Hirdetés

A divatipar lehetőségeit is kiaknázná a Hiventures

A magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése, valamint egy értékteremtő hazai divat- és dizájnipari startup ökoszisztéma kialakítása érdekében stratégiai megállapodást kötött egymással a Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). A felek a megállapodás értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.

Szakmai mentorprogramok indítása, a szervezetek közötti tudástranszfer, közös képzési program kidolgozása – többek közt ezeket is tartalmazza az a stratégiai megállapodás, amelyet az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), az iparág fejlesztéséért felelős állami szakmai szervezet kötött a magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése érdekében.

 A divatipar nemzetközi szinten körülbelül 2,5 billió dolláros iparág, amelynek jelentős részét a fashion tech megoldások teszi ki. Szeretnénk, ha Magyarországon is elmozdulna ez a tradicionális iparág az innováció és a digitális transzformáció irányába és kiaknázásra kerülnének a divat, design és a technológiák ötvözésében rejlő üzleti lehetőségek. Fontos feladatunk, hogy az itthon tanuló kreatív szakemberek ne csupán divatipar és dizájn ismeretekkel, hanem vállalkozói szemlélettel, startup tudással is fel legyenek vértezve, ezáltal sikeresebbek legyenek a régiós és nemzetközi versenyben. Ezeket a célokat szolgálja az MDDÜ-vel kötött stratégiai együttműködésünk” – mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.

Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. Hangsúlyozta: az együttműködéssel fontos céljuk, hogy perspektívát nyújtsanak az divat és dizájn területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, erősítsék a vállalkozói szemléletet a kreatív iparágban, és elősegítsék az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében.

A megállapodás értelmében a jövőben a két szervezet kölcsönösen segíti a jelen és jövő innovatív kezdeményezéseit, valamint a vállalkozói utánpótlás megteremtését a divat- és dizájniparban.

Így fontos eleme az együttműködésnek a két szervezet közötti tudástranszfer, amelynek keretében a Hiventures üzleti mentorokat delegál az MDDÜ startup vállalkozásokat érintő programjaira, eseményeire, akik szakmai előszűrés mellett, üzleti tematikájú előadásokat képesek tartani, valamint csapatokat mentorálni. Az MDDÜ pedig divat- és dizájnipari szakmai mentorokat, előadókat delegál igény szerint a Hiventures témába vágó programjaira, eseményeire. Előbbiek mellett az MDDÜ szakmailag validálja a Hiventureshez beérkező iparágspecifikus projekteket, míg a Hiventures befektetői prezentációs lehetőséget biztosít az összes MDDÜ által mentorált divat és dizájnipari startup vállalkozás, innovatív ötlet számára.

A Hiventures és az MDDÜ stratégiai együttműködésének további lépéseként megkezdik a felek egy közös egyetemi „startup képzés” kidolgozását a divatiparban tanulmányokat folytató hallgatók számára, hogy segítsék őket sikeres vállalkozás indításában. A tervek szerint a képzés végén a befektetésre alkalmas, kiválasztott projektek a Hiventures 9 millió forintos inkubációs befektetésben, valamint az MDDÜ szakmai támogatásban részesülhetnek. Az együttműködési megállapodást tovább erősítve, a Hiventuresen kívül az MFB csoport többi leányvállalat is szerepet vállal a hazai divat-és design ipar támogatásában, legyen szó finanszírozásról- tőke, hitel, garancia-, kapcsolati tőkéről vagy szakértői bázisról.

 

Mozdítsuk előre Európa 2,95 billió eurós technológiai ökoszisztémáját! – ezért gyűlnek össze a szereplők az első GITEX EUROPE expón

A North Star Europe a GITEX EUROPE x Ai Everything, a régió legnagyobb technológiai, startup és digitális befektetési rendezvényének részeként debütál. Az eseményen 750+ startup, 600+ befektető és a startup-ökoszisztéma globális szereplői találkoznak.

Bővebben

A nyár végéig nem érdemes számítani a Klarna IPO-jára

A nyilvános piaci bevezetéshez a fintech unikornis szeretne még nagyobb támogatást és lendületet látni – a cég IPO-terveire rálátó források szerint. Mindeközben a Klarna vezérigazgatója elismerte: kicsit túltolták az AI-alapú költségcsökkentést, és újra humán munkaerőt kell keresni.

Bővebben

Először finanszíroz kifejezetten európai alapokat az USA egyik legnagyobb alapok alapja, az Adams Street Partners

A 270 millió eurós összegből nagy szereplők általános alapjai és akár egyszemélyes mikroalapok is részesülhetnek – a lényeg a szakértelem, és hogy az alapokon keresztül a legjobb alapítókat tudja finanszírozni a világszinten jegyzett fund of funds.

Bővebben

Oszkó Péter: Ideje lenne Európának ráébrednie arra, hogy önállóvá kell válnia a technológiai és tőkepiacon

Az OXO Holdings vezetője szerint Európának megvan a képessége arra, hogy fel tudja használni az erőforrásait egy önálló, európai piac felépítésére, ahelyett, hogy hagyja az USA-nak és Kínának, hogy ők vegyék hasznát az itteni kapacitásoknak. Sőt, az USA-ban éppen kidurannó AI-lufi arra világít rá, hogy nem mindig az amerikai piacokra kell pakolnia a megtakarításokat. Interjúnk

Bővebben

Eladta a Sanofi a fogyasztói egészségügyi üzletága, az Opella 50 százalékos részesedését

Az eladás nem volt zökkenőmentes, az erős politikai ellenérzéseket váltott ki. A Sanofi végül úgy tudta amerikai vevőnek adni az Opella részvényeinek felét, hogy garanciákat vállalt a francia termelés fenntartására, és beengedte a francia állami befektetési bankot is a tulajdonosi körbe.

Bővebben

Az európai mesterséges intelligencia globális lendületet kap az első és legnagyobb technológiai, startup- és digitális befektetési eseményen

A GITEX EUROPE x Ai Everything a berlini bemutatkozására készül, miközben befolyásos vezetők és döntéshozók irányoznak elő határokon átnyúló, merész technológiai partnerségeket, a tőkéhez való hozzáférés bővítését és a mesterséges intelligencia gazdaságának felgyorsítását.

Bővebben