Hirdetés

A digitális szekorban töretlen a növekedés

Az online hirdetési piacon jelen lévő óriások folyamatosan növekednek, a meghatározó Facebook és Alphabet egyaránt kedvező üzleti eredményekről számolt be a harmadik negyedévre vonatkozóan. A legnagyobb közösségi oldalt naponta több mint 1,8 milliárd felhasználó kereste fel szeptemberben, a Google anyacége pedig majdnem 60 százalékkal növelte nyereségét.

A globális reklámpiacra vonatkozó elemzések és előrejelzések általában azt mutatják, hogy bár a teljes szektorban a koronavírus-járvány és a nyomában érkező bizonytalanság és gazdasági válság miatt csökkenés várható, a digitális szegmens esetében stagnálás sőt, egyes helyeken még növekedés is jöhet. A harmadik negyedéves üzleti eredmények alapján a digitális hirdetési piac két legnagyobb szereplőjének, a Facebooknak és a Google anyavállalatának, az Alphabetnek egyelőre nem igazán ártott a járvány.

Az Alphabet 46,17 milliárd dolláros bevételt ért el a július-szeptemberi időszakban, ami 14 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A nyereség esetében ugyanakkor jóval nagyobb volt a változás, a tavalyi 7,07 milliárd dollár után 11,25 milliárd dolláros profitot értek el, vagyis közel 60 százalékos bővülést tudtak felmutatni. A keresőhirdetésekből származó bevétel esetében visszafogott, 10 százalék alatti növekedés volt, viszont a YouTube már ötmilliárd dollár fölött hozott a harmadik negyedévben, ami éves összevetésben 32 százalékos bővülést jelent. Bár egyelőre viszonylag kis szeletét adja a forgalomnak a Google Cloud, a felhőalapú megoldásoknál is nagyon gyors, 40 százalék fölötti fejlődést tudtak elérni.

A Facebook 21,47 milliárd dolláros bevétellel zárta a harmadik negyedévet, ez az előző évhez képest 22 százalékos bővülést jelent. Ez a forgalom szinte teljes egészében a hirdetésekből jön, ráadásul a cégnél azzal számolnak, hogy az utolsó negyedévben még nagyobb mértékben bővül majd a reklámbevételük.

A vállalat 7,85 milliárd dolláros adózott eredményt ért el, az 29 százalékkal múlta felül a 2019-es értéket. Érdekesség, hogy jelentős mértékben, 28 százalékkal bővültek a cég kiadásai. Ebben meghatározó szerepet játszott, hogy a társaság jelentős mértékben növelte létszámát, szeptember végén már több mint 56 ezren dolgoztak náluk, ami éves összevetésben 32 százalékos bővülést jelent.

A napi egyedi felhasználók száma szeptemberben már 1,82 milliárd volt, ami 2019 hasonló időszakához képest 12 százalékos fejlődést jelent. Hasonló mértékű növekedés volt a havi egyedi felhasználók számában, ami elérte a 2,74 milliárdot.

Az ember bármikor beavatkozhat a mesterséges intelligencia működésébe – erre ad garanciát az Unió AI szabályozása

Komoly nyomon követési és naplózási rendszert kell annak kiépítenie, aki bizonyos területeken mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert szeretne forgalmazni az EU-ban.  Az új uniós rendelet, az AI Act ezt azért is írja elő, hogy bármikor közbe tudjon lépni az ember az AI működésébe, ha szükséges. Összefoglaltuk a Pokó Diána mesterséges intelligencia és technológiai szakjogásszal készült interjúnkat.

Bővebben

Ha az EU nem szabályozná a mesterséges intelligenciát, könnyen elharapózhatna a félelem, és megfojtanánk az innovációt

Márciusban fogadta el az Európai Parlament a világ első átfogó mesterségesintelligencia-szabályozását. Miért volt szükség az ún. AI Act-re? Tartanunk kell-e a robotok lázadásától, vagy attól, hogy a kormány AI-eszközökkel követi a mindennapjainkat? Mit fog érzékelni a felhasználó, és mennyi időbe telhet, mire a jog utoléri a gyorsan fejlődő technológiát? Interjúnk dr. Pokó Diána mesterséges intelligencia

Bővebben

Mi az: 42, és nem az élet értelme?

Az európai startup-ökoszisztéma az idei első negyedévben 42 darab, egymillió dollárt meghaladó befektéssel büszkélkedhet. 2022 második negyedéve óta nem volt ilyen magas ez a szám, és már 2024 első három hónapjában majdnem fele annyi úgynevezett megaround történt Európában, mint tavaly összesen.

Bővebben

Hozz egy jó ötletet egy elhagyott terület újrahasznosítására, és nyerj hárommillió forintot!

A CheckINN Revitalizátor ötletpályázat célja, hogy a befektetők helyett a felsőoktatásban tanuló diákok álmodják meg, hogy a funkcióját vesztett, elhanyagolt épületek, területek hogyan teremthetnének újra értéket, új külsővel és turisztikai jelentőséggel is felruházva őket.

Bővebben

Virtuális prototipizálást, szervezetfejlesztést és inkubációt is ad a projektednek a Technocatalyst program

A Technocatalyst olyan projektek jelentkezését várja, amelyek lelassultak vagy elakadtak, de a következő szintre szeretnének lépni, legyen szó a termék vagy szolgáltatás fejlesztéséről, piacra viteléről vagy a szükséges pénzügyi támogatás megszerzéséről. A program három szereplő különböző szolgáltatási portfólióját hozza tető alá, így a résztvevők ott kapnak segítséget, ahol a leginkább szükségük van rá.

Bővebben

A startup-ökoszisztémát is megszólítja idén a SMART Konferencia

Az IVSZ által szervezett innovációs és üzleti konferencia, a SMART a startup-ökoszisztémát is megcélozza: a fő eseménnyel párhuzamosan futó SMARTup Konferencián, melyet az InnoMaker Partners csapatavál együttműködésben állítanak színpadra, a startupvilág aktuális kérdésit járhatják körbe a résztvevők. A SMART-on ráadásul a Startup Online csapatának köszönhetően egy 360 fokos szelfigépet is kipróbálhatsz.

Bővebben

Újrahasznosított műanyagból készült kompozit, kertészeti rendszer, ultrahatékony növénystimuláló szer – ilyen projektek mutatkoztak be a Startup Plastic Surgery pitch versenyén

A Startup Plastic Surgery és a Klímainnovációs Közösség inkubációs programjában olyan projekteket karolnak fel, amelyek a műanyag által okozott környezeti és egészségügyi problémákra kínálnak megoldásokat. A program hagyományosan egy pitch versennyel zárul, amin a Startup Online is jelen volt. Fotóriportunkat láthatjátok.

Bővebben

2023 nem volt az európai unikornisok éve, az idei év annál inkább az lehet

2017 óta nem volt olyan alacsony az egy évben jegyzett új unikornis vállalkozások száma Európában, mint tavaly: csupán 7 új unikornis született. 2024 első negyedévében viszont már 4 új unikornissal büszkélkedhet az európai piac – mutatjuk is őket!

Bővebben
Ez a weboldal is sütiket használ!
Sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. Ezen kívül média-, hirdető- és elemző partnereinkkel megosztjuk a weboldal használatodra vonatkozó adatokat, akik kombinálhatják más olyan adatokkal, amelyeket más, általuk használt szolgáltatásokkal együtt adtál meg. A weboldalon megtekintheted a sütik használatának részletes leírását.
Rendben
Szükséges
Beállítások
Statisztika
Marketing
Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások