Hirdetés

A Hiventures startup programot indít: óriási lehetőségeket rejt az ingatlanpiaci digitalizációs

Óriási lehetőségeket rejt a magyar ingatlanpiac digitalizációs szempontból: ennek kiaknázására kifejezetten a property technology ágazatot felkaroló inkubációs programot indított a Hiventures és a ProptechZoom. A program végén a legjobbnak választott csapatok a Proptech Hungary Konferencián mutatkozhatnak be a szakmának, továbbá gyorsított befektetési lehetőséget kapnak és szakmai együttműködést indíthatnak a kezdeményezés partnereivel.

Az elmúlt évtized második felében felpörgő proptech-ágazat innovatív digitális megoldásokkal újítja a kereskedelmi és lakóingatlanok piacát: olyan többek között üzemeltetést, anyaginnovációt, energiafelhasználást, ügyfélélményt vagy biztonságtechnikát érintő megoldásokkal, amelyek javítják a hatékonyságot, mérséklik a költségeket, miközben fenntarthatósági szempontokat is érvényesítenek.

Magyarországon egyelőre maga az ágazat sem számottevő: körülbelül félszáz proptech cég aktív a piacon. Ezen szeretne változtatni a már több mint 400 startup befektetést megvalósító Hiventures: a piacélénkítésre, fejlesztésre és az edukációra is hangsúlyt helyező tőkebefektető közös inkubációs programot indít a magyar ingatlanpiac és tech szektor közötti híd szerepét betöltő ProptechZoommal, aki a piac digitalizációját, a digitális ingatlanpiaci ökoszisztéma fejlesztését tűzte ki célul.

Rengeteg üzleti és szakmai tapasztalat a szervezőknél

„A hazai ingatlanpiac alacsony digitalizációs szintje indokolttá teszi, hogy ebben a szegmensben hangsúlyosan növeljük az innovációs kedvet” – mondja Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának igazgatója, aki szerint az ágazat általános vállalati kultúrájának fejlesztésében is rengeteg még a tennivaló. Ezt erősíti meg a ProptechZoom friss, év eleji felmérése is, amely a proptech-megoldásokra való nyitottságot és ezek költségvonzatát sorolja a szektor fejlődését leginkább gátló tényezők közé. „A járvány felébresztette az ingatlanpiac digitális megoldásokra való igényét. A proptech megoldások segíthetnek a költségek optimalizálásban, új bevételi területeket nyithatnak meg, és nem utolsó sorban mérhetőbbé tehetik a teljesítményt” teszi hozzá Kalmár Zoltán, a ProptechZoom alapítója.

Kalmár Zoltán a garázsvállalkozásként megalapított Iroda.hu csoporttal vált ismertté. A néhány év alatt 100 milliós árbevételt elérő céget végül az ingatlan.com vásárolta fel. Régóta foglalkozik a proptech piaccal, az általa alapított Real Estate Awards vagy az Év Irodája verseny évek óta díjazza Az Év Proptech megoldását. Nevéhez fűződik a régió első proptech konferenciájának és hackathonjának megrendezése, illetve az újonnan alapított Proptechzoom.com, amely célzottan a digitális ingatlanpiac fejlesztésére fókuszál.

Célzott program élénkítő hatással

A most induló Proptech Startup program nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a magyar ingatlanszektort is bevonja a globális innovációs és startup fősodorba. Ezért az alapvetően inkubációs jellegű kezdeményezésben már működő, az ötletfázisnál érettebb proptech-cégek is részt vehetnek. A programra minimum 2 fős csapattal lehet jelentkezni egy online űrlap kitöltésével egészen április 17-ig. A legjobbak kétalkalmas üzleti képzés, továbbá iparági partnerek által biztosított szakmai mentorálás segítségével készülhetnek fel vállalkozásuk bemutatására. A kiválasztás fő szempontjai a megoldás innovációtartalma és egyedisége, a csapattagok releváns üzleti és szakmai tapasztalata, a skálázhatóság mértéke, valamint a megtérülés foka lesznek. A legjobbak május 25-én a 3. Proptech Hungary konferencián, a ProptechZoom és a Hiventures közös befektetési bizottsága előtt mutatkozhatnak majd be az érettebb fázisban lévő protpech cégekkel közösen. Ez a prezentáció dönt majd arról, mely csapatok kaphatnak gyorsított befektetési lehetőséget a Hiventures tőkebefektetési programjából, valamint arról, melyek indíthatnak szakmai együttműködést a kezdeményezés partnereivel.

A program a proptech-ágazat teljes spektrumát lefedi: a fenntartható fejlődéstől (üzemeltetés optimalizálás, anyaginnováció, energiahatékonyság) és a munka jövőjétől (távmunka-megoldások, irodai terek) kezdve a felhasználói élmény növelésén (robotizáció, automazicáió, gördülékeny irodai folyamatok) és a smart megoldásokon át (szenzorok, AR/VR eszközök) a biztonságtechnikáig (ki- és beléptetés, arcfelismerés, parkolás, 3D modellezés, mesterséges intelligencia). „A Hiventures számára tapasztalatban és szakértelemben is rendkívül ígéretes, hogy egy újabb szektort veszünk fel a startup-palettánkra” – fogalmaz Varga-Tarr Sándor, aki már az idén kézzelfogható eredményeket vár az ingatlanszektor legnagyobb szereplői, többek között a DVM Group, a Dome Facility, a Cushman Wakefield által szponzorált kezdeményezéstől.

A programra ezen az oldalon lehet jelentkezni: https://proptech.hiventures.hu/

Örülhetünk-e egyáltalán a Klarna tőzsdére lépésének?

A svéd BNPL-bajnok jobb időket is látott, mint most, a tőzsdére vezetés megkezdésekor. Ezt tükrözi a visszafogott értékelési célja, ami mögött az európai piacok rossz megítélése húzódhat, valamint az is, hogy a tervezett értékelés meg sem közelíti az unikornis pár évvel korábbi értékelését.

Bővebben

Összefogott az európai ökoszisztéma a következő európai sikersztorik megszületéséért

A Europe Project névre keresztelt kezdeményezés célja, hogy komplex segítséget nyújtson a tehetséges fiatal vállalkozóknak, és megmutassa a világnak: Európa még mindig képes globálisan meghatározó startupokat építeni.

Bővebben

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben