Hirdetés

A FlixBus anyacége, a FlixMobility újrapozícionálta magát

A FlixMobility alapítása után 10 évvel jogi formájának GmbH-ról SE-re változtatásával és menedzsmentjének átalakításával jelöli ki a jövőbe vezető utat. Az új, három tagú igazgatótanácsot a társalapítók, André Schwämmlein (CEO) és Daniel Krauss (CIO), illetve a vállalat új CFO-ja, a 2022 márciusában érkező Christoph Debus alkotja majd. A korábbi társ-ügyvezető igazgató és szintén alapító Jochen Engert a felügyelőbizottsághoz csatlakozik 2022. április 1-től.

Hirdetés

Az átalakítással a vállalat újrapozicionálja magát ambiciózus céljai elérése érdekében, hogy vízióját megvalósítva fenntartható és megfizethető mobilitási lehetőséget biztosítson világszerte.

Új igazgatótanács, új pénzügyi igazgató

A jövőben az igazgatótanácsot André Schwämmlein (CEO) és Daniel Krauss (CIO), illetve Christoph Debus, a vállalathoz 2022 márciusában újonnan csatlakozó CFO alkotja majd. André Schwämmlein vezeti a FlixBus és FlixTrain üzleti egységeket, a kereskedelemmel, kommunikációval, kormányzati kapcsolatokkal és fenntarthatósággal foglalkozó funkciókat. Daniel Krauss CIO-ként a technológiával és humán managementtel kapcsolatos területekért felelős.

Christoph Debus a pénzügyi igazgatói pozíciót veszi át március elején. Felelősségi körébe tartozik majd minden pénzügyi és jogi funkció a vállalaton belül. Christoph Debus a mobilitási szektor szakértője, számos olyan területen töltött be vezető pozíciót a tőkepiacon, ami túlmutat a klasszikus CFO szerepkörön. Korábban a Thomas Cook Group Airlines CEO-ja, illetve legutóbb a Condor CFO-ja volt, ahol sikeresen pozicionálta át a vállalatot. Az új vezető Christian Rummelt váltja, aki távozott a FlixMobility-től. A vállalat a jó közös együttműködést megköszönve kíván a jövőre minden jót a korábbi pénzügyi vezetőnek.

„Christoph Debus csatlakozásával egy kiemelkedő iparági szakértőt nyertünk, és nagyon várjuk a jövőbeli közös munkát.”

– mondta el André Schwämmlein.

„Sokéves, légitáraságoknál szerzett tapasztalatommal izgatottan várom, hogy most az utakra és sínekre fókuszáljak, segítsem egy olyan vizionárius, fenntartható és feltörekvő vállalat jövőjének alakítását, mint a FlixMobility.” – tette hozzá Christoph Debus.

Új felügyelőbizottság

Jochen Engert, aki André Schwämmleinnal és Daniel Krauss-szal együtt alapította, illetve társ-ügyvezető igazgatóként vezette a vállalatot, a felügyelőbizottsághoz csatlakozik 2022. április 1-jén, azt követően, hogy a FlixMobility befejezi jogi formájának európai részvénytársasággá való változtatását. A felügyelőbizottság elöke Achim Berg.

„Nagyon büszkévé tesz, hogy a vállalat kifejezetten jó pozícióban, előremutató úton halad 10 évvel az alapítás után, a világjárvány ellenére is. Az új struktúra segíteni fogja a FlixMobility-t a mobilitás jövőjének formálásában.” – tette hozzá Jochen Engert. „A jövőben szeretném az alapítóként és CEO-ként szerzett tapasztalatomat a felügyelőbizottságban kamatoztatni, gondoskodni arról, hogy a Flix hű maradjon gyökereihez és továbbra is a megfelelő stratégiai döntéseket hozza.”

Hirdetés

Az innovatív magyar csapat megmutatta: minden második fékezésünk balesethez vezethet

Igencsak hektikusan vezetünk a fővárosban, majdnem minden második fékezésünk, gyorsításunk, vagy kanyarodásunk hirtelen történik, ami balesetveszélyt hordoz magával – mutatnak rá a Cristo autós alkalmazás friss felhasználói adatai. A reggeli órákban Dél-Budán, délután viszont a pesti belvárosi forgalomban kell az átlagosnál jobban figyelni autóvezetőként a hétköznapokon, az ekkor tapasztalt feszültség a hétvégi kb. kétszerese. A Közlekedési Kultúra Napjának alkalmából bemutatjuk az eredményeket, melyek kapcsán a drivingcamp Hungary közlekedésbiztonsági szakértője ad tanácsot a fővárosi autósoknak.

Bővebben
Hirdetés

Startupok és nagyvállalatok: együtt sikeresebbek

A friss ötlet, agilitás és az innovációban testet öltő tudás társul a sokévtizedes szakértelemmel, tapasztalattal, technológiai háttérrel, értékesítési kompetenciákkal, partneri hálózattal és erős pénzügyi háttérrel. Így támogatja egymást startup és nagyvállalat, amely együttműködésére egyre több a példa itthon és a nagyvilágban. Az idei Startup Safari konferencián vállalatvezetők, startupok, befektetők készítettek látleletet a hazai startup ökoszisztémáról.

Bővebben

Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen

Idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.

Bővebben

A dolgozók 73 százaléka rugalmasan, nem munkahelyhez kötötten dolgozna

Számos cégnél már kialakult hosszabb távú terv az otthoni munkavégzésre, van, ahol még nem született erről határozott döntés, míg a munkavállalói igények több felmérés szerint is a home office és a hibrid munkavégzés felé mutatnak. A távmunkavégzés különböző formáinak hosszú távú megszilárdulása a legtöbb esetben azért várhatóan nem ütközik majd akadályba, hiszen a vállalatok és a munkavállalók többsége szerint sem csökkent a hatékonyság az otthoni munka során.

Bővebben

A pandémia után először találkoztak egymással újra az innovációs ökoszisztéma tagjai

Hetedik alkalommal indult útjára április utolsó napjaiban a Startup Safari Budapest. Két év online találkozás és tudásmegosztás után idén hibrid formában jelentkezett a fesztiválok és konferenciák minden előnyét magában foglaló kétnapos programsorozat, így az innovációs ökoszisztéma tagjai végre élőben is találkozhattak.

Bővebben

A Google támogatásával ingyenes digitális program indul (leendő) hazai vállalkozók és startupok számára

Az észt Startup Wise Guys, Európa legtapasztaltabb startup akcelerátora és egyik legaktívabb befektetési alapja bejelentette a „Jump for CEE” elnevezésű, saját tőke nélküli programjának folytatását. A kezdeményezést a Google-hoz tartozó Impact Challenge for Central and Eastern Europe is támogatja. A vállalkozói készségfejlesztő esemény célja, hogy 400 közép- és kelet-európai egyén és csapat vegyen részt azokon az online workshopokon, amelyek a Covid-19 által okozott gazdasági válság negatív hatásainak csökkentését hivatottak segíteni.  

Bővebben

Az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.

Bővebben