Hirdetés

A fiatalokat foglalkoztatja az oktatás és a fenntarthatóság is

Egy szuper sikeres közösségi média kampánykihíváson van túl British Council a People 2 Peoplea kampányával. Betegsegítő applikációtól, optikai csalódással lassított forgalmon át, hallássérülteknek segítő feliratokig sokminden szerepelt a közel kétszáz beküldött ötlet között. 

Mondj a környezetedből egy problémát és hozz rá kreatív, reális megoldásokat! – így hangzott a British Council People 2 People projektjének felhívása, amire közel 200 fiatal reagált jobbnál jobb ötletekkel.

A résztvevők öt témakörben oszthatták meg ötleteiket (egészség/sport, közlekedés, társadalmi probléma, környezetvédelem és oktatás), és utóbbi kettő elsöprő népszerűségnek örvendett. Több mint 80 ötlet érkezett az újrahasznosításra, fenntarthatóságra és az erőforrásokkal való takarékoskodásra, többen bevezetnék a lebomló/komposztálható anyagú evőeszközöket, tányérokat és poharakat a szórakozó- és vendéglátóhelyeken, fesztiválokon. Volt, aki “gerillakertészkedne” a hétvégéken, így téve rendbe a városok és falvak környéki elhanyagolt zöldterületeket.

Ezüstérmes lett az oktatás: itt többen gyakorlatorientáltabb órákat vezetnének be, fontosnak tartják a kritikai gondolkodást, vagy a drámapedagógiai foglalkozásokat, ahol a gyerekek társadalmi problémákról tanulhatnának. Egyikük szerint a tinik

“nem tudják és nem is merik elmondani a véleményüket”,

ezért drámapedagógiai foglalkozással segítené őket, javítva retorikai képességeiket és érzékenyítve őket a társadalmi problémák iránt.

Sokaknál felmerült, hogy egy digitális program fejlesztésével segítene adott problémán, valaki elektromos nyugta bevezetésével küzdene a fakitermelés csökkentéséért, más pedig az orvoshiányra és a hosszú várakozási idő problémájára reagálna. Utóbbi egy olyan applikációt hozna létre, melynek segítségével a segélyhívást fogadó diszpécser meg tudná mondani, hogy a rászoruló – tünetei alapján – mely hozzá legközelebbi kórházban kaphat a leghamarabb megfelelő ellátást.

Közlekedés terén egy zirci példával élve vezetné be az egyik résztvevő a forgalmasabb gyalogátkelőknél több városban is a figyelemfelhívó zászlócskák kihelyezését, ami segítené a gyalogosok könnyebb észrevételét. Más arra gondolt, hogy az útszakaszokra olyan formákat festhetnének, amik az optikai illúzió miatt lassításra ösztönöznék az autósokat.

A kampány célja az volt, hogy népszerűsítsék a társadalmi felelősségvállalást a fiatalok körében,

így inspirációként a kihívás mellett nyolc magyar innovatív, negyven alatti fiatal történetét mutatták be, akik maguk is tesznek a társadalomért.

A 25 éves Bényei Éva Bernadettet páran már Debrecen első jövőbeli Nobel-díjasaként emlegetik, világító baktériumokkal kísérletezett, most pedig az utazással összefüggő trópusi betegségek megjelenését vizsgálja Magyarországon.

Inspirálta a fiatalokat Hodász András atya, a Szent Mihály plébánia kormányzója és a közösségi média aktív használója, aki mémeket és Youtube contentet gyárt.

“Szeretem a humort, a fricskát, a társadalomkritikát, és picit benne vagyok az egyházritikában is: jó, ha tudunk nevetni magunkon”

– mondta az atya a kampányban. Fábián Sára, az Amigos a Gyerekekért alapítójaként csaknem 130 egyetemista társával együtt rendszeresen látogat kórházakat, hogy a bent fekvő beteg gyerekeknek segítsen a tanulásban és a nehéz időszak kellemesebbé tételében. Benkő Fruzsina az Indahouse-ban hátrányos helyzetű gyerekeknek segít a tanulásban való felzárkózásban az észak-magyarországi Hernádszentandráson. Mészáros Gabriella egy ritka betegség miatt veszítette el járóképességét és idővel látását is, ennek ellenére páratlanul aktív életet él. Ő az idei Jó ember-díj kitüntetettje, aki sérült embereknek nyújt lelki segítséget tragédiájuk feldolgozásában, és érzékenyítő előadásokat tart a fiatalok szemléletmódjának alakításáért. Csányi Dávid a színészet mellett pedig gyerekotthonban segít asszisztensként és tehetséggondozóként, karácsonykor pedig minden évben ő szervezi profi színészbarátai bevonásával az ünnepi előadást – a tavalyi kétszer is nyert tehetségkutató versenyeken. A kampányban Szirmai Gergely youtuber remek videót forgatott a Csernobil című film kapcsán, Farkas Franciska színésznő pedig több alkalommal népszerűsítette a kampányt.

Hackathon: kiberbiztonsági innovációs versenyt rendeznek magyar egyetemistáknak

A kibertér tele van időszerű kihívásokkal, amelyek rendkívüli hatással lehetnek a mindennapjainkra. Erre időszerű példa a 2022. május 7-én történt kibertámadás, amely az Egyesült Államok Colonial Pipeline rendszerét bénította meg. Egy számlázási szoftvert ért támadás, képes volt az ellátó láncra súlyos következményekkel hatni.

Bővebben

Szerezz 15 millió forintos támogatást az ötletedért és vedd fel a harcot a műanyagszennyezéssel!

Megnyílt a jelentkezés a Startup Plastic Surgery programra, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi kihívásokra megoldást kereső startupoknak. Az akcelerátor programra október 10-ig várják olyan minimum két fős csapatok jelentkezését, akik innovatív ötleteikkel, termékeikkel, vagy technológiákkal járulhatnak hozzá a műanyagipar megújításához és a karbonsemleges jövőhöz.

Bővebben

A repoharak örökké aktuális dilemmáját most egy fizetési szolgáltató oldaná meg

Bér és borravaló küldése közvetlenül a személyzet kártyájára, beszállítók kifizetése, vagy akár a repoharak betétdíjának kártyára történő utalása néhány másodperc alatt – néhány példa arra, hogy a Mastercard Send hogyan teheti gyorsabbá, gördülékenyebbé és biztonságosabbá a vendéglátásban és a gasztronómiában történő fizetéseket.

Bővebben

Az hazai informatikusok pár éven belül külföldi munkaadónak fognak dolgozni?

Négyből három hazai informatikus valószínűnek tartja, hogy a következő két évtized során távmunkában külföldi munkaadónak fog dolgozni, és szinte minden szakember az IT-életpálya természetes részének tekinti a külföldre történő munkavégzést – derül ki egy friss kutatás eredményeiből. Az IVSZ értékelése szerint mindez nemcsak az egyébként is súlyos munkaerő-hiánnyal küzdő digitális munkaerőpiac szempontjából jelent újabb egyértelmű

Bővebben

Még sosem érte meg ennyire telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében.

Bővebben

Közösségi támogatás megoldást hoz a tartalomgyártóknak a magyar startup

Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások