Hirdetés

A gyermekeink már egy robottal fogják megbeszélni az egészségügyi problémáikat?

Mindenkinek, akinek van némi testtudata, internet hozzáférése és tudja használni a keresőmotorokat ismerős lehet az a szituáció, hogy ha gyanús tüneteket érzékel magán, akkor megpróbálja segítségül hívni a világhálón összegyűlt információt, hogy megoldást találjon.

Hirdetés

De a sok, fésületlenül ránk szakadó információ legtöbbször csak összezavar bennünket. Különösen igaz ez a női egészség, és a reproduktív folyamatokkal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén – hiszen ezeket érthetetlen tabu övezi, mind a mai napig. Ezen szeretne változtatni a Startup Campus Inkubátor ezen a héten bemutatkozó csapata, a Super Izzy AI.

A Super Izzy AI alapítója, Dr. Héjja Hajnalka orvostanhallgatókent gyakran tartott előadásokat iskolás korú lányoknak, és meglepődve tapasztalta, hogy milyen sok kérdőjel és megválaszolatlan dilemma van a fejükben a saját reproduktív egészségükkel kapcsolatban. Arról számol be, hogy ekkor indult el azon gondolat útján, ami aztán a startup megalapításáig vezetett.

„A felvilágosító órákon összeszedett élményeim és saját viszonylag élénk kamaszkori emlékeim nyomán célkitűzésemmé vált, hogy tabuk nélküli nyitott beszélgetéseket tudjak biztosítani a felnövekvő generáció nő tagjai számára, hogy mindannyian megfelelő mennyiségű és minőségű információhoz tudjanak jutni, s ezek alapján tudatos döntéseket hozni az egészségükkel kapcsolatban” – így foglalja össze Hajni a missziójának alapjait.

Az említett élményei nem csak a tematika prioritizálásában segítettek, de abban is, hogy milyen eszközökkel nyúljon a témához. Már a kezdetektől biztos volt abban ugyanis, hogy egy olyan párbeszédet szeretett volna megvalósítani, ami a leginkább csökkenteni tudja a szégyenlősség és a feszengés érzését. Azt is jól tudta, hogy a Z-generáció már minél inkább automatizált megoldásokra lesz fogékony, hiszen ismert tény, hogy a Google már nem az ő világuk, a keresésnél sokkal pontosabb válaszokra kíváncsiak.

„Fontos, ám rajtunk kívülálló tényező volt, hogy 2016 tavaszán a messeging platformokat megnyitották. Így egy olyan technológiai lehetőség vált elérhetővé, ami egyértelműen kijelölte a mi utunkat:

“egy AI alapú női egészséggondozással foglalkozó chatboton kezdtünk dolgozni.”

Képtalálat a következőre: „superizzy”

A koncepció körvonalazódása után Hajnalka Németországban kezdte el felépíteni a csapatát, és azóta Berlinben es Budapesten is dolgozik a csapat. Az első mérföldkőként egyrészt egy hipotézis tesztelésre tekint, mely egy hirdetés volt az ötlet koncepciójával kapcsolatban. Erre a még háttér és termék nélküli felhívásra több, min négyszáz érdeklődés, kérdés érkezett főleg fiatal lányoktól – alig néhány óra alatt. A másik meghatározó momentum pedig az volt, mikor a Startup Bootcamp Digital Health Accelerator keretében 2016 végén 3 intenzív hónapot tölthettek el az ötlet kidolgozásával és az első angyalbefektetők is megtalálták őket ezen keresztül. Ebben az időben találkoztak a Startup Campus Berlinnel is, az együttműködés az idei év elején valósult meg.

„Jelenleg Super Izzy első számú funkciója és képessége, hogy a felhasználók Facebook Messenger platformon vezethetik rajta keresztül a menstruációs ciklusukat, ezen kívül figyelmeztet a fogamzásgátló tabletta bevételére, illetve egy edukációs felületként is funkcionál néhány nőgyógyászati betegséggel kapcsolatban” – derült ki a fejlesztés aktuális állapota. A közeljövőben szeretnék a mostani beszélgetést, a Super Izzy-vel való kommunikációt vizuálisan változatosabbá tenni. Ezen túl pedig már dolgoznak a Premium funkciók bevezetésének előkészítésén is, melynek első verzióit jövőre már minden bizonnyal elérhetik a felhasználók.

„Abban bízunk, hogy a szolgáltatásunk által egyre több tabumentes beszélgetés jöhet majd létre a reproduktív egészség kapcsán, és egy biztonságos, mindenre felkészült információforrás lehetünk a témában.”

foglalja össze céljaikat Hajnalka.

Hirdetés

Nagyot szólt a fenntarthatóság témája Győrben

Hazai applikáció az élelmiszerpazarlás csökkentéséért, innovatív zöldség- és gyümölcstermesztés a nagyvárosi dzsungelben, nagyvállalati kezdeményezés a fenntartható szemléletváltásért és még sok más érdekesség – a gyakorlati példák és megoldások szemléltetésén volt a hangsúly a szezon első StartupSzerda eseményén, mely Győrben aktivizálta a helyi startup közösség szereplőit, a fenntarthatóság témáját középpontba állítva.

Bővebben
Hirdetés

Az űripar a magyar vállalkozások nagy lehetősége

Súlytalannak érzed magad, ha felveszel egy kényelmes sportcipőt? Gondoltál már palacsintasütés közben asztronautákra? Vagy arra, hogy a ceruzáról hegyezés során lehulló forgács miatt használnak az űrhajókban betétes tollakat? Számtalan technológiai megoldás, amely ma már természetes számunkra, néhány évtizeddel ezelőtt az űriparból indult. Méghozzá olyan kutatás-fejlesztési programok keretében, amelyek a világűr meghódítását célozták.

Bővebben

Bécsben nyitja meg új programozóiskoláját a Codecool

Hatodik oktatási központját nyitotta meg a napokban, és ezzel már négy országban van jelen a közép-kelet-európai régióban a magyar Codecool. A jól bevált oktatási módszert különböző bevezető pop-up programokkal népszerűsítik a most induló bécsi iskolában.

Bővebben

Egy igazán jó üzleti kapcsolat sokszor egy bor mellett kezdődik

Az “Egy bor mellett a vállalkozói létről” egy kapcsolatépítős és szemléletformáló eseménysorozat fiatal vállalkozóknak és vállalkozni vágyóknak. Miközben a résztvevők minőségi és inspiráló kapcsolatokat alakítanak ki, új perpektívákat kapnak – és így születhetnek meg innovatív elképzelések, lehetőségek.

Bővebben

Globális startup-versenyt hirdet az LG

Az LG Electronics (LG) elindítja a Mission for the Future (Küldetés a jövőért) elnevezésű, startup cégek számára kiírt globális versenyt, amelynek célja, hogy megtalálják a jövő felé vezető utat megnyitó innovatív technológiákat és üzleti ötleteket. A debütáló megmérettetésnek a vállalat új, Szilícium-völgyi székhelyű innovációs központja, az LG NOVA ad otthont. Az LG NOVA egy olyan, az LG-n belül felállított, startupokkal és vállalkozói közösségekkel foglalkozó stratégiai központ, amelynek célja, hogy új vállalkozásokat hozzon létre és még több innovációt juttasson el a külső szereplőktől az LG-ig.

Bővebben

Tanévkezdés: folytatódnak a népszerű egyetemi innovációs képzések

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felsőfokú képzésekkel is ösztönzi az innovációs szakemberek utánpótlás-nevelését és a fiatal vállalkozóvá válását. Az első országos egyetemi startup képzést, a Hungarian Startup University Programot (HSUP) már a tavalyi bemutatkozó tanévben közel 2100 hallgató választotta. A Budapesti Corvinus Egyetem és a Pannon Egyetem kutatási és innovációs menedzserképzéseinek eddigi két évfolyamánközel százan szereztek a munkaerőpiacon jól hasznosítható diplomát. Szeptembertől mindkét képzési forma újra elindul, a HSUP jelenleg már 26 egyetemen érhető el.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások