A digitális zene rekordokat döntött

Több mint 900 milliárd alkalommal játszottak le tavaly on-demand videókat és streamelt zeneszámokat az amerikaiak, ami 45 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. A Nielsen adatai szerint az Egyesült Államokban 23 százalékkal nőtt az albummal egyenértékű egység eladása 2018-ban. 

A dalok eladását Ed Sheeran Perfect című száma vezeti 1,3 milliárd letöltéssel – derül ki a Nielsen Music év végi összefoglaló felméréséből. Az egymilliárdos streamhatárt négy dal lépte át: Drake: God’s Plan, Juice WRLD: Lucid Dreams (Forget Me), Drake: In My Feelings és XXXtentacion Sad.

De nem csak az online zenehallgatás népszerűsége nő, a bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart: 15%-kkal több fekete korong fogyott. A digitális zenevásárlás – amelybe beletartoznak a digitális albumok, „albumnyi” számok (az. ún. track equivalent album) és az on-demand streamelt albumok – több mint egyharmadával nőtt 2018-ban.

„Mit sem vesztett lendületéből a zenefogyasztás: a fizetős zenei tartalmak iránti kereslet közel felével nőtt 2018-ban” – mondta David Bakula, a Nielsen Music üzletág kutatási aligazgatója.

„A rekordnövekedés motorját az új smart hangszórók és a hozzájuk kapcsolódó kütyük szolgáltatják, amivel gyakorlatilag üstököspályára állt a zenefogyasztás. A szupergyors és stabil 5G térnyerésével arra számítunk, hogy a fogyasztás minden csatornán és platformon tovább nő majd, ami az állandó online zenei fogyasztásnak kedvez 2019-ben és azon túl. Így a zene megőrzi vezető szerepét a szórakozási műfajok között.”

Luis Fonsi Despacito című slágerével a kétnyelvű sikerszámok folyamatosan a lejátszási listák élére kéredzkednek. A kevert nyelvű számok újabb és újabb nagy mérföldköveket vesznek be, mint például Cardi B, Bad Bunny and J. Balvin: I Like It c. dala, melyet 873 milliószor streameltek online és 531 ezer alkalommal játszottak le a rádióban 2018-ban. A második legnépszerűbb bilingvális sláger a Taki Taki DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna & Cardi B előadásában közel 300 milliós on-demand lejátszással, míg a harmadik helyet a Bad Bunny & Drake együttműködéséből született MIA kapta (235 milliós on-demand online lejátszással).

2018 egyértelműen Drake éve volt: minden létező rekordot megdöntött, ami az online zenehallgatást illeti. A Scorpion c. megasikeres albumból a megjelenés hetében 742,92 millió fogyott, messze maga mögé utasítva a korábbi rekordtartó Post Malone beerbongs & bentleys című albumát, melyre „mindössze” 431 millióan voltak kíváncsiak az első hét napban.

A női előadók számára is sikeres volt 2018 az Egyesült Államokban: slágerlistás jelenlétüket megduplázva jelentősen növelték on-demand erejüket is. Cardi B, Camila Cabello és Ariana Grande több héten át bérelt magának helyet a Billboard-listák élén. Sőt Cardi B Invasion of Privacy című albumának megjelenésével rekordot döntött a szóló női előadók között: 202 millióan streamelték zenéjét a megjelenés hetében.

2018 a kasszasikerek filmzenéinél a műfaj évek óta nem tapasztalt fellendülését eredményezte. A holdudvarhatásból még a Queen is profitált: a Bohém Rapszódia c. filmnek köszönhetően az együttes 39 év után visszatért a Billboard 100-as és 200-as listájára is, és a címadó dal a könnyűzene történelmében először került be a top 100-ba három különböző évtizedben. A legnagyobb showman c. film premierje 2017-ben volt, ugyanakkor soundtrackje az egyetlen, amelyből egymillió példánynál több fogyott tavaly (másfél millió).

Értékes ötletek a környezeti és társadalmi kihívásokra

Közösségi média kihívást indított és Sziget jegyeket ajánlott fel a People 2 People Hungary, hogy a fiatalok társadalmi és környezeti kihívásokra adott kreatív és megvalósítható ötleteiket bátran közzétegyék. Inspirációként nyolc magyar innovatív és hatással bíró negyven alatti fiatal történetét mutatják be, akik maguk is tesznek a társadalmi és környezeti problémák megoldásáért.

Bővebben

 A Spectrum TV saját készítésű magyar sorozatának, aTabukról tabuk nélkül első évada Kanadában és az Egyesült Államokban is látható lesz, miután az Amazon megvásárolta azt, s rövidesen megosztja a Prime Videón keresztül. Aki még nem látta Thuróczy Szabolcs kommentárjával ellátott dokumentum sorozatot, az feltétlenül pótolja – lebilincselő.

Bővebben

Mobilappal és korszerű zöld megoldásokkal jön a Művészetek Völgye

Július 19. és 28. között újra a Balaton-felvidék három apró települése, Kapolcs, Taliándörögd és Vigántpetend lesz az ország központja. Tíz napon át koncertekkel, színházzal, irdodalommal, tánccal, zöld programokkal, hangversenyekkel, újcirkusszal, inspiráló beszélgetésekkel telnek meg az utcák, az udvarok és a terek.

Bővebben

Átrendeződött a világ legértékesebb márkáinak rangsora

A Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felmérése szerint az Amazon értéke 302,1 milliárd dollárról  315,5 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 309,5 milliárd dollárral. A tavalyi első helyezett Google idén a harmadik helyre csúszott vissza, 309 milliárd dolláros márkaértékkel.

Bővebben
A Startup! Online is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel teljesen névtelenül megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások