A Viber vezérigazgatója szerint csakis a felhasználó döntheti el, hogy milyen információt szeretne megosztani másokkal.
A New York Times birtokába jutott dokumentumok szerint a Facebook több mint 100 óriásvállalatnak biztosított közvetlen hozzáférést a felhasználók személyes profiljaihoz és posztjaihoz, számos esetben pedig az emberek privát beszélgetéseihez is. Eközben hónapok óta próbálja meggyőzni a közvéleményt, hogy mindent elkövetnek felhasználóik személyes adatainak védelme érdekében.
Ahogy a kiszivárgott dokumentumokból kiderült, többek között a Netflix, Spotify, és az Amazon is hozzáférhetett a Facebook felhasználók privát beszélgetéseihez, amelyekből később piaci- és pénzügyi előnyökre tettek szert.
Közéleti szereplők, adatszakértők és dühös Facebook felhasználók ezreinek negatív megjegyzései árasztották el a médiát és a közösségi oldalakat miután kiderült, hogy a Facebook továbbra is visszaél a felhasználók személyes adataival és magánéletükkel.
Djamel Agaoua, az egyik legnépszerűbb kommunikációs alkalmazás, a Viber vezérigazgatója nyílt levélben reagált az újabb botrányra és tanácsokkal látta el azokat, akik továbbra is szeretnék, hogy beszélgetéseik privátak maradjanak az általuk használt üzenetküldő applikációban.
Felsorolásában kiemeli, hogy a Viberben alapértelmezetten működő végponttól-végpontig tartó titkosítás az egyetlen megoldás, ha biztosak akarunk lenni abban, hogy személyes online terünkbe senki se avatkozhasson bele.
A védelem garantálja, hogy csak azok az emberek férhetnek hozzá információinkhoz, akik részt vettek a beszélgetésben.
Agaoua végül kiemelte, hogy a vállalatoknak nincs joga átvenni az irányítást a felhasználóktól személyes adataikat illetően: „Az online jelenlét nem jelenti azt, hogy minden, amit megosztunk rajta, az másokra is tartozik. Csakis a felhasználó döntheti el, hogy milyen információt oszt meg másokkal, hogy mások láthatják-e, hogy mikor elérhető online, illetve, hogy elolvasta-e már a neki küldött üzeneteket.”