Hirdetés

A FlixMobility kibővíti legújabb befektetési körét

A FlixMobility, a FlixBus és a FlixTrain nemzetközi mobilitási szolgáltatók anyacége bejelentette, hogy kiterjesztette „Series-F” befektetési körét és olyan befektetőkkel állapodott meg, mint a Baillie Gifford, a Luxor Capital Group és az Odyssey 44, emellett a BlackRock által kezelt alapoktól is kap befektetést a vállalat. Az elmúlt hónapban a befektetési kör olyan új partnerekkel indult, mint a TCV és a Permira, de a HV Holtzbrinck Ventures szintén részese egy Európai Beruházási Bankkal közös befektetés révén.

A forrásbevonással a cég a további nemzetközi növekedést és új FlixMobility termékek bevezetését finanszírozza majd. Megjelenik a FlixCar, egy telekocsi platform, ami a FlixBus és FlixTrain hálózatát egészíti majd ki, illetve a cég gyorsan növekvő charter szolgáltatása is fejlődhet. A vezető pozíció megszerzése az Amerikai Egyesült Államokban a tavalyi piacralépés óta prioritás a FlixBus számára, emellett most Dél-Amerikát és Ázsiát is megcélozza a cég zöld buszaival. A FlixTrain számára a befektetés növekedési lehetőséget biztosít további európai országokban a következő évben esedékes vasúti liberalizációt követően, de a német piacon is folytatódik a fejlődés, itt már most is több belföldi útvonalon biztosít vasúti összeköttetéseket a FlixTrain.

„Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen neves befektetők őszinte lelkesedéssel támogatnak bennünket abban, hogy még több embernek biztosítsunk okos, megfizethető és fenntartható mobilitási lehetőséget.” – mondta el Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Annak köszönhetően, hogy a Baillie Gifford, a Luxor Capital Group, az Odyssey 44 és a BlackRock alapjai mögénk álltak, képesek vagyunk valóra váltani nagyratörő terveinket. Hosszú utat tettünk meg vezető mobilitási szolgáltatóvá válásunkig azóta, hogy 6 évvel ezelőtt Németországban startupként piacra léptünk. A következő lépés: zöld mobilitás világszerte.”

A FlixMobility legújabb befektetői olyan már meglévő részvényesekhez csatlakoznak, mint a General Atlantic növekedési tőkealap és a Silver Lake technológiai befektető, akik korábban is támogatták a vállalat gyors növekedését, startupból nemzetközi mobilitási szolgáltatóvá válását.

Német startupból világszinten vezető mobilitási vállalat

A FlixMobility 2013-as alapítása óta megreformálta az európai távolsági buszpiacot, kényelmes és megfizethető városok közötti utazási lehetőséget kínálva utasok millióinak. Csak 2018-ban 45 millió ember használta a FlixBus és FlixTrain szolgáltatását, 350.000 napi összeköttetést használva 2000 célállomás között. A FlixMobility vitathatatlanul piacvezető Európában és 2018-as USA-beli megjelenésének köszönhetően már 29 országban van jelen. A vállalat több mint 300 független távolsági buszos és vasúti partnerrel működik együtt, közel 10.000 munkahelyet teremtve az iparágban.

A Németországban 2018-ban bevezetett FlixTrain a FlixBus modellt alkalmazza a vasúti szolgáltatások piacán. 2019-ben az európai vasúti piacnyitásra való előkészületként a vállalat Svédországban és Franciaországban is jelentkezett vasúti útvonalakra.

A FlixBus és a FlixTrain 1.300 munkavállalót foglalkoztat 17 ország 19 irodájában. A helyi körülményeket jól ismerő kollégákkal való együttműködésnek köszönhetően a vállalat képes folyamatosan reagálni a lokális piaci-, illetve utasigényekre.

Lehetőségek minden utazónak: a FlixCar bevezetése

A FlixBus és FlixTrain révén a FlixMobility folyamatosan növekvő, integrált hálózatot biztosít, lehetővé téve, hogy az ügyfelek rugalmasan személyre szabhassák utazásukat. Annak érdekében, hogy még több embernek biztosítson okos és zöld mobilitási lehetőséget, illetve ajtótól ajtóig vezető összeköttetéseket, a FlixMobilty megkezdte a FlixCar bevezetésének előkészítését. A telekocsi szolgáltatás a legjobb módja a hálózat további növelésének, újabb célállomások hálózatba kapcsolásának.

„A cég indulása óta nem buszos vagy közlekedési vállalatként, hanem mobilitási szolgáltatóként pozicionáljuk magunkat: okos, megfizethető és klímabarát utazási lehetőséget kínálunk busszal, vonattal, illetve hamarosan telekocsival is.” – mondta el Jochen Engert. „A FlixCar logikus következő lépése a hálózatunk kiterjesztésének, amivel még több embernek adhatunk lehetőséget arra, hogy felfedezze a világot. Az autók átlagos foglaltsága csupán 1,5. A telekocsi remek lehetőség a üzemanyagköltség megosztására és a klímára gyakorolt negatív hatás csökkentésére.”

Miért éri meg virtuálisan prototípust készíteni a startupoknak, és hogyan zajlik ez egyáltalán?

Az innovációs projekteknek szóló Technocatalyst programban az Econ Engineering elérhetővé teszi a mérnöki szimulációk világát a startupoknak is. Hogyan tudja egy startup az Econnal virtuálisan megterveztetni a prototípusát? Mennyire szoros az együttműködés, mekkorák a költségek, és miért bízzon meg a startup az eddig ipari nagyvállalatoknak szolgáltató cégben? Kiglics Gábort, az Econ ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Bővebben

Gazdaságos 3D nyomtatógép és hisztikezelő gyereknevelési rendszer is nyert az első VOSZ Smart startupversenyen

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége azzal a céllal hozta létre a versenyt, hogy felkutassa az élet különböző területein születő innovációkat, és segítse ismertségük növelését. A fődíjat a 3D nyomtatást megkönnyítő ReFilamer hozta el.

Bővebben

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások