Hirdetés

A felelős fintech újságírásnak van jövője

Díjat alapított a piacvezető online számlázó. A pénzügyi technológiákkal kapcsolatos általános tájékozottság szintje ma még nem túl magas, de egy új pályázat segíthet javítani a helyzeten.

A Számlázz.hu, Magyarország piacvezető online számlázója a Péntech digitális cégfinanszírozási platform szakmai támogatásával díjat alapított, pénzjutalmat és széles körű publicitást ígérve a szerzőknek. A díjat havonta osztják ki azoknak, akik a szakmai zsűri ítélete és a közönség szavazatai alapján a legjobb írott, képi, videós vagy hanganyagot készítették fintech témában – írják a közleményben.

A pénzügyi technológiák terén gyors ütemű és nagy ívű a fejlődés, de ezzel összhangban a vállalkozóknál felmerülő kérdések száma is növekszik. Pénzügyekről beszélni nehéz, a hatósági tájékoztatás bonyolult és elrettentő, a technológiai fejlődés viszont óriási: digitalizálódnak a bankok, újgenerációs pénzintézetek jelennek meg, automatizált folyamatok hatják át a pénzügyeket. A fintech térnyerésének gyakorlati következményeiről ugyanakkor keveset hallunk, és még kevesebb a szakmailag megalapozott és a megértést segítő, valóban hasznos anyag.

Ezen szeretne változtatni a Felelős Fintech Tartalmakért pályázat és díj, amely olyan anyagok népszerűsítését tűzte zászlajára, amelyek aktuálisak, közérthetőek, valós segítséget nyújthatnak, és még élvezetesek is.

Cél: a sokszínűség

Mindenki pályázhat, aki a fintech tárgykörébe tartozó témát dolgoz fel, és a formátumra vonatkozóan sincs megkötés. Írott anyagokon kívül a nagy népszerűségnek örvendő podcastokat és videós anyagokat is várják a szervezők, de multimédiás megoldásokkal és infografikákkal is lehet nevezni.

“Hisszük, hogy egy tartalom nem attól lesz értékes, hogy hol jelenik meg és milyen alakot ölt, hanem a közlés minősége, a megközelítés újszerűsége teszi azt naggyá.” 

– hangsúlyozza Ángyán Balázs, a Számlázz.hu ügyvezetője.

A pályázat azokat is támogatni szeretné, akiknek nincs publikálási lehetősége, viszont van alkotókedve és rálátása a fintech piacra.

A célkitűzések között a közönség bevonása is szerepel, ezért bárki jelölhet anyagokat a hónap Felelős Fintech Tartalma címre, és a végső döntésben a közönség véleménye is sokat nyom a latban.

Fintech: hitelesítve

Az anyagokat sokszínű szakértő zsűri értékeli. Az ítészek között megtalálhatóak a fintech-szféra minden szegletét ismerő szakemberek: Ács Zoltán, a MKB Fintechlab vezetője, korábban gazdasági újságíró és Réti Bálint, a Magyar Fintech Szövetség elnökhelyettese. Rajtuk kívül a felelős fintech tartalomgyártás szolgálatába állt Bombera Krisztina, aki televíziós munkássága alatt számtalan rendkívül fontos eseményről tudósított, jelenleg pedig egy értékmarketing-vállalat vezetője, és különböző karitatív tevékenységek mellett a vállalati társadalmi felelősségvállalás fejlesztésével is foglalkozik, valamint Mérő László, matematikus, pszichológus, számos nagy sikerű könyv és publikáció szerzője.

Hogy jó helyre menjen

A díjazott alkotások szerzői pénzjutalomban részesülnek. A díjat alapító Számlázz.hu úgy döntött, hogy azt az összeget, amit PR anyagokra költene, ezúttal a díj formájában állítja a hiteles tájékoztatás szolgálatába. Bíznak abban, hogy ez ösztönzőleg hat, és egyre több színes, kreatív, hiteles fintech témájú anyag szüleik majd. Ha igen, biztosan van jövője a felelős fintech újságírásnak.

További részletek: https://felelosfintech.hu/

Aktuális nevezési időszak: januárban publikált anyagokat február 16-ig, februárban megjelenteket március 10-ig lehet nevezni/jelölni.

Ligát váltana a STRT: Balogh Petyáék a BÉT Standard kategóriába lépésre törekednek

A szabályozott piacra lépés érdekében a STRT már két szereplővel is együttműködik, és pénzügyi beszámolójukat is ennek megfelelően készítik el idén. Hogy mikor debütálhat a cég a BÉT Standard kategóriájában, egyelőre nem tudni – addig is elmagyarázzuk, hogy ez miért fontos.

Bővebben

Új szereplő jelent meg a közép-kelet-európai ökoszisztémában: Miben segíthet a Scale Factory a magyar scaleupoknak?

A szingapúri szolgáltató arra fókuszál, hogy minél hatékonyabban segítse ügyfelei növekedését és terjeszkedését új piacokon, a lehető legtöbb kereskedelmi hasznot hozva nekik. A Scale Factory mostantól a közép-kelet-európai régióból is várja a skálázódni kívánó vállalkozásokat.

Bővebben

Sok diáknak fogalma sincs arról, hogy milyen költségekkel jár a felnőtt élet – mondja Gyarmati Fanni, a Diverzum társalapítója

A Diverzum és a más ökoszisztéma-szereplők által készített Gen Z Reportból kiderül, hogy a fiatalok átlagos bérigénye közel sem olyan irreálisan magas, mint azt gondolnánk. A kutatási eredmények kapcsán beszélgettünk Gyarmati Fannival, a Diverzum társalapítójával.

Bővebben

Hogyan érdemeld ki a Z generáció márkahűségét?

Több ökoszisztéma-szereplő összefogásával készült átfogó kutatás az 1995-2006 között született korcsoport helyzetéről, gondolkodásáról, értékvilágáról és vásárlási szokásairól. A főbb eredményeket ismertetjük.

Bővebben