Mindenkinek, akinek van némi testtudata, internet hozzáférése és tudja használni a keresőmotorokat ismerős lehet az a szituáció, hogy ha gyanús tüneteket érzékel magán, akkor megpróbálja segítségül hívni a világhálón összegyűlt információt, hogy megoldást találjon.
De a sok, fésületlenül ránk szakadó információ legtöbbször csak összezavar bennünket. Különösen igaz ez a női egészség, és a reproduktív folyamatokkal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén – hiszen ezeket érthetetlen tabu övezi, mind a mai napig. Ezen szeretne változtatni a Startup Campus Inkubátor ezen a héten bemutatkozó csapata, a Super Izzy AI.
A Super Izzy AI alapítója, Dr. Héjja Hajnalka orvostanhallgatókent gyakran tartott előadásokat iskolás korú lányoknak, és meglepődve tapasztalta, hogy milyen sok kérdőjel és megválaszolatlan dilemma van a fejükben a saját reproduktív egészségükkel kapcsolatban. Arról számol be, hogy ekkor indult el azon gondolat útján, ami aztán a startup megalapításáig vezetett.
„A felvilágosító órákon összeszedett élményeim és saját viszonylag élénk kamaszkori emlékeim nyomán célkitűzésemmé vált, hogy tabuk nélküli nyitott beszélgetéseket tudjak biztosítani a felnövekvő generáció nő tagjai számára, hogy mindannyian megfelelő mennyiségű és minőségű információhoz tudjanak jutni, s ezek alapján tudatos döntéseket hozni az egészségükkel kapcsolatban” – így foglalja össze Hajni a missziójának alapjait.
Az említett élményei nem csak a tematika prioritizálásában segítettek, de abban is, hogy milyen eszközökkel nyúljon a témához. Már a kezdetektől biztos volt abban ugyanis, hogy egy olyan párbeszédet szeretett volna megvalósítani, ami a leginkább csökkenteni tudja a szégyenlősség és a feszengés érzését. Azt is jól tudta, hogy a Z-generáció már minél inkább automatizált megoldásokra lesz fogékony, hiszen ismert tény, hogy a Google már nem az ő világuk, a keresésnél sokkal pontosabb válaszokra kíváncsiak.
„Fontos, ám rajtunk kívülálló tényező volt, hogy 2016 tavaszán a messeging platformokat megnyitották. Így egy olyan technológiai lehetőség vált elérhetővé, ami egyértelműen kijelölte a mi utunkat:
„egy AI alapú női egészséggondozással foglalkozó chatboton kezdtünk dolgozni.”
A koncepció körvonalazódása után Hajnalka Németországban kezdte el felépíteni a csapatát, és azóta Berlinben es Budapesten is dolgozik a csapat. Az első mérföldkőként egyrészt egy hipotézis tesztelésre tekint, mely egy hirdetés volt az ötlet koncepciójával kapcsolatban. Erre a még háttér és termék nélküli felhívásra több, min négyszáz érdeklődés, kérdés érkezett főleg fiatal lányoktól – alig néhány óra alatt. A másik meghatározó momentum pedig az volt, mikor a Startup Bootcamp Digital Health Accelerator keretében 2016 végén 3 intenzív hónapot tölthettek el az ötlet kidolgozásával és az első angyalbefektetők is megtalálták őket ezen keresztül. Ebben az időben találkoztak a Startup Campus Berlinnel is, az együttműködés az idei év elején valósult meg.
„Jelenleg Super Izzy első számú funkciója és képessége, hogy a felhasználók Facebook Messenger platformon vezethetik rajta keresztül a menstruációs ciklusukat, ezen kívül figyelmeztet a fogamzásgátló tabletta bevételére, illetve egy edukációs felületként is funkcionál néhány nőgyógyászati betegséggel kapcsolatban” – derült ki a fejlesztés aktuális állapota. A közeljövőben szeretnék a mostani beszélgetést, a Super Izzy-vel való kommunikációt vizuálisan változatosabbá tenni. Ezen túl pedig már dolgoznak a Premium funkciók bevezetésének előkészítésén is, melynek első verzióit jövőre már minden bizonnyal elérhetik a felhasználók.
„Abban bízunk, hogy a szolgáltatásunk által egyre több tabumentes beszélgetés jöhet majd létre a reproduktív egészség kapcsán, és egy biztonságos, mindenre felkészült információforrás lehetünk a témában.”
– foglalja össze céljaikat Hajnalka.