A digitalizációval összefüggő félelmeket az információhiány táplálja

Régiós összehasonlításban is kiugróan nagy jelentőséget tulajdonítanak az innovatív technológiáknak a fogyasztói elkötelezettség erősítésében a magyarországi vállalkozások – derül ki a Microsoft kelet-közép-európai üzleti szereplőkre fókuszáló felméréséből. A hazai döntéshozók a saját szektorukban várható technológiai áttöréseket illetően is lényegesen derűlátóbbak térségbeli társaiknál.

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása szerint az érintett földrajzi régió vállalkozásai egyértelműen növekedési lehetőségként tekintenek a digitalizációra, a megkérdezettek 83 százaléka nyilatkozott így. A magyar üzleti döntéshozók még ennél is optimistábbak voltak a maguk 87 százalékával; ugyanakkor nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy nálunk azonosították a legtöbben fenyegetésként a transzformációt abban az esetben, ha nem tudunk rá haladéktalanul reagálni (12 versus 7 százalék régiós átlag).

„A digitalizációval összefüggő félelmeket sok esetben egyszerű információhiány táplálja” – vélekedett Bábel Gabriella, a Microsoft Magyarország megbízott ügyvezető igazgatója. Ezt nem csupán korábbi felméréseik támasztják alá, hasonló tanulsággal szolgált a tavalyi GDPR felkészülés is. „Miközben a Microsoft idehaza is mindent megtett annak érdekében, hogy az átállás a cégek és a magánszemélyek számára is minél inkább zökkenőmentes legyen, azt figyeltük meg, hogy a folyamat meghatározó része volt maga az edukáció, a vállalkozások ismereteinek kitágítása az egységes európai adatvédelmi szabályokról” – fogalmazott Bábel Gabriella.

Egyfajta kincstári pesszimizmus érhető tetten a digitalizáció legfőbb gátjaira vonatkozó válaszokban. Míg abban egyetértünk Kelet-Közép-Európa vállalati döntéshozóival, hogy a folyamatot elsődlegesen biztonsági problémák hátráltatják (48 versus 46 százalékos régiós átlag), ezeket nálunk a jogszabályi háttér követi 39 százalékkal. Ezt a térség egészében csupán 25 százalék tartja fontosnak. Ezzel szemben a vállalati vezetés és a dolgozók felkészültségét sokkal inkább akadálynak tartják a környező országok döntéshozói: 42 százalékuk szerint ez a második legnagyobb probléma, miközben nálunk választották a legkevesebben ezt a lehetőséget (37 százalék), ami arra utal: nálunk felkészültebbnek, „jövőállóbbnak” tartják a munkaerőt, mint a térség egészében.

A digitalizációt vezérlő tényezők megítélésében is eltérünk a régiós közvélekedéstől. Kisebb különbség mutatkozik a vállalati működés optimalizálásának, illetőleg a munkavállalói együttműködés hatékonyságjavításának szerepét illetően: míg nálunk mindkét komponenst a megkérdezettek 83 százaléka tartja kiemelten fontosnak, a térség egészében 76, illetve 74 százalék ez az arány.

Lenyűgöző technológia és innováció

Ugyanakkor hatalmas eltérés mutatkozik abban, hogyan tekintenek a magyarországi vállalkozások az innovatív technológiákra: a válaszadók 77 százaléka tartja cége sikeres digitalizációjában meghatározónak ezt az elemet, mint a fogyasztói kötelékek megszilárdításának optimális eszközét., Eközben a régiós átlag 58 százalék, akárcsak a másik fogyasztókhoz kapcsolódó digitalizációs pillér, a termékek/szolgáltatások átalakítása, új üzleti modellek bevezetése esetében – utóbbit nálunk a megkérdezettek 70 százaléka emelte ki. Mindkettő arra utal, hogy Magyarországon a térség egészére jellemzőnél lényegesen nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a technológiának és az innovációnak. Utóbbi kategória egyébként a kelet-közép-európai üzleti és informatikai döntéshozókat is megosztotta: a számítástechnikával foglalkozók alig több mint a fele, 52 százaléka hangsúlyozta ennek fontosságát a régió egészére vetítve, szemben az üzleti döntéshozókkal, akiknél 64 százalék kardoskodott az innováció fontossága mellett.

Az ügyfélorientált digitalizációs irány mellett a magyar vállalkozások a szektorukban várható változásokhoz kapcsolódó optimizmusukat tekintve is felfelé térnek el a kelet-közép-európai átlagtól: 53 (régiós átlag: 35) százalékuk szignifikáns, 41 (40) százalékuk pedig mérsékelt digitális áttörésre számít saját iparágában.

A kutatás során Magyarország mellett Csehország, Görögország, Lengyelország, Oroszország és Románia 200-200 vállalati és informatikai döntéshozóját kereste meg és faggatta a digitális átalakulásról az Ipsos közvélemény- és piackutató cég. A Microsoft megbízásából végzett felmérésben legalább 250 főt foglalkoztató pénzügyi, kiskereskedelmi és termelőcégek vettek részt, véletlenszerűen kiválasztva.

A Toyota feladta a leckét Elon Musknak

A Toyota zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás teherautók fejlesztését célzó Portal projektje újabb mérföldkőhöz érkezett. Bemutatták ugyanis  a hidrogén-üzemanyagcellás teherautó-prototípusának első példányát. Ezzel feladták a leckét a Tesla vezér Elon Musknak, aki korábban szójátékkal élve bolond celláknak nevezte az üzemanyagcellákat (fuel cell – üzemanyagcella, fool cell – bolond cella).

Bővebben

Zsarolóvírusokat és szerverhozzáféréseket is árulnak a webes feketepiacon

A kiberbűnözés 3 billió dolláros kiadást jelentett világszerte 2015-ben, és az előrejelzések szerint ez az összeg 2021-re 6 billióra emelkedik. A kiadások alatt az incidensek utáni összes költséget értjük.  Az ESET szakemberei összegyűjtötték, hogy milyen szolgáltatások érhetők el a dark weben, és ezek mekkora kiadást jelentenek a kiberbűnözők számára.

Bővebben

Startupot allapított az Aranyélet és a Válótársak sztárja

Egy zárt Facebook csoport jól bevált működésén felbuzdulva alapította meg startupját Lengyel Tamás és Gosztonyi Csaba. A Szabadszínész egy digitális castingplatform, egy szakmai piactér, amely a munkavállalókat és a munkáltatókat egymás számára láthatóvá teszi, részrehajlástól mentesen – függetlenül a kapcsolati rendszertől és a földrajzi elhelyezkedéstől.

Bővebben

Még két napig jelentkezhetünk a félmilliós fődíjra vállalkozási ötleteinkkel

Március 20-án zárul a jelentkezés a Győrben megrendezésre kerülő vállalkozási ötletversenyre. A vidéki városban a legjobb ötletek között közel egymillió forintot osztanak ki, emellett értékes belépőjegyek és ingyenes irodahasználat is gazdára talál majd a zsűri által arra legérdemesebbnek tartott ötletgazdák között.

Bővebben

Véget vet a magyar startup az önmagunk diagnosztizálásából fakadó felesleges pániknak

Alig két éve indult útjára a hazánkban úttörő egészségügyi mobilalkalmazás, a MediCall, de felhasználóik száma már több, mint 13.000, ráadásul 200 millió forintos tőkebefektetést kapott decemberben az alkalmazást fejlesztő cég. A telefonos alkalmazás a jövő egészségügyi szolgáltatását hozza el Magyarországra, forradalmasítva az orvos-beteg kapcsolattartást és a páciensek folyamatos, várakozási idő nélküli, szakszerű ellátását.

Bővebben

Hihetetlen adatátviteli kapacitása van a Microsoft és a Facebook tenger alatti kábelének

A világ legmagasabb kapacitású tengeralatti kábelének sebességén végzett egy korszakalkotó tesztet az Infinera, és arra jutottak, hogy a lehetséges adatátviteli sebesség akár 20%-kal gyorsabb lehet, mint azt a kábel lefektetésénél feltételezték a mérnökök és a tervezők. A kísérlet során a kutatók 26,2 Terabits/másodperces rekord átviteli sebességet ért el azon a közel 6600 kilométer hosszú transzatlanti kábelen, amely a Facebook és a Microsoft közös tulajdonában van.

Bővebben

Európa sokat profitál a nyitott beruházási politikájából

Számos kulcságazatban nő a harmadik országbeli tulajdonban lévő vállalatok aránya az Európai Unióban, ahol Kína és más feltörekvő gazdaságok egyre több pénzt fektetnek be – derül ki az Európai Bizottság jelentéséből. A friss értékelés szerint az uniós cégek eszközeinek több mint 35 százaléka harmadik országbeli tulajdonban van, ami azt jelzi, hogy az európai uniós befektetési rendszer az egyik legnyitottabb a világon.

Bővebben

Nemzetközi startup nagyágyúk jönnek Budapestre

Idén tavasszal is jön a Startup Safari fesztivál Budapesten!  Az eseményt április 17-19. között rendezik meg. Az érdeklődők helyszínről helyszínre vándorolva ismerkedhetnek meg a számukra érdekes cégekkel, szakmákkal, emberekkel, elsősorban az infokommunikációs szektor, a kreatívipar, a startup-kultúra, valamint az ezek köré csoportosuló üzleti szolgáltatások és társadalmi ügyek területéről.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások