Hirdetés

A digitalizáció folyamatos munkahelyi edukációt kíván?

A technológiai fejlődés hatásaitól leginkább alacsonyabb iskolai végzettségűek tartanak, és éppen ők azok, akik a legkevesebb munkahelyi képzési lehetőséget kapják – állapítja meg a PwC 29 országban végzett kutatása. A lemaradás életveszélyes lehet, és a felzárkóztatás a munkaadók feladata.

Hirdetés

A megkérdezett munkavállalók 53 százaléka úgy ítélte meg, hogy az automatizálás a következő tíz évben jelentősen megváltoztatja vagy feleslegessé teszi munkahelyét, és mindössze 28 százalékuk tartja ezt valószínűtlennek. A többség (61 százalék) pozitívan értékelte a technológia napi munkájukra gyakorolt hatását, és 77 százalékuk már most új készségeket sajátítana el, vagy teljesen átképezné magát jövőbeli foglalkoztathatósága javítása érdekében. A lehetőségek és a hozzáállás azonban az egyén végzettségétől függően jelentősen eltér.

Az oktatás hatása

A felsőfokú végzettséggel rendelkezők a legoptimistábbak a technológiával és a jövőbeni foglalkoztatási kilátásaikkal kapcsolatban, annak ellenére, hogy úgy vélik, jelenlegi munkahelyük valószínűleg jelentősen megváltozik vagy megszűnik.

A felsőoktatási végzettséggel vagy szakképesítéssel nem rendelkező felnőttek több mint egyharmada (34 százalék) azt mondja, hogy nem sajátítanak el új digitális készségeket, míg a főiskolát, egyetemet végzettek körében mindössze 17 százalék gondolkodik hasonlóan.

A PwC kutatása szerint ráadásul a középiskolánál magasabb végzettséggel vagy szakképesítéssel nem rendelkező munkavállalóknak kisebb valószínűséggel ajánlanak fel a munkáltatók képzési lehetőségeket: 38 százalékuk nem ilyen kap lehetőséget, míg a felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalóknál ez az arány 20 százalék. Akiknek kevesebb lehetősége van új digitális készségek elsajátítására, jobban is tartanak az automatizálás hatásaitól.

Demográfiai különbségek

A 18–34 évesek optimistábbak a digitális jövővel kapcsolatban, mint bármely más felnőtt korcsoport – 69 százalékuk pozitívan gondol a technológia munkahelyükre gyakorolt jövőbeli hatására. Ennek a korosztálynak mindössze 18 százaléka véli úgy, hogy munkáltatójuktól nem kap lehetőséget az új digitális készségek elsajátítására. A 35–54 évesek és az 55 éven felüliek esetében ez az arány 29, illetve 38 százalék.

A megkérdezettek véleménye megoszlik abban a tekintetben, hogy melyek azok a készségek, amelyeket el szeretnének sajátítani. Hasonló arányban szeretnének egy adott technológiához érteni, mint amilyen arányban tanulási és alkalmazkodási képességüket fejlesztenék a különféle technológiák tekintetében. Mivel a munkával töltött évek száma egyre növekszik, a továbbképzés jelentősége is folyamatosan nő, a digitális készségek fejlesztése pedig hozzájárulhat a termelékenység növekedéséhez is.

„Nem mindenkinek kell megtanulni programozni, viszont mindenkinek meg kell értenie, hogy a technológia hogyan alakítja át a munka világát, és mindez hogyan válhat előnyükre. A továbbképzés a folyamatos tanulás és a kíváncsiság kultúrájának megteremtését jelenti, és ezzel sok szervezet küzd. Túlságosan gyakran fordul elő, hogy téves elképzeléseik vannak arról, hogy milyen típusú munkavállalót kell továbbképezni, így egy ördögi kör alakul ki, amelynek eredményeként egyes munkavállalók lemaradnak” – mondta Osztovits Ádám, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának vezetője, illetve a közép- és kelet-európai régió Strategy & Transformation területért felelős cégtársa.

Hirdetés
Hirdetés

Budapesten és Prágában is bővíti flottáját a GreenGo

Új, Skoda Citigo e iV elektromos autókkal bővül a GreenGo hazai és prágai flottája. Azért éppen ezzel a modellel, mert a felhasználók hosszabb utakra is egyre szívesebben indulnak e-carsharinggel, és itt bizony már fontos szempont a hatótáv. Az új járműpark májustól fokozatosan lesz elérhető a felhasználók számára, a következő hónapokban további bővülés várható.

Bővebben

A Simple On You lett a Cápák között K&H az innovációért különdíj nyertese

A szívünknek oly kedves verssorokkal már az utcán sétálva is találkozhatunk. A Cápák között harmadik évadjának K&H az innovációért különdíj nyertese, a Simple On You vállalkozás a divatot köti össze a magyar költészettel: innovatív technológia segítségével nyomtatott, mindennapi ruhadarabjaikon ugyanis a művészi rajzok, illusztrációk mellett, a legnagyobb költőink versidézetei tűnnek fel. A díjjal járó 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogram többek között a tulajdonosok pénzügyi tudatosságát fejleszti.

Bővebben

Virtuális állásbörze várja az egyetemistákat

Virtuális állásbörzét szervez a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) a Case Solvers HRTech és EdTech területeken aktív startup vállalkozással közösen. Május 5-én és 6-án az Egyetem 3 karán közel 50 vállalati és civil szervezeti partner várja a hallgatókat szakmai gyakorlati-, és álláshelyek, valamint önkéntes lehetőségek széles kínálatával. A kétnapos online rendezvénysorozat keretében a virtuális vállalati bemutatkozó standok mellett karrier tanácsadás, interaktív előadások, workshopok és fogadóórák is várják az érdeklődőket.

Bővebben

Közös kutatásba kezd a Corvinus Egyetem egy magyar startuppal

Közös projekten dolgozik a Codecool és a Budapesti Corvinus Egyetem az elkövetkező négy évben. A projekt fő célkitűzése, hogy felmérjék a digitalizáció jelenlegi és jövőbeni munkaerőpiaci igényeit, az ennek kielégítését leghatékonyabban szolgáló toborzási és kiválasztási módszereket, és nem utolsósorban a munkaerő utánpótlását biztosító oktatási programok kínálatát.

Bővebben

Elismerést kapnak a legdizájnosabb vállalatok

A Magyar Formatervezési Tanács idén is meghirdeti Design Menedzsment Díj pályázatát. Az elismerésre a bírálóbizottság tagjain kívül bárki jelölhet vállalkozásokat, nonprofit intézményeket. Az egymillió forinttal járó díj célja elismerni a designtudatos szemléletben, a design alkalmazásában és szakszerű menedzselésében élen járó szervezeteket.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások