Hirdetés

A gyermekeink már egy robottal fogják megbeszélni az egészségügyi problémáikat?

Mindenkinek, akinek van némi testtudata, internet hozzáférése és tudja használni a keresőmotorokat ismerős lehet az a szituáció, hogy ha gyanús tüneteket érzékel magán, akkor megpróbálja segítségül hívni a világhálón összegyűlt információt, hogy megoldást találjon.

De a sok, fésületlenül ránk szakadó információ legtöbbször csak összezavar bennünket. Különösen igaz ez a női egészség, és a reproduktív folyamatokkal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén – hiszen ezeket érthetetlen tabu övezi, mind a mai napig. Ezen szeretne változtatni a Startup Campus Inkubátor ezen a héten bemutatkozó csapata, a Super Izzy AI.

A Super Izzy AI alapítója, Dr. Héjja Hajnalka orvostanhallgatókent gyakran tartott előadásokat iskolás korú lányoknak, és meglepődve tapasztalta, hogy milyen sok kérdőjel és megválaszolatlan dilemma van a fejükben a saját reproduktív egészségükkel kapcsolatban. Arról számol be, hogy ekkor indult el azon gondolat útján, ami aztán a startup megalapításáig vezetett.

„A felvilágosító órákon összeszedett élményeim és saját viszonylag élénk kamaszkori emlékeim nyomán célkitűzésemmé vált, hogy tabuk nélküli nyitott beszélgetéseket tudjak biztosítani a felnövekvő generáció nő tagjai számára, hogy mindannyian megfelelő mennyiségű és minőségű információhoz tudjanak jutni, s ezek alapján tudatos döntéseket hozni az egészségükkel kapcsolatban” – így foglalja össze Hajni a missziójának alapjait.

Az említett élményei nem csak a tematika prioritizálásában segítettek, de abban is, hogy milyen eszközökkel nyúljon a témához. Már a kezdetektől biztos volt abban ugyanis, hogy egy olyan párbeszédet szeretett volna megvalósítani, ami a leginkább csökkenteni tudja a szégyenlősség és a feszengés érzését. Azt is jól tudta, hogy a Z-generáció már minél inkább automatizált megoldásokra lesz fogékony, hiszen ismert tény, hogy a Google már nem az ő világuk, a keresésnél sokkal pontosabb válaszokra kíváncsiak.

„Fontos, ám rajtunk kívülálló tényező volt, hogy 2016 tavaszán a messeging platformokat megnyitották. Így egy olyan technológiai lehetőség vált elérhetővé, ami egyértelműen kijelölte a mi utunkat:

“egy AI alapú női egészséggondozással foglalkozó chatboton kezdtünk dolgozni.”

Képtalálat a következőre: „superizzy”

A koncepció körvonalazódása után Hajnalka Németországban kezdte el felépíteni a csapatát, és azóta Berlinben es Budapesten is dolgozik a csapat. Az első mérföldkőként egyrészt egy hipotézis tesztelésre tekint, mely egy hirdetés volt az ötlet koncepciójával kapcsolatban. Erre a még háttér és termék nélküli felhívásra több, min négyszáz érdeklődés, kérdés érkezett főleg fiatal lányoktól – alig néhány óra alatt. A másik meghatározó momentum pedig az volt, mikor a Startup Bootcamp Digital Health Accelerator keretében 2016 végén 3 intenzív hónapot tölthettek el az ötlet kidolgozásával és az első angyalbefektetők is megtalálták őket ezen keresztül. Ebben az időben találkoztak a Startup Campus Berlinnel is, az együttműködés az idei év elején valósult meg.

„Jelenleg Super Izzy első számú funkciója és képessége, hogy a felhasználók Facebook Messenger platformon vezethetik rajta keresztül a menstruációs ciklusukat, ezen kívül figyelmeztet a fogamzásgátló tabletta bevételére, illetve egy edukációs felületként is funkcionál néhány nőgyógyászati betegséggel kapcsolatban” – derült ki a fejlesztés aktuális állapota. A közeljövőben szeretnék a mostani beszélgetést, a Super Izzy-vel való kommunikációt vizuálisan változatosabbá tenni. Ezen túl pedig már dolgoznak a Premium funkciók bevezetésének előkészítésén is, melynek első verzióit jövőre már minden bizonnyal elérhetik a felhasználók.

„Abban bízunk, hogy a szolgáltatásunk által egyre több tabumentes beszélgetés jöhet majd létre a reproduktív egészség kapcsán, és egy biztonságos, mindenre felkészült információforrás lehetünk a témában.”

foglalja össze céljaikat Hajnalka.

Hackathon: kiberbiztonsági innovációs versenyt rendeznek magyar egyetemistáknak

A kibertér tele van időszerű kihívásokkal, amelyek rendkívüli hatással lehetnek a mindennapjainkra. Erre időszerű példa a 2022. május 7-én történt kibertámadás, amely az Egyesült Államok Colonial Pipeline rendszerét bénította meg. Egy számlázási szoftvert ért támadás, képes volt az ellátó láncra súlyos következményekkel hatni.

Bővebben

Szerezz 15 millió forintos támogatást az ötletedért és vedd fel a harcot a műanyagszennyezéssel!

Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kereső startupoknak. Az akcelerátor programra október 10-ig várják olyan minimum két fős csapatok jelentkezését, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.

Bővebben

A repoharak örökké aktuális dilemmáját most egy fizetési szolgáltató oldaná meg

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és biztonságosabbá a vendéglátásban és a gasztronómiában történő fizetéseket.

Bővebben

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások