Hirdetés

A digitális zene rekordokat döntött

Több mint 900 milliárd alkalommal játszottak le tavaly on-demand videókat és streamelt zeneszámokat az amerikaiak, ami 45 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. A Nielsen adatai szerint az Egyesült Államokban 23 százalékkal nőtt az albummal egyenértékű egység eladása 2018-ban. 

Hirdetés

A dalok eladását Ed Sheeran Perfect című száma vezeti 1,3 milliárd letöltéssel – derül ki a Nielsen Music év végi összefoglaló felméréséből. Az egymilliárdos streamhatárt négy dal lépte át: Drake: God’s Plan, Juice WRLD: Lucid Dreams (Forget Me), Drake: In My Feelings és XXXtentacion Sad.

De nem csak az online zenehallgatás népszerűsége nő, a bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart: 15%-kkal több fekete korong fogyott. A digitális zenevásárlás – amelybe beletartoznak a digitális albumok, „albumnyi” számok (az. ún. track equivalent album) és az on-demand streamelt albumok – több mint egyharmadával nőtt 2018-ban.

„Mit sem vesztett lendületéből a zenefogyasztás: a fizetős zenei tartalmak iránti kereslet közel felével nőtt 2018-ban” – mondta David Bakula, a Nielsen Music üzletág kutatási aligazgatója.

„A rekordnövekedés motorját az új smart hangszórók és a hozzájuk kapcsolódó kütyük szolgáltatják, amivel gyakorlatilag üstököspályára állt a zenefogyasztás. A szupergyors és stabil 5G térnyerésével arra számítunk, hogy a fogyasztás minden csatornán és platformon tovább nő majd, ami az állandó online zenei fogyasztásnak kedvez 2019-ben és azon túl. Így a zene megőrzi vezető szerepét a szórakozási műfajok között.”

Luis Fonsi Despacito című slágerével a kétnyelvű sikerszámok folyamatosan a lejátszási listák élére kéredzkednek. A kevert nyelvű számok újabb és újabb nagy mérföldköveket vesznek be, mint például Cardi B, Bad Bunny and J. Balvin: I Like It c. dala, melyet 873 milliószor streameltek online és 531 ezer alkalommal játszottak le a rádióban 2018-ban. A második legnépszerűbb bilingvális sláger a Taki Taki DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna & Cardi B előadásában közel 300 milliós on-demand lejátszással, míg a harmadik helyet a Bad Bunny & Drake együttműködéséből született MIA kapta (235 milliós on-demand online lejátszással).

2018 egyértelműen Drake éve volt: minden létező rekordot megdöntött, ami az online zenehallgatást illeti. A Scorpion c. megasikeres albumból a megjelenés hetében 742,92 millió fogyott, messze maga mögé utasítva a korábbi rekordtartó Post Malone beerbongs & bentleys című albumát, melyre „mindössze” 431 millióan voltak kíváncsiak az első hét napban.

A női előadók számára is sikeres volt 2018 az Egyesült Államokban: slágerlistás jelenlétüket megduplázva jelentősen növelték on-demand erejüket is. Cardi B, Camila Cabello és Ariana Grande több héten át bérelt magának helyet a Billboard-listák élén. Sőt Cardi B Invasion of Privacy című albumának megjelenésével rekordot döntött a szóló női előadók között: 202 millióan streamelték zenéjét a megjelenés hetében.

2018 a kasszasikerek filmzenéinél a műfaj évek óta nem tapasztalt fellendülését eredményezte. A holdudvarhatásból még a Queen is profitált: a Bohém Rapszódia c. filmnek köszönhetően az együttes 39 év után visszatért a Billboard 100-as és 200-as listájára is, és a címadó dal a könnyűzene történelmében először került be a top 100-ba három különböző évtizedben. A legnagyobb showman c. film premierje 2017-ben volt, ugyanakkor soundtrackje az egyetlen, amelyből egymillió példánynál több fogyott tavaly (másfél millió).

Hirdetés

Kérdezz a legjobbaktól – bármit!

Rendesen felrázta a hazai startup szférát, amikor augusztusban a világ legnagyobb korai fázisú startup-akcelerátora, a Founder Institute irodát nyitott Magyarországon. A Founder Institute Hungary vezetői és mentorai egytől egyig a magyar startup berkekben jól ismert, hiteles szakemberek, akik augusztus óta már számos online előadás keretein belül csillogtatták meg tudásukat. A soron következő – egyben idén az utolsó – rendezvény azonban még az eddigieknél is nagyobbat fog szólni!

Bővebben
Hirdetés

Mit tartogat a jövő az élelmiszeripari csomagolóanyagoknak?

Az élelmiszeripar történetének egyik legnagyobb kihívása elé néz. Az Európai Unió a termékcsomagolásokat érintő előírások új szabályozását szorgalmazza, és ezek bevezetése a magyarországi vállalkozásokra is nagy hatással lesz majd. Hogyan lehet fenntarthatóbb módon használni a műanyagokat az élelmiszeriparban? Kiderül a Thege-Plastic Kft. honlapján olvasható cikkből!

Bővebben

Válasszuk ki együtt az ország legígéretesebb startupjait!

Közösségélénkítő kampány keretében elindítjuk új kezdeményezésünket, és 2021 első negyedévében első alkalommal publikáljuk a „TOP 25 legígéretesebb magyar startup” listát.  Most Te is jelölheted azokat, akiket érdemesnek találsz arra, hogy bekerüljenek az első ízben összeállításra kerülő listára

Bővebben

Friss, vegyszermentes zöldségek egész évben egy hazai startuptól

A mezőgazdaság egyik legjelentősebb kihívására, az egyre csökkenő termőföldek problémájára kínál megoldást egy hazai fejlesztés. A Start it @K&H inkubátorban fejlődő startup, a bedrock.farm, olyan környezetbarát, automatizált, vertikális beltéri növénytermesztési rendszert dolgozott ki, melynek segítségével az időjárási körülményektől és szezontól függetlenül, az év minden napján magas minőségű zöldségekkel képes ellátni a hazai éttermeket.

Bővebben

A vállalatok tárolt adatait egyre több támadás érheti

Unásig ismételgetett tény, hogy a járványhelyzet még sürgetőbbé tette a digitalizációt a vállalkozások számára. A Baker McKenzie ügyvédi iroda hét szektorból 300 cég bevonásával készített nemzetközi felmérést, melyből kiderül:.a sikeres átalakulás fő akadálya az új rendszerek integrálásának technológiai és jogi nehézségei, az adatvédelmi és kiberbiztonsági kockázatok, valamint a megfelelő szakemberek hiánya.

Bővebben

A Danube Cup elődöntő legjobb hazai csapatai öt Duna menti egyetem vállalkozási ötleteivel versenyezhetnek

Budapest, 2020. december 01. – “Danube Cup 2021” címmel közös szervezésű vállalkozói pitch versenyt hirdetett 2021 áprilisára a Duna menti egyetemek hallgatói számára a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara (BME GTK) és a Budapesti Corvinus Egyetem. A jelentős nemzetközi érdeklődéssel övezett verseny magyar előválogatójának időpontja 2020. december 4.

Bővebben

A hibrid munkavégzés lehet a jövő

Home office, vagy irodai munka? Esetleg a kettő kombinációja? A CBRE átfogó tanulmányt készített, amely alaposan körbejárva a témát számos javaslattal áll elő, és amelyből világosan kirajzolódik, hogy a siker feltétele – a koronavírust követő korszakban is – a hibrid stratégia, egészen pontosan az irodai és otthoni munka okos ötvözése lehet. Máskülönben a költségmegtakarításokból származó rövid távú nyereség szinte biztosan hosszú távú veszteségekhez vezet.

Bővebben

Új tudományos podcasttal jelentkezik a Műegyetem: fókuszban a magyar innovációk!

Új, jövőformáló podcast sorozat indult: az Inno Sapiens a legaktuálisabb tudományos témákkal foglalkozik. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértői és ipari partnerei a tudomány, az oktatás és a gazdasági élet együttműködéséből létrejött hazai innovációkról beszélnek. Az évad nyolc epizódjában szó lesz a járműiparról, a modernizálódó gyógyszergyártásról, az energetika és a telekommunikáció jövőjéről is.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások