Hirdetés

A fiatalokat foglalkoztatja az oktatás és a fenntarthatóság is

Egy szuper sikeres közösségi média kampánykihíváson van túl British Council a People 2 Peoplea kampányával. Betegsegítő applikációtól, optikai csalódással lassított forgalmon át, hallássérülteknek segítő feliratokig sokminden szerepelt a közel kétszáz beküldött ötlet között. 

Mondj a környezetedből egy problémát és hozz rá kreatív, reális megoldásokat! – így hangzott a British Council People 2 People projektjének felhívása, amire közel 200 fiatal reagált jobbnál jobb ötletekkel.

A résztvevők öt témakörben oszthatták meg ötleteiket (egészség/sport, közlekedés, társadalmi probléma, környezetvédelem és oktatás), és utóbbi kettő elsöprő népszerűségnek örvendett. Több mint 80 ötlet érkezett az újrahasznosításra, fenntarthatóságra és az erőforrásokkal való takarékoskodásra, többen bevezetnék a lebomló/komposztálható anyagú evőeszközöket, tányérokat és poharakat a szórakozó- és vendéglátóhelyeken, fesztiválokon. Volt, aki “gerillakertészkedne” a hétvégéken, így téve rendbe a városok és falvak környéki elhanyagolt zöldterületeket.

Ezüstérmes lett az oktatás: itt többen gyakorlatorientáltabb órákat vezetnének be, fontosnak tartják a kritikai gondolkodást, vagy a drámapedagógiai foglalkozásokat, ahol a gyerekek társadalmi problémákról tanulhatnának. Egyikük szerint a tinik

“nem tudják és nem is merik elmondani a véleményüket”,

ezért drámapedagógiai foglalkozással segítené őket, javítva retorikai képességeiket és érzékenyítve őket a társadalmi problémák iránt.

Sokaknál felmerült, hogy egy digitális program fejlesztésével segítene adott problémán, valaki elektromos nyugta bevezetésével küzdene a fakitermelés csökkentéséért, más pedig az orvoshiányra és a hosszú várakozási idő problémájára reagálna. Utóbbi egy olyan applikációt hozna létre, melynek segítségével a segélyhívást fogadó diszpécser meg tudná mondani, hogy a rászoruló – tünetei alapján – mely hozzá legközelebbi kórházban kaphat a leghamarabb megfelelő ellátást.

Közlekedés terén egy zirci példával élve vezetné be az egyik résztvevő a forgalmasabb gyalogátkelőknél több városban is a figyelemfelhívó zászlócskák kihelyezését, ami segítené a gyalogosok könnyebb észrevételét. Más arra gondolt, hogy az útszakaszokra olyan formákat festhetnének, amik az optikai illúzió miatt lassításra ösztönöznék az autósokat.

A kampány célja az volt, hogy népszerűsítsék a társadalmi felelősségvállalást a fiatalok körében,

így inspirációként a kihívás mellett nyolc magyar innovatív, negyven alatti fiatal történetét mutatták be, akik maguk is tesznek a társadalomért.

A 25 éves Bényei Éva Bernadettet páran már Debrecen első jövőbeli Nobel-díjasaként emlegetik, világító baktériumokkal kísérletezett, most pedig az utazással összefüggő trópusi betegségek megjelenését vizsgálja Magyarországon.

Inspirálta a fiatalokat Hodász András atya, a Szent Mihály plébánia kormányzója és a közösségi média aktív használója, aki mémeket és Youtube contentet gyárt.

“Szeretem a humort, a fricskát, a társadalomkritikát, és picit benne vagyok az egyházritikában is: jó, ha tudunk nevetni magunkon”

– mondta az atya a kampányban. Fábián Sára, az Amigos a Gyerekekért alapítójaként csaknem 130 egyetemista társával együtt rendszeresen látogat kórházakat, hogy a bent fekvő beteg gyerekeknek segítsen a tanulásban és a nehéz időszak kellemesebbé tételében. Benkő Fruzsina az Indahouse-ban hátrányos helyzetű gyerekeknek segít a tanulásban való felzárkózásban az észak-magyarországi Hernádszentandráson. Mészáros Gabriella egy ritka betegség miatt veszítette el járóképességét és idővel látását is, ennek ellenére páratlanul aktív életet él. Ő az idei Jó ember-díj kitüntetettje, aki sérült embereknek nyújt lelki segítséget tragédiájuk feldolgozásában, és érzékenyítő előadásokat tart a fiatalok szemléletmódjának alakításáért. Csányi Dávid a színészet mellett pedig gyerekotthonban segít asszisztensként és tehetséggondozóként, karácsonykor pedig minden évben ő szervezi profi színészbarátai bevonásával az ünnepi előadást – a tavalyi kétszer is nyert tehetségkutató versenyeken. A kampányban Szirmai Gergely youtuber remek videót forgatott a Csernobil című film kapcsán, Farkas Franciska színésznő pedig több alkalommal népszerűsítette a kampányt.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben