Hirdetés

A Google árbevétele elmaradt a várakozásoktól

A vártnál gyengébb eredményekről számolt be a Google anyavállalata, az Alphabet az első negyedévre vonatkozóan, a cég 68 milliárd dolláros bevételt és 16,4 milliárdos profitot ért el. A YouTube hirdetési bevétele mintegy 600 millió dollárral maradt el az előzetes várakozásoktól.

Az elemzői várakozásoktól kis mértékben, százmillió dollárral maradt el a Google első negyedéves árbevétele. A cég forgalma 68,01 milliárd dollár volt, ami éves összevetésben 23 százalékos bővülést jelentett. Ez jóval kisebb mértékű, mint a 2021 első negyedéves 34 százalék volt, ugyanakkor az az eredmény egy, a COVID-járvány kitörése miatt viszonylag alacsony bázishoz képest jelentett komoly előrelépést.

A vállalat üzemi eredménye 20,1 milliárd dollár volt, ami az egy évvel korábbihoz képest 30 százalékos bővülést jelentett. A cég adózott eredménye viszont közel 1,5 milliárd dollárral csökkent, míg 2021 első három hónapjában még 17,9 milliárd dollár volt, addig az idei január-márciusi időszakban 16,4 milliárd dolláros profitot ért el a cég.

A Google hirdetési bevétele 22 százalékkal, 54,7 milliárd dollárra nőtt. A YouTube az előzetes elemzői várakozástól jóval elmaradt. A StreetAccount 7,51 milliárd dolláros hirdetési bevételt várt a videómegosztótól, végül az eredmény 6,87 milliárd dollár lett, ami egyébként éves összevetésben 14,5 százalékos bővülést jelentett.

Biás Csongor: Nyitott kapukat döngetünk az Európai Bizottságnál a startupok páneurópai szabályozásáról

Amivel az EU döntéshozói a leginkább segíthetnék az európai startupszcénát, az egy ökoszisztémára szabott, páneurópai jogi entitás megteremtése lenne – na meg az, ha a megvalósításra is odafigyelne az EU. Hol áll most az ezt a szabályozást a zászlajára tűző EU Inc kezdeményezés, és kiket kell még meggyőzni ennek fontosságáról? Többek között erről kérdeztük Biás

Bővebben

Marketingesek, szemetek a STRT-ra vessétek!

Azt tapasztalom a hazai ökoszisztémában, hogy a szereplők döntő többsége önmagáról zeng dicshimnuszt, ha elér valamit, miközben a probléma, amit megold, olcsó díszletté silányul. Balogh Petyáék viszont pont fordított logika mentén gondolkodnak a PR-ról és a marketingről.

Bővebben

Balogh Petya: Amerika lábon lőtte magát a vámháborúval, és ebből az európai startupszektor rengeteget profitálhat

A STRT vezérigazgatója szerint a Donald Trump vezette USA pont azt az előnyét építi le a vámpolitikájával, ami őt a világ legerősebb gazdaságává tette. Ez lehetőséget teremt nemcsak arra, hogy az európai cégek a kihulló szereplők helyébe lépjenek, hanem arra is, hogy az EU nagy lépéseket tegyen a digitális és innovációs függetlenedés útján. A Startup

Bővebben

Randizz a leendő befektetőddel a NAK TechLab eseményén!

Az agrár startupok rapid randikon beszélgethetnek a hazai társaságok képviselőivel, azonnali visszajelzéseket kaphatnak egyszerre több kockázatitőke-befektetőtől, és akár a soron következő befektetési körükhöz vezető lépéseket tehetnek. Jelentkezési határidő: április 27.

Bővebben