millió forint értékű magvető befektetéshez jusson az MVM Csoporttól.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások