A győztes ShareUp mellett további három innovatív csapat jutott ki a jövő márciusi varsói döntőbe. Képriportunk a fiataloknak szóló, V4-es ötletversenyről.
A magyarországi selejtezőn összesen 50 diák vett részt, akik 12 csapatban iparági érdeklődés (e-commerce, fenntarthatóság, oktatás- és munka jövője, fintech) szerint dolgozták ki üzleti ötleteiket, hogy később azt szakmai zsűri és a közönség előtt prezentálják. A versenyzők munkáját elismert szakmai mentorok segítették.
Az első Econverse V4 budapesti forduló győztese egy sharing economy fókuszú fintech ötlet, a ShareUp lett: a csapat a háztartásokban található, nagy értékű használati tárgyak köré építene peer to peer kölcsönzési platformot.
A varsói döntőbe került még a hamburgerkészítő automatával előrukkoló ChefBot, …
… a háztartási eszközöket kiterjesztett valósággal javító GuideAR, …
… valamint a házimunkák elvégzésére szolgáló piacteret létrehozó Dooring.
Az eseményen jelen volt Jan Bartkowiak, a lengyel Econverse alapító-igazgatója is, aki így nyilatkozott: „Ez a verseny egyértelmű bizonyítéka annak, hogy érdemes szorosabban együttműködni a CEE régión belül!”
Lévai Balázs, az Engame Akadémia társalapítója elmondta: „Nem feltétlenül kell, hogy valaki vállalkozói ambíciókkal rendelkezzen, egy ilyen versenyen rengeteg hasznos dolgot gyakorolhat, készséget fejleszthet egy diák, mint például a csapatmunkát vagy a prezentációs készséget.”
Az Econverse V4 Startup Challenge verseny itthoni selejtezőjében helyt kapott még egy kerekasztal-beszélgetés is, ahol a Forbes listájára felkerült fiatal vállalkozók osztották meg tapasztalataikat a közönséggel. A Forbes újságírója, Golovics Milán által moderált beszélgetésen részt vett Piller Pálma, a PetWiseCare alapítója, Zámbó Gergely, a Respray alapítója, valamint Ludvig Kata insurtech vállalkozó.
A beszélgetés egyik releváns tapasztalatát Zámbó Gergely osztotta meg, aki elmondta: nem kell attól félnie egy fiatalnak, hogy nem fogják őt komolyan venni, és az érdeklődőknek akár már középiskolás korban érdemes elkezdeni vállalkozni. Találhatunk példákat is sikeres vállalkozóvá érett diákokra: a Respray alapítója is csupán 17 évesen indította el első vállalkozását.
KÉPEK: Engame Akadémia