Hirdetés

A Facebook továbbra is visszaél a privát beszélgetéseinkkel?

A Viber vezérigazgatója szerint csakis a felhasználó döntheti el, hogy milyen információt szeretne megosztani másokkal.

A New York Times birtokába jutott dokumentumok szerint a Facebook több mint 100 óriásvállalatnak biztosított közvetlen hozzáférést a felhasználók személyes profiljaihoz és posztjaihoz, számos esetben pedig az emberek privát beszélgetéseihez is. Eközben hónapok óta próbálja meggyőzni a közvéleményt, hogy mindent elkövetnek felhasználóik személyes adatainak védelme érdekében.

Ahogy a kiszivárgott dokumentumokból kiderült, többek között a Netflix, Spotify, és az Amazon is hozzáférhetett a Facebook felhasználók privát beszélgetéseihez, amelyekből később piaci- és pénzügyi előnyökre tettek szert.

Közéleti szereplők, adatszakértők és dühös Facebook felhasználók ezreinek negatív megjegyzései árasztották el a médiát és a közösségi oldalakat miután kiderült, hogy a Facebook továbbra is visszaél a felhasználók személyes adataival és magánéletükkel.

Djamel Agaoua, az egyik legnépszerűbb kommunikációs alkalmazás, a Viber vezérigazgatója nyílt levélben reagált az újabb botrányra és tanácsokkal látta el azokat, akik továbbra is szeretnék, hogy beszélgetéseik privátak maradjanak az általuk használt üzenetküldő applikációban.

Felsorolásában kiemeli, hogy a Viberben alapértelmezetten működő végponttól-végpontig tartó titkosítás az egyetlen megoldás, ha biztosak akarunk lenni abban, hogy személyes online terünkbe senki se avatkozhasson bele.

A védelem garantálja, hogy csak azok az emberek férhetnek hozzá információinkhoz, akik részt vettek a beszélgetésben.

Agaoua végül kiemelte, hogy a vállalatoknak nincs joga átvenni az irányítást a felhasználóktól személyes adataikat illetően: „Az online jelenlét nem jelenti azt, hogy minden, amit megosztunk rajta, az másokra is tartozik. Csakis a felhasználó döntheti el, hogy milyen információt oszt meg másokkal, hogy mások láthatják-e, hogy mikor elérhető online, illetve, hogy elolvasta-e már a neki küldött üzeneteket.”

Két magyar csapat is dobogón végzett az EIT Jumpstarter program döntőjében

A nemzetközi versenyen a vállalatok ESG-stratégiájának fejlesztését segítő VeridianIQ, illetve a kiterjesztett valóságot használó, navigációs alkalmazást fejlesztő ARport is második helyezést ért  el a kategóriájában. Fotóriportunk az Európai Innovációs és Technológiai Intézet startupversenyéről.

Bővebben

Sírhelygondozó platformot kidolgozó csapat nyert az MCC és a Design Terminal inkubátorprogramjában

Az Ötlet Inkubátor program célja, hogy tehetséges fiatalok számára vállalkozásépítési ismereteket, alapvető gazdasági tájékozottságot, üzleti tudást, gyakorlati tapasztalatot és értékes kapcsolati hálót nyújtson.

Bővebben

Újabb Vespucci Partners siker: orvostechnológiai startup kapott befektetést

A Vespucci Partners tőkealapkezelő befektetési portfóliójába tartozó innoMask Kft. egy újabb tőkebevonásnak köszönhetően továbblépett a magvető fázisból. A magyar startup egy olyan újgenerációs, altatásnál használt laringeális maszkot fejleszt, amely páratlan lesz az orvosi eszközök piacán. A tőkét a Széchenyi Alapok Zrt., az Óbuda Uni Venture Capital (OUVC) Zrt. és egy magánbefektető biztosította.

Bővebben

Biobubi: magyar cég rajzolja át a háztartási tisztítószerek piacát

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégéptisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Bővebben

Ne lokálisan, hanem regionálisan gondolkodjunk, és tegyük közösen sikeressé Közép-Kelet-Európát – mondja a Puzl CowOrKing vezetője

A Puzl CowOrKing novemberben Budapesten nyitotta meg második közösségi irodaházát. Hogyan jutott el ide a bolgár szolgáltató? Miért pont Budapesten kezdik meg a regionális terjeszkedést, és milyen hatást kívánnak gyakorolni az IT- és startup-ökoszisztémára? Erről kérdeztük Thibaut Taittingert a Puzl CEO-ját.

Bővebben

Amerikai piacra segítené az ÓUVC az ütős sportolókat segítő DinkMate startupot

Az ÓUVC-től kapott 100 millió forintos befektetést a DinkMate csapata a pickleball játékosok fejlődését segítő technológiájának fejlesztésére és márkaépítésre is szeretné felhasználni. A hosszú távú célok között szerepel, hogy a startup a nemzetközi pickleball szövetség hivatalos digitális partnerévé váljon.

Bővebben